تاریخ انتشار: 1399/10/15 16:20
کد خبر: 47059

مرزبان: حس خوبی به بازی با پرسپولیس داریم

مربی سپاهان می‌گوید تیمش برای دیدار با پرسپولیس آماده است و احساس خوبی برای تقابل با این تیم دارند.
مرزبان: حس خوبی به بازی با پرسپولیس داریم

علیرضا مرزبان، مربی سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس اظهار کرد: ما منتظر بازی خیلی خوب از دو تیم خیلی خوب ایران هستیم. سپاهان و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که در گذشته هم بازی‌های خوبی داشتند و امیدواریم یک بازی تماشاگرپسند را با توجه به شرایط هر دو تیم ارائه کنیم چرا که نیاز به پیروزی از سوی هر دو تیم احساس می‌شود و انتظار می‌رود هر دو تیم با انگیزه خوبی وارد بازی شوند. ما این حس خوب را داریم چرا که تیم‌مان حرکت خوبی را آغاز کرده است و توازن تاکتیکی خوبی ایجاد کردیم. حس خوبی در باشگاه وجود داردو  بازیکنان شخصیت خوبی از خود نشان می‌دهند و بسیار متحد هستیم و امیدوارمی از این بازی هم سربلند خارج شویم. 

مربی سپاهان درباره اینکه دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان به الکلاسیکو ایرانی نامیده می‌شود گفت: طبیعتا با اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و بازی‌های خوبی که در فینال های خاص داشتند، الکلاسیکو نامیده می‌شوند. برای فوتبال ملی ما خوب است که هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان کیفیت و بازیکنان خوبی داشته باشند و جزو مدعیان قهرمانی باشند. الکلاسیکو یک نامگذاری خوب در این مورد است. 

وی درباره اینکه در گذشته تنش زیادی در بازی‌های دو تیم به خصوص از سوی هواداران وجود داشت اما آن‌ها در این دیدار غایب هستند اظهار کرد: ای کاش تماشاگران در این دیدار بودند. آن‌ها حس خوبی به یک فوتبال می‌دهند. چیزی که خیلی مهم است و در فوتبال ایران باید یاد بگیریم، باید به رقیب خودمان احترام بگذاریم و اخلاق و مسائل انسانی را رعایت کنیم. باید رقابت ورزشی داشته باشیم. باید این احساس را داشته باشیم که به عنوان مدعیان قهرمانی وارد مسابقات شویم و به یک شهر و هوادار حس خوبی دهیم اما مهمترین فاکتور این است که اخلاق را از دست ندهیم و در این زمینه هم قدرتمند بمانیم. طبیعی است که هر تیمی از شرایط خود دفاع می‌کند و سعی دارد قهرمان شود اما این مسئله باید با اخلاق انجام شود تا به فوتبال و مردم‌مان آسیبی نخورد. 

مرزبان درباره وضعیت مهدی کیانی و شرایط او برای حضور در تمرینات گفت: مهدی کیانی که کاپیتان تیم ما هم هست، در تمرین اعلام کرد که مشکل همسترینگ دارد که این موضوع به گذشته باز می‌گردد. الان او تحت مراقبت است و با فیزیوتراپ‌های ما کار می‌کند. او سالیان سال در فوتبال ما بوده و امیدواریم شرایط خوبی را به دست آورد. 

او درباره اینکه آیا نویدکیا به توصیه‌های فنی او عمل می‌کند، گفت: نویدکیا فوتبالیست باکلاسی بوده و فوتبال اروپا را می‌شناسد. او یک درک حرفه‌ای از فوتبال دارد و می‌داند چه چیزی می‌خواهد و انتقال این مسئله و درخواست‌هایش نسبت به این مسئله به ما می‌گوید و ما اجرا می‌کنیم. رابطه ما، رابطه سرمربی و مربی است. محرم به عنوان کسی است که حرف اول را می‌زند اما در کنار آن رابطه انسانی خیلی خوبی وجود دارد که با هم داشتیم و داریم و درک مشترکی نسبت به هم داریم و مسائل را خیلی خوب می‌شناسیم. از این موضوع خوشحال هستم.

مربی سپاهان درباره اینکه آیا ادعا کرده در صورت قهرمانی سپاهان، از تهران تا اصفهان پیاده‌روی می‌کند، گفت: این موضوع به سالیان گذشته و زمان حضورم در سپاهان مربوط می‌شود که دو تماشاگر ما در اتوبان منتهی به فولادشهر تصادف کردند و جان خود را از دست دادند. من گفتم اگر تیم قهرمان شود از فولادشهر به اصفهان باز می‌گردم که حدودا 6، 7 ساعت می‌شود. من امسال این قول را دادم که با توجه به رقبای قدرتمندان که یکی از آن‌ها هم خود پرسپولیس است، اگر قهرمان شویم قول دادم که پیاده از تهران تا اصفهان می‌روم. چند نفر هم همراه پیدا کردم. این موضوع کری خواندن نیست بلکه یک بحث انسانی است و باید به آرمان‌های یک تیم وفادار بمانیم. اگر این مسئله اتفاق بیفتد، به قولم عمل خواهم کرد. 

او درباره اینکه این بازی قبل از داربی تهران انجا می‌شود گفت: هر دو بازی شرایط خاص خود را دارد. سپاهان و پرسپولیس به این برد احتیاج دارند تا وضعیت خود را در جدول بهتر کنند. این احساس را ندارم که بازیکنان پرسپولیس به داربی فکر می‌کنند. این یک الکلاسیکو بزرگ برای بازیکنان و هواداران پرسپولیس است. هواداران ما با توجه به شرایط کرونا، تیم را تشویق کردند و هواداران زیادی تجمع کرده بودند. هر بازی برای ما اهمیت خود را دارد و این موضوع درباره پرسپولیس و استقلال هم حاکم است.

مرزبان به حواشی پیرامون پرسپولیس در ارتباط با هشدار به گل‌محمدی بابت کسب دو تساوی در لیگ برتر پرداخت و اظهار کرد: مسئله‌ای که درباره گل‌محمدی مطرح می‌شود، واقعا دردناک است. گل‌محمدی و کادرفنی او از مربیان خود ایران هستند. باید به این واقعیت هم اذعان داشته باشیم که بازیکنان بزرگی این تیم را ترک کرده‌اند و اگر با سال قبل مقایسه کنیم، 50 درصد بازیکنان این تیم کم شده‌اند و بازیکنانی که به این تیم کمک می‌کردند، نیستند. اینکه یحیی و تیمش را زیرسوال ببریم بی‌انصافی است. آن‌ها از تیم‌های خوب ایران هستند و احتیاج به وقت دارند. نباید مسائل اخلاقی را فراموش کنیم و با دو مساوی، مربی‌ای را که قهرمان ایران شده و به فینال آسیا رسیده را زیر سوال ببریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kqyja

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مرزبان: فصل را از فردا شروع می‌کنیم/ کادر فنی ما به زمان بیشتری نیاز دارد