تاریخ انتشار: 1399/10/07 11:42
کد خبر: 47620

چراغپور:دلسوزی برای این موضوع فرار رو به جلو است

کارشناس فوتبال ایران گفت: چرا نگران تیم‌های پایه ای هستیم که در سال های اخیر از تیم‌هایی مثل افغانستان شکست خورده است.
چراغپور:دلسوزی برای این موضوع فرار رو به جلو است

جلال چراغپور در گفت و گو با خبرنگار ،  درباره اینکه آیا لغو رقابت‌های جام جهانی نوجوانان و جوانان در سال 2021 و متعاقب آن احتمال منتفی شدن رقابت‌های قهرمانی آسیا در این دو رده سنی تاثیری در نابودی بازیکنان تیم ‌های ملی پایه کشورمان دارد، اظهار داشت: من هم این موضوع را شنیده‌ام که دوستان پس از لغو رقابت‌های جهانی گفته‌اند یک نسل نابود می‌شود اما جواب دادن به این موضوع برای من خجالت‌آور است زیرا دلیلی ندارد با رقم خوردن این اتفاق، پایه‌ها، آینده آکادمی ‌ها و تزریق نیروهای مستعد به فوتبال کشور فلج شود.

وی درباره راهکارهای فدراسیون فوتبال برای حفظ بازیکنان تیم ملی نوجوانان و جوانان و البته استفاده از آنها در تیم‌های رده سنی بالاتر عنوان کرد: فرض کنید یک مجموعه ای را به شکل کامل در اختیار داریم و می‌خواهیم این مجموعه را نجات بدهیم. آیا فوتبال پایه که اکنون نگرانش هستیم همانی نیست که 42 سال است تیم امیدش به المپیک نرفته، تیم‌های جوانان و نوجوانش چندین سال است به جام جهانی نمی‌روند و در همان مرحله مقدماتی حذف می‌شوند؟ این تیم ها همان هایی نیستند که در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند تیم‌های بزرگسالان ما را تغذیه کنند؟

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: این تیم‌ها همان هایی نیستند که مدت‌ها است به دلیل تزریق نکردن نفرات کارآمد به تیم‌های رده سنی بزرگسال کار را به جایی رسانده اند که امثال گادوین منشا، لوسیانو پریرا و کی روش استنلی به مهاجمان تاثیرگذار تیم‌های بزرگ لیگ ما تبدیل شده اند؟ آیا این همان پایه‌هایی نیست که در سال‌های اخیر در دیدارهای دوستانه مغلوب حریفانی مانند ازبکستان، افغانستان و تاجیکستان شده است؟

حتما بخوانید

    بانک مرکزی روسیه: ارزهای دیجیتال چالشی جدید برای سوئیفت

    بی رحم ترین مرد کرمان دستگیر شد / م - ج کیست ؟ + عکس 16+

    حمله باشگاه نفت مسجدسلیمان به مالک تراکتور تبریز

    زایمان عجیب زن کازرونی همه را شوکه کرد+ عکس

    عکس هولناک /له شدن پسر 8 ساله و پدر و مادرش در تصادف

چراغپور تصریح کرد: اکنون به هر دلیلی مانند کرونا و مسائل بهداشتی فیفا تصمیم گرفته جام جهانی نوجوانان و جوانان را لغو کند اما باید ببینیم کجای کارمان ایراد دارد که تا این اندازه نگران شده‌ایم. جمع کردن 20 بچه و شرکت دادن آنها در مسابقات کاری ندارد و ماجرا این نیست. شاید لغو رقابت های جهانی فرصتی نیمه طلایی باشد تا بتوانیم به تیم‌های پایه بیشتر رسیدگی کنیم. خواهش می‌کنم رسانه‌ها به این فرصت نگاه جدی داشته باشند.

وی افزود: این همان فوتبال پایه‌ای است که به مربیانش می‌گویند هزینه تیم‌ها را خودتان از بچه‌ها و خانواده‌های شان بگیرید. دلسوزی برای لغو رقابت‌های جهانی برای این فوتبال پایه فرار رو به جلو و خود را به آن راه زدن است. در تورنمنت شکار استعداد در هلند 10 هزار نفر از پایین ترین سن ممکن مثل چهار سال و نیم و پنج سال شرکت کرده بودند. هلندی‌ها در آن سن بچه‌ها می‌خواهند دنبال بچه‌های باهوش بگردند. آن وقت ما می‌گوییم نسل فوتبالی مان با شرکت نکردن 20 بازیکن در یک تورنمنت که البته احتمال موفقیت شان هم نامشخص است، نابود می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wkmrd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسابقات لیگ دوباره تعطیل می‌شود!
چراغپور: لیگ بازی روی مرز وضعیت قرمز است