تاریخ انتشار: 1399/10/13 16:49
کد خبر: 47213

شکوری: اولین پولی که وارد باشگاه شد صرف آپشن‌ها و قرارداد بازیکنان کردیم/ پرسپولیسی‌ها مرزهای هواداری را جابه‌جا کردند

معاون اجرایی و سخنگوی باشگاه پرسپولیس مدعی شد هواداران این تیم در مدت اخیر مرزهای هواداری را جابه‌جا کرده‌اند
 شکوری: اولین پولی که وارد باشگاه شد صرف آپشن‌ها و قرارداد بازیکنان کردیم/ پرسپولیسی‌ها مرزهای هواداری را جابه‌جا کردند

ابراهیم شکوری، مدیر ورزشی باشگاه پرسپولیس در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه‌های گروهی بود و اظهار کرد: از همه بازیکنان و مربیان تشکر می‌کنم که با تمام کاستی‌ها بهترین عملکرد را داشتند. از هواداران تشکر می‌کنم که در این مدت مرزهای هوادارای را جا به جا کردند. ما اتفاقاتی را شاهد بودیم که تا به حال در فوتبال ما رقم نخورده بود و هواداران ما به گونه‌ای رفتار کردند که در بحث هواداری، در آینده کمک حال ما خواهد شد.

مدیر ورزشی پرسپولیس ادامه داد: ما فینال آسیا را در پیش داشتیم که یک مسابقه خیلی بزرگ بود. شاید این اتفاق در آینده خیلی کمتر برای فوتبالمان رقم بخورد که تیمی از کشورمان در شرایط سخت کرونایی، اقتصادی و سیاسی در فینال شرکت کند. امیدوارم اگر تیمی از کشورمان در این مسابقه حاضر شد، قهرمان شود. با این حال نایب قهرمانی هم شایسته است. سطح توقع از تیم ما به حدی بالا رفته که مردم فقط با کسب قهرمانی راضی می‌شدند. این موضوع نشان از پرقدرت شدن تیم دارد. این توقع کاملا به جا است و امیدوارم در سال‌های آینده با قدرت بیشتری در این مسابقات حاضر شویم.

وی درباره مهم‌ترین اقدامات در دوره مدیریتی جدید گفت: زمانی که ما با آقای سمیعی وارد باشگاه شدیم، شرایط ملتهب بود. سعی کردیم اولین کارمان تزریق آرامش باشد که فکر می‌کنم در این دو ماه گذشته در این امر موفق بودیم. با تمام کم‌ و کاستی‌ها توانستیم آرامش را بیاوریم و تیم با شرایط باثباتی راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود.

مدیر ورزشی پرسپولیس همچنین به موضوع شکایت باشگاه النصر اشاره کرد و افزود: ما باشگاه النصر را هم داشتیم که همچنان پیگیر موضوع است. الان هم که بازی تمام شده، دست بردار نیست. تا صبح بازی هم النصر دنبال دستور موقت برای برگزار نشدن مسابقه بود و انرژی زیادی از تیم حقوقی و بین‌الملل و همینطور مدیرعامل گرفت و شرایط سختی رقم خورد. ما هر لحظه منتظر خبری بودیم تا سریعا اقدام کنیم.

شکوری به بحث تمدید قرارداد مربی و بازیکنان اشاره کرد و گفت: در ادامه ما تمدید قرارداد با آقای گل‌محمدی را داشتیم که تنها مربی ایرانی حاضر در فینال لیگ قهرمانان آسیا در 10 سال گذشته بود. این سیستم و رویکرد به گونه‌ای بود که با بازیکنان هم به مرور زمان تمدید قرارداد را داشته باشیم.

وی گفت: سعی کردیم در سریع‌ترین زمان مشکل البسه تیم را حل کنیم و امیدوار بودیم برای بازی فینال از یک لباس برای این مسابقه رونمایی کنیم و برای نیم‌فصل دوم هم یک طراحی واقعی داشته باشیم. یک طراحی که برای لباس، گرمکن و کلیه اقلام تیم باشد. سعی کردیم از نظر پتشیبانی و تجهیزات بهترین شرایط را فراهم کنیم. فکر می‌کنم تیم با یک شرایط حرفه‌ای وارد دوحه شد. پرواز ما اختصاصی بود که جا دارد از هواپیمایی هما تشکر کنیم. زمین‌های تمرینی در ورزشگاه شهید کاظمی و پژوهشگاه نفت در اختیارمان بود و در هفته پایانی هم از کمپ تیم‌های ملی استفاده کردیم و جا دارد از مسئولان فدراسیون فوتبال تشکر کنیم که به این دیدار مانند یک بازی ملی نگاه کردند.

مدیر ورزشی پرسپولیس به حل مشکلات مالی بازیکنان پرداخت و یادآور شد: جا دارد از آقای سمیعی تشکر کنیم که تزریق پول را به حساب باشگاه داشتیم. من خودم بازیکن بودم و فضای هواداری را رصد می‌کنم و خودم هم فعال هستم. می‌دانم که بازیکن و هوادار چه می‌خواهد. سعی کردیم اولین پول موجود در باشگاه را صرف آپشن‌ها و قراردادهای گذشته بازیکنان کنیم. من می‌دانم که ذهن بازیکن درگیر مبالغ عقب افتاده خود است. ما کسانی را داشتیم تا دو، سه سال قبل هم آپشن قراردادها پرداخت نشده بود. سعی کردیم سال گذشته را کاملا تسویه کنیم. یک درصدی از قراردادهای جدید را پرداخت کردیم که یک اتفاق خوب و مثبت بود.

شکوری به مشکلات ناشی از شیوع کرونا و تحریم‌ها پرداخت و گفت: وقتی ما وارد باشگاه شدیم نمی‌توانستیم یک هزار تومانی هم درآمدزایی کنیم چون بحث اسپانسری تیم از صفر تا صد در اختیار کارگزار بود. با این حال آقای سمیعی پول خوبی را تزریق کردند و مشکلات حل شد.

او با اشار به حل مشکل پرونده برانکو ایوانکوویچ گفت: در حال حاضر پرونده النصر باز است و مجبور شدیم یک هزار فرانک برای دادگاه کاس واریز کنیم. همچنان پیگیر این پرونده هستند. بحث اوساگونا، بودیمیر، والنسیا، زلاتکو و برانکو ایوانکوویچ و کالدرون و ... را داریم. آنچه فعلا قطعی است آقای بودیمیر است که باید تا ماه آینده 500 هزار یورو به حساب این بازیکن واریز کنیم. این مبلغ قطعی است و هر طور شده باید این پول را پرداخت کنیم.

مدیر ورزشی این باشگاه در پاسخ به این سوال که مگر مطالبات دستیاران برانکو پرداخت نشده است گفت: دستیاران آقای برانکو همچنان درخواست‌هایی دارند که بابت سود مبلغی است که در گذشته می‌خواستند. این پرونده در فیفا است. امیدواریم که نتیجه به نفع ما باشد. این تعهدی است که بر عهده باشگاه پرسپولیس است و ما به عنوان مدیریت این باشگاه باید این کار را کنیم و امیدواریم از طرق مختلف این پرونده‌ها را حل کنیم. این درخواست جدیدی است که ارائه کردند و اینکه رای موافق بگیرند یا خیر به فیفا ارتباط دارد. ما دفاعیات خودمان را فرستادیم.

شکوری در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص پرونده‌هایی که پرسپولیس مدعی پیروزی در آن است اما پیگیری نکرده مانند پرونده خلیل‌زاده یا استوکس، گفت: ابتدا درباره پرونده خلیل‌زاده بگویم که این قرارداد بین یک تیم ایرانی و یک بازیکن ایرانی است، ما باید از ارکان قضایی داخلی پیگیری کنیم. کمیته تعیین وضعیت رای خود را اعلام کرد و حالا منتظریم تا کمیته استیناف رای خود را در این خصوص ابلاغ کند تا بتوانیم به فیفا شکایت کنیم. ما اینجا هستیم تا خواسته هواداران را برطرف کنیم. بحث بعدی این است که ما بتوانیم در این پرونده از باشگاه الریان هم شکایت کنیم. در خصوص پرونده استوکس هم باید بگویم پرونده او هم همین شرایط را دارد و طی روزهای آینده از او هم شکایت می‌کنیم.

او در ادامه صحبت‌هایش درباره طلب‌های این تیم گفت: همان‌طور که باشگاه پرسپولیس بدهی‌هایی دارد، طلب‌هایی نیز بابت کارگزارها و تبلیغات دارد. تیم حقوقی باشگاه در حال پیگیری است و امروز هم پرونده‌ای بود که پیگیر آن بودیم و رای آن هم صادر شد و دنبال آن هستیم که پول آن را به حساب باشگاه بیاوریم. این کارها در حال انجام شدن است اما این که بخواهیم آن ها را به صورت شفاف رسانه ای کنیم، یک مقدار مسائل حقوقی دارد که باید بگذاریم پرونده به صورت کامل رفع شود و سپس آن را رسانه ای کنیم.

شکوری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در خصوص طلب پرسپولیس از سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی گفت: ما از زمانی که وارد باشگاه شدیم، با سازمان لیگ مکاتبه کردیم. سازمان لیگ همیشه این جواب را می‌دهد که ما بدهکار هستیم. نمی‌دانم این بدهی‌ها چیست و برای ما هم جای سوال است. کلیه تبلیغات محیطی و بلیت فروشی در اختیار سازمان لیگ بوده و تنها یک سری کسورات قانونی مانند جریمه‌ها هست که سازمان لیگ آن‌ها را کم می‌کند. به قول شما مایی که 4 دوره قهرمان لیگ شدیم، اگر حساب ما منفی باشد حساب سایر تیم‌ها چگونه است. ما با تمام وجود این را از سازمان لیگ پیگیری می کنیم تا بتوانیم طلب خود را بگیریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mmjk5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس امنیتی/ نجات پرسپولیس سخت‌تر شد!