تاریخ انتشار: 1399/10/10 15:33
کد خبر: 47390

مطهری: به شرف قربانی درود می فرستم/ تیم های دیگر به جای توهم و تخریب ذهن مردم از فوتبال لذت ببرند

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هنوز دلیل لغو بازی قبلی مان با ذوب آهن را نمی‌دانم و اگر این دیدار در زمان خودش برگزار می‌شد با شرایط بهتری به فینال آسیا می‌رفتیم.
مطهری: به شرف قربانی درود می فرستم/ تیم های دیگر به جای توهم و تخریب ذهن مردم از فوتبال لذت ببرند

حمید مطهری در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن اظهار داشت: باید به خانواده خورشیدیان هوادار خیلی خوب و متعصبمان تسلیت بگویم که جان خود را از دست داد روحش قرین الهی باشد و برای همه هواداران پرسپولیس آرزوی سلامتی دارم. نمی‌دانید پس از این اتفاق چه غم بزرگی در تیم پرسپولیس وجود داشت. همه بازیکنان، کادرفنی و عوامل باشگاه ناراحت بودند. می‌خواهم به هوادارنمان بگویم ارتباط ما مثل یک اتوبان دو طرفه است و آنها باید بدانند نهایت تلاش خود را برای خوشحالی آنها به کار می‌گیریم.

وی افزود: درباره بازی با ذوب‌آهن باید بگویم همچنان دلیل برگزار نشدن آن برایمان مبهم است و نمی‌دانیم این مسابقه چرا در زمان خودش برگزار نشد. اگر این دیدار در زمان خودش برگزار می‌شد، با شرایط بهتری به فینال آسیا می‌رفتیم. باشگاه پرسپولیس دو بار نامه زد و حداقل توقع ما از سازمان لیگ پاسخگویی بود. این احترام متقابل باید همیشه بین باشگاه‌ها و سازمان لیگ وجود داشته باشد. 

مربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: همیشه بین سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس ارتباط خوبی وجود داشته و فکر می‌کنم توقع بی‌جایی نیست که حداقل جواب باشگاه ما را می‌دادند. در مورد مسائل فنی هم باید بگویم ذوب‌آهن خیلی خوب از سوی گروه فنی ما اسکنینگ شده و خیلی خوب تیم حریف را از زوایای مختلف بررسی کرده‌ایم. 

مطهری افزود: می‌دانیم از این مسابقه چه می‌ خواهیم و طراحی‌مان مشخص است. با این وجود مربیان سبک‌های مختلفی دارند. برخی از آنها تنها به تیم خود فکر کرده و اصول خودشان را دارند. برخی مربیان هم تنها به آنالیز تیم حریف می‌پردازند. تعدادی دیگر هم ضمن آنالیز با دقت تیم حریف، اصول و عقاید تاکتیکی خود را دارند. گروه فنی پرسپولیس جزو سومین گروه است. طراحی تاکتیکی ما برای خودمان خیلی مهمتر از هر چیزی است. اصول خودمان را داریم اما تیم حریف را هم با دقت آنالیز می‌کنیم. دنبال دیکته کردن اهداف خود به حریف هستیم.

وی گفت: ذوب‌آهن تیم خیلی خوبی است و بازی‌اش از سرعت مناسبی برخوردار است. این تیم در بحث انتقال توپ از دفاع به حمله خیلی خطرناک است. باید حریف را کنترل کرده و طراحی خود را عملیاتی و اجرایی کنیم. 

مربی تیم پرسپولیس تصریح کرد: می‌دانیم تمام بازیهای لیگ سخت است. ذوب‌آهن را حریف قابل اعتمادی می‌دانیم. بازیکنان ما هم ذهن برنده‌خواه داشته و کادر مربی‌مان همیشه تلاش خود را انجام می‌دهند تا بهترین و قابل احترام‌ترین فوتبال را ارائه بدهند. این موضوع برای تیم ما در اولویت است و نهایتا سه امتیاز دیدار با ذوب/ آهن برای ما خیلی اهمیت دارد. می‌خواهیم با دیکته کردن تفکرات تاکتیکی مان به این تیم سه امتیاز را کسب کنیم.

مطهری درباره اینکه آیا مهاجمان پرسپولیس از این مسابقه گلزنی برای لیگ برتر را شروع می‌کنند گفت: مهم این است که کار گروهی‌مان رو به جلو باشد و روی دروازه حریف موقعیت‌سازی کنیم. جای نگرانی نیست و دیدید در فینال آسیا مهدی عبدی که مهاجم جوان ما است گلزنی کرده. هیچ ایرادی ندارد بلکه مهم این است که تیم کار خود را به بهترین شکل انجام بدهد و گل نزدن مهاجمان موردی نیست که بخواهم در موردش صحبت کنم.

وی درباره اینکه پرسپولیس احتمال دارد با جدایی بشار رسن بیشتر از گذشته در خلق موقعیت دچار موقعیت شود توضیح داد: این نظر فردی که سؤال را پرسیده محترم است. اما می‌توانید بازی ما را در لیگ برتر رصد کنید و ببینید چگونه خلق موقعیت کرده و چند موقعیت در هر بازی به دست می‌آوریم. در فینال آسیا هم خیلی هوشمندانه بازی کرده و فرصت‌های زیادی داشتیم اما تنها توانستیم یک گل به ثمر برسانیم.

مربی تیم پرسپولیس گفت: در دیدار با نساجی هم که برخی دوستان گفتند پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت، باید به این نکته اشاره کنم تیمی که در آن زمین با چنین شرایطی بتواند 507 پاس بدهد، 64 درصد مالکیت داشته باشد، 8 موقعیت کرنر بزند و به حریف خود با وجود عادتش به این زمین یک  کرنر هم ندهد نشان می‌دهد در خلق موقعیت مشکلی نداریم. پرسپولیس تیمی است که تفکرات خود را به حریفان دیکته می‌کند.

مطهری درباره اینکه برخی تیمها از پرسپولیس به عنوان تیمی خاص یاد می‌کنند، گفت: آقای خاص شنیده بودم و می‌دانم ژوزه مورینیو است اما تیم خاص نشنیده‌ام. از دوستانی که این لقب را به ما دادند تشکر می‌کنم زیرا واقعا برازنده پرسپولیس است. تیمی که چهار دوره پست سر هم قهرمان لیگ برتر می‌شود و دوبار به فینال آسیا می‌رود واقعا کار بزرگی انجام داده و خاص است . این موضوع را به دلیل اینکه خودم مربی پرسپولیس هستم نمی‌گویم. رسیدن به فینال آسیا کار بسیار بزرگی است. بچه‌های ما با تمام وجود و جنگندگی‌شان، غیرت، تعصب خود نشان دادند که می‌تواند کارهای بزرگ انجام بدهند و این ادامه‌دار است. 

وی گفت: پرسپولیس اینگونه و با توجه به قهرمانی‌ها و افتخاراتش، خاص است دلیل این موضوع هم این است که پرسپولیس فقط به اهدافش نگاه می‌کند و قدرتمندانه کار خودش را جلو می‌برد. دوستان هم در توهمات خودشان هستند و از این موقعیت استفاده کرده و تمرکز خود را روی کارهای تاکتیکی و تکنیکی‌مان به کار می‌گیریم. در همین حال به تیم خاص تبدیل می‌شویم. 

مربی تیم پرسپولیس در مورد اینکه محمود فکری اعلام کرده در شرایط فعلی ترجیح می‌داد دیدار دربی بلافاصله پس از بازگشت پرسپولیس از فینال آسیا انجام می‌شد، اظهار داشت: همیشه باشگاه و کادرفنی پرسپولیس که در رأس آن یحیی گل‌محمدی است به نظر دوستان و همکاران خود احترام می‌گذارند. باشگاه استقلال ابتدا اعلام کرد پرسپولیس باید دیدارهای عقب‌افتاده‌اش را انجام بدهد سپس به دربی به مصاف ما بیاید. همیشه تابع فدراسیون فوتبال بوده‌ایم و به تصمیماتش احترام گذاشته‌ایم. سازمان لیگ هم بازی‌های معوقه ما را برگزار می‌کند تا به دربی برسیم. 

وی تصریح کرد: اکنون دوستان حرف دیگری می‌زنند که دلیلش را خودشان می‌دانند. با این وجود می‌بینید که استقلال دیدار هفته خود با گل گهر را برگزار می‌کند و سپس با برگزاری یک بازی دیگر به دربی می‌آید این صحبت‌ها خیلی با هم همخوانی ندارد. این عزیزان هم فکر برنامه و کار خودشان هستند و ما همیشه به سازمان لیگ احترام گذاشتیم. 

وی درباره شایعه بازگشت رامین رضائیان و علی علیپور به این تیم توضیح داد: اکنون در  هفته هفتم لیگ قرار داریم و از الان صحبت کردن درباره لیست دادن کادرفنی پرسپولیس حرفه‌ای است؟ بضاعت ما همین تیم است. از جوانترین و باتجربه‌ترین بازیکن پرسپولیس دراختیار کادرفنی بوده کارمان را جلو می‌بریم پرسپولیس تیم منسجم است که روحیه جنگندگی در آن فوران می‌کند. در بازی با نساجی دیدید که این بچه‌ها در شرایط فوق‌العاده سخت چنین بازی را انجام دادند. به تیم خودمان افتخار کرده و جلو می‌رویم و همیشه نشان دادیم به بازیکن متکی نیستیم. کار تیمی مهمترین موضوع در پرسپولیس است. 

مطهری درباره اظهار نظر پیروز قربانی مبنی براینکه پرسپولیس فنی‌ترین تیم ایران است توضیح داد: به شرف قربانی درود می‌فرستم. وی به عنوان یک پیشکسوت عزیز استقلالی چنین صحبتی کرده، نه اینکه به خاطر تعریف از پرسپولیس اینگونه حرف بزنم بلکه به خاطر حرفهای واقع‌گرایانه‌اش الگو باشد. فوتبال فقط از لحاظ فنی نگاه کرده و نظر می‌دهد و برای خیلی از عزیزان دیگر در لیگ برتر می‌تواند الگو باشد.

وی ادامه داد: قربانی فنی صحبت کرده و به دنبال مسائل حاشیه‌ای نیست. وی می‌گوید پرسپولیس فنی‌ترین تیم ایران است و توقع دارم تیم‌های دیگر هم به جای اینکه به دنبال توهمات و تخریب ذهن مردم به بیراهه کشیدن آن باشند از فوتبال لذت ببرند.

مربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: تمرکزمان روی دیدار خودمان است اما دوستان تفکراتش روی مسائل دیگر است. پرسپولیس همیشه راه خود را می‌رود و در نهایت باید بگویم بازنده‌ها همیشه درباره برنده‌ها صحبت می‌کنند و نظر می‌دهند اما برنده‌ها هیچ‌گاه به بازنده‌ها فکر نمی‌کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rewzm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مطهری: آنچه رخ داد در حد پرسپولیس نبود