تاریخ انتشار: 1399/10/18 11:47
کد خبر: 46832

فلاحت زاده: تجربه گل محمدی از فکری بیشتر است

بازیکن اسبق سرخابی‌ها گفت: نباید نتایج اخیر استقلال کادرفنی و بازیکنان این تیم را فریب بدهد زیرا یحیی گل محمدی در دربی تجربه بیشتری از محمود فکری دارد.
فلاحت زاده: تجربه گل محمدی از فکری بیشتر است

فرشاد فلاحت زاده در گفت و گو با خبرنگار، درباره دیدار آتی تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: شاید استقلال به دلیل برد قبل از دربی اش از لحاظ روحی شرایط بهتری داشته باشد اما وضعیت پرسپولیس هم با وجود مساوی مقابل سپاهان بد نیست زیرا این تیم هم قدر و قدرتمند است. در کل نتایج اخیر استقلال نباید  کادرفنی و بازیکنان این تیم را فریب بدهد زیرا یحیی گل محمدی در دربی تجربه بیشتری از محمود فکری دارد. در کل اگر بازی طبق روند عادی پیش برود، هر تیمی بتواند از فرصت‌هایش استفاده کند، برنده می‌شود.

وی افزود: بازی برای هر دو تیم سخت است و نمی‌توان گفت پرسپولیس به دلیل از دست دادن جام آسیا و سه تساوی متوالی شرایط سختی برای این مسابقه دارد. دربی بازی متفاوتی است و بارها دیده‌ایم تیمی که شرایط خوبی در آستانه این بازی نداشته حریف خود را شکست داده است. در این بازی هم هر تیمی بتواند از مهره های‌هایش بهتر استفاده کرده و ارنج خوبی را در زمین بگذارد، می‌تواند برنده شود. البته از نظر من تیمی که گل اول را به ثمر برساند، شانس بیشتری برای برد دارد.

مدافع اسبق سرخابی‌ها درباره برابر بودن قدرت خط دفاعی دو تیم با وجود برتری نسبی استقلال در کارهای تهاجمی گفت: با توجه به شرایط خوبی که ارسلان مطهری، مهدی قائدی و شیخ دیاباته دارند، وضعیت  خط حمله استقلال بهتر است اما پرسپولیس با استفاده از سیستم 2-4-4 تدافعی تر بازی می‌کند و دنبال استفاده از ضدحملات است. این تیم برای حمله به سمت دروازه حریف باکس به باکس جلو می‌آید و در این زمینه توانمند است.

فلاحت زاده افزود: استقلال نباید روی نفرات خط جلویش تکیه کرده و از کارهای دفاعی غافل شود. این بازی همیشه متفاوت بوده و حتی احتمال دارد پرسپولیس به دلیل نتایح اخیر خود تهاجمی بازی کند. فکر می‌کنم دو تیم در نیمه اول به ارزیابی هم بپردازند و در نیمه دوم هنر مربیان خودش را نشان می دهد.

وی درباره شائباتی که درباره احتمال کنار گذاشته شدن کادرفنی پرسپولیس در صورت ناکامی در دربی مطرح شده است، گفت: فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ بدهد زیرا پرسپولیس با سختی زیادی یحیی را از شهرخودرو آورد و به هیمن راحتی هم وی را از دست نمی‌دهد. ضمن اینکه در این یک سال عملکرد پرسپولیس با هدایت یحیی عالی بوده است. قهرمانی لیگ برتر و نایب قهرمانی آسیا آن هم در شرایطی که این تیم با یک اشتباه جام را از دست داده حاشیه امنیت خوبی برای کادرفنی ایجاد می کند و مدیر عاقل هم با 4-3 نتیجه ضعیف چنین کاری نمی‌کند.

پیشکسوت فوتبال ایران اضافه کرد: هرچند پرسپولیس با جدایی برخی ستارگان خود از نظر در اختیار داشتن بازیکن باکیفیت تا حدی دچار محدودیت شده اما همیشه روند خوبی داشته است. در بازی‌های اخیر هم مربیان جوان نساجی، ذوب‌آهن و سپاهان با انگیزه مقابل این تیم کار کرده اند زیرا نتیجه گرفتن برابر پرسپولیس به بقای یک مربی در تیمش و رسیدن به شرایط ایده‌آل کمک زیادی می کند.

فلاحت زاده تصریح کرد: آرمان رمضانی و مهدی عبدی به عنوان 2 مهاجم جوان توانایی‌هایی دارند. رمضانی بازیکنی قدرتی است که توانایی سرزنی دارد و عبدی هم از سرعتی مناسب و ضربات سر قوی برخوردار است. وقتی دست مربی بسته می‌شود و اجرای کارهای تاکتیکی‌اش با مشکل مواجه می شود یک مربی به استفاده از توپ‌های هوایی روی می‌آورد و در این حالت شرایط با توجه به توانایی بازیکنان پرسپولیس به سود این تیم است. مهدی عبدی مهاجم جنگنده‌ای است که به دلیل گلزنی در فینال آسیا مقابل استقلال راحت تر کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سوی مقابل محمود فکری باید از بازیکنانش بخواهد بازی را روی زمین بیاورند زیرا سرعت انتقال توپ در این تیم بالا است و از نفرات تکنیکی و سرعتی تری هم بهره می‌برد. به همین دلیل هم استقلال در دیدارهای‌ اخیرش نتایج خوبی کسب کرده و خود را به صدر جدول رسانده است. فکری به دلیل دیر اضافه شدن به استقلال برای رساندن تیمش به هماهنگی و آمادگی مدنظر نیاز به زمان داشت و اکنون با رسیدن به شرایط بهتر، نتایج امیدوار‌کننده ای را به دست می‌آورد. حتی سبک بازی و خلق موقعیت این تیم هم بازی به بازی ایده‌آل تر شد.

مدافع اسبق سرخابی ها درباره پیش بینی‌اش از نتیجه این دیدار گفت: پیش بینی سخت است اما حدس می‌زنم این مسابقه با تساوی یک بر یک تمام شود.

فلاحت زاده درباره تفاوت دربی‌های فعلی با گذشته توضیح داد: بازیکنان فعلی در بازی‌های مهمی مثل دربی بیشتر دنبال نشان دادن خود و لژیونر شدن هستند تا از این طریق به درآمد بالایی برسند. در آستانه این مسابقه مسئولان هر دو باشگاه تلاش می‌کنند بهترین شرایط را برای تیم خود ایجاد کنند اما یادم می‌آید در زمان بازی کردن خودم شب قبل بازی در طبقه بالای ساختمان استقلال که آن زمان رو به روی ورزشگاه شهید شیروی بود، می‌خوابیدیم! در آن زمان بازیکنان هر دو تیم فقط به عشق هوادار در زمین حاضر می شدند.

وی ادامه داد: خدا مرحوم پورحیدری را رحمت و کاظم اولیایی را حفظ کند. این دو نفر قبل از دربی خیلی برای استقلال زحمت می‌کشیدند. ظهر بازی هم ناهار را رستوران نایب میدان هفت تیر می خوردیم و سپس به ورزشگاه می‌رفتیم. بازیکنان سرخابی‌ها اکنون باید قدر شرایط خود را بدانند و به فکر شاد کردن هوادار باشند. کل آسیا این مسابقه را می‌بیند و اگر یک نفر در آن بدرخشد شاید فردای بازی از تیم‌های خارجی پیشنهادی چندین میلیاردی دریافت کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3emxwp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخر "شاهنامه" گل محمدی و مجیدی!