تاریخ انتشار: 1399/10/04 16:11
کد خبر: 47813

ربیعی: عدالت را برای همه تیم ها اجرا کنید

سرمربی مس رفسنجان می گوید امیدوار است این نوع VAR وطنی برای همه تیم ها اجرا شود.
 ربیعی: عدالت را برای همه تیم ها اجرا کنید

 دیدار مس رفسنجان و سپاهان یکی از جنجالی ترین دیدارهای لیگ بیستم بوده است. در دقیقه ۳۰ این دیدار، یک خطای دو ضرب درون محوطه جریمه سپاهان برای رفسنجانی‌ ها به دست آمد. این توپ را آذرباد برای سجاد آشوری کاشت که شوت او پس از برخورد به مدافع سپاهان و در ادامه دست مسیح زاهدی، با شوت پای چپ مهرداد رضایی تبدیل به گل شد، اما مهدی مرجان ‌زاده داور مسابقه پس از مشورت با داور چهارم و کمک داورهای اول و دوم و پس از نزدیک به 3 دقیقه، از تصمیم خود صرف نظر و گل مس را مردود اعلام کرد.

اتفاقی که با اعتراض و جنجال زیادی به همراه بود. شب گذشته، سلیمانی کارشناس داوری برنامه شب های فوتبالی در مورد دیدار جنجالی مس رفسنجان و سپاهان گفت: تصمیم داور برای اعلام خطا به سود سپاهان صحیح است اما جایگیری او بسیار بد است و نتوانست صحنه هند را ببیند. کمک داور دوم باید کمک می کرد که او این کار را انجام نداد.

او ادامه داد: اما کمک داور اول یعنی علی میرزابیگی که در حوزه وظایف او نیست، کار شجاعانه ای انجام داد چرا که اگر تصمیم او غلط بود، خودش را نابود می کرد. مطابق قانون اگر در هر صورتی توپ درون محوطه جریمه به دست مهاجم برخورد بکند، خطای هند است اگر توپ پس از برخورد به دست، از محوطه جریمه خارج می شد، داور بازی را ادامه می داد. ولی در این بازی، مهاجم دوم بلافاصله از توپ استفاده کرد و خطا درست بود و گل مس نیز مردود است.

محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان که در استودیو برنامه شب های فوتبالی حضور داشت، در این خصوص گفت: من با جسارت تمام اعلام می کنم که مطابق قوانین جدید، این گل هند بوده است. بابت صحبت هایم در کنفرانس خبری بعد از بازی عذرخواهی می کنم، من اشتباه کردم.

او ادامه داد: کمک داور اول در زمانی که صحنه را از فاصله 50 متری می بیند، چرا باید بعد از 3 الی 4 دقیقه این خطا اعلام شود. شادی بعد از گل انجام شده، توپ را در وسط زمین کاشته اند و در حالیکه تیم داوری از ارتباط رادیویی برخوردارند، چرا باید با تأخیر انجام شود؟

سرمربی مس ادامه داد: عدالت اجرا شده و هیچ حرفی هم نداریم و هرگونه شکایتی که پس از بازی داشتم را به جان میخرم و از همه عذرخواهی می کنم فقط می گویم این عدالت را برای همه تیم ها اجرا کنید. امیدوارم برگزاری این VAR وطنی و تشکیل شورا برای رد کردن یک گل، برای همه تیم ها رخ دهد. چرا که اگر بازی 2 بر صفر می شد، تیم ما قطعا بازی را می بردیم.

در نیمه دوم نیز مهرداد آوخ با خطای مدافع سپاهان، درون محوطه جریمه اصفهانی ها سرنگون شد که سلیمانی کارشناس داوری اعتقاد داشت باید یک ضربه پنالتی به سود مس اعلام می شد که این اتفاق رخ نداد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mma65

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ربیعی: هر ۴ روز یک بار بازی می‌کنیم و همیشه در سفر هستیم