تاریخ انتشار: 1399/10/12 15:11
کد خبر: 47276

رحمان رضایی و تکرار مشت دایی مقابل پرسپولیس

رحمان رضایی موفق شد با توقف پرسپولیس، یک امتیاز ارزشمند را از ورزشگاه آزادی کسب کند.
رحمان رضایی و تکرار مشت دایی مقابل پرسپولیس

پرسپولیس 75 دقیقه از ذوب آهن پیش بود اما سرانجام روی یک غافل‌گیری دروازه اش را باز شده دید تا شاگردان رحمان رضایی به یک تساوی ارزشمند دست پیدا کنند. این نتیجه اگرچه ذوب آهن را از قعر جدول نجات نداد اما از نظر روحی بسیار برای این تیم مهم بوده و البته ارزش این یک امتیاز در پایان فصل مشخص خواهد شد.

شاید به خاطر همین اهمیت بالای تساوی مقابل نایب قهرمان آسیا بود که رحمان رضایی پس از گل میلاد جهانی واکنشی عجیب داشت و به شکلی ویژه دستیابی به یک امتیاز را جشن گرفت. او با فریاد بلند به سمت عقب برگشت و در حالی که دستش را مشت کرده بود، با هجوم دستیاران و شاگردان نیمکت نشینش مواجه شد و در آغوش آن ها این تک گل ارزشمند را جشن گرفت.

رحمان رضایی اگرچه پرسپولیس را شکست نداد اما بی گمان همین تساوی هم نتیجه مهم و شاید نقطه عطفی برای ذوب آهن اصفهان در فصل جاری باشد. او حالا با متوقف کردن پرسپولیس، به جمع پرسپولیسی های سابق می‌پیوندد که سابقه کسب نتیجه خوب مقابل این تیم را دارند. علی دایی، یحیی گل محمدی، زلاتکو کرانچار و مصطفی دنیزلی چهار مربی ای هستند که پس از عضویت در پرسپولیس، توانستند این تیم را از پیش رو بردارند؛ البته رحمان رضایی تنها سابقه بازی در پرسپولیس را دارد و به عنوان مربی در این تیم فعالیت نداشته است.

 

 

علی دایی پس از این که اردوی سرخ ها را ترک کرد، سرمربی راه آهن شد و در لیگ دوازدهم پیروزی 1-0 یادماندنی را در ورزشگاه آزادی رقم زد. در آن بازی علیرضا عظیمی با فرار از پشت مدافعان پرسپولیس دروازه نیلسون کوریا را گشود تا شاگردان یحیی گل محمدی شکست بخورند. نکته جالب این که سیدجلال حسینی نیز در آن مسابقه عضوی از سرخپوشان پایتخت بود اما بدون تردید فریم ماندگار آن مسابقه مشت های گره کرده علی دایی بود که در فضای هواداری فوتبال ایران جنجال ساز شد.

زلاتکو کرانچار سرمربی کروات، دو بار پس از این که از جمع پرسپولیسی ها کنار گذاشته شد، این تیم را شکست داد. شاگردان او در سپاهان، در لیگ دوازدهم و زمانی که مسئله آب های آلوده ورزشگاه نقش جهان مطرح شد، یاران مهدی مهدوی کیا را 2-0 شکست دادند. فصل بعد هم در دیداری که علی دایی اتهام «غش کردن محسن قهرمانی به سمت حریف» را مطرح کرد، سپاهان با دو گل پرسپولیس را از پیش رو برداشت.

یحیی گل محمدی اما با سه تیم مختلف موفق به شکست پرسپولیس شد؛ در لیگ سیزدهم او با نفت تهران، تیم علی دایی را شکست داد، سپس با ذوب آهن در بازی جام حذفی قرمزها را کنار زد و بعد نوبت به شهرخودرو رسید که با این تیم مشهدی هم یک باخت را به سرخپوشان تحمیل کرد.

رحمان رضایی راه دور و درازی را در مربیگری پیش رو دارد؛ مربی 45 ساله فوتبال ایران، امسال برای اولین بار سرمربیگری را تجربه می‌کند و شاید در آینده با درخشش در تیم های شهرستانی، گزینه پرسپولیس برای سرمربیگری هم شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39g89q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رازگشایی رحمان رضایی از تحولات تیمش