تاریخ انتشار: 1399/10/22 16:48
کد خبر: 46558

دربی را ببر و دلبری کن

دربی ۹۴ عصر امروز در حالی برگزار می‌شود که این بازی برای هر دو تیم بسیار حائز اهمیت است.
دربی را ببر و دلبری کن

شهرآورد نود و چهارم استقلال و پرسپولیس عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. نتیجه این بازی معوقه از هفته هشتم می‌تواند تاثیر به سرایی در تحکیم یا تزلزل نیمکت‌های دو تیم ایفا کند. برنده بازی تا اطلاع بعدی ساکن قلب هواداران تیمش خواهد شد و بازنده را وصفی برای بیان حالش پس از مسابقه نیست.

فضای بوجود آمده پیرامون شهرآورد بزرگ پایتخت متاسفانه به قدری ملتهب و ناپایدار است که قدرت ریسک مربیان دو تیم را به شدت کم کرده است. آنها می‌دانند چه جهنمی انتظار نیمکت مغلوب را می‌کشد و بر همین اساس مبنا را بر نباختن و اگر شد استفاده از فرصت‌ها برای رسیدن به بردی ارزشمند می‌گذارند. چنین رویکردی زیبایی فوتبال تهاجمی و روان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

دربی ایرانی چیزی متمایز با تمام نمونه‌های خارجی آن است. در دنیای توپ گرد معمولاً تیمی که بهتر است یا تیمی که باکیفیت‌تر بازی می‌کند شانس برد بیشتری دارد اما اینجا بسیار پیش آمده که رقابت صدر و قعر جدول به سود تیم فانوس بدست پایان یافته است! این بدان معناست که نه استقلال صدرنشین می‌تواند خود را از پیش برنده فرض کند و نه پرسپولیس تضعیف شده که هنوز نتوانسته شکست تلخ در فینال آسیا را هضم کند تیمی از پیش مغلوب است.

روی کاغذ و بر مبنای احتمالات باید استقلال را پیروز میدان بدانیم. مهره‌های کار آمد و بازیکنان موثر در تمامی نقاط پشتوانه خوبی برای محمود فکری در اولین شهرآوردش به عنوان مربی خواهند بود خط حمله پرقدرت استقلال در برابر دژ مستحکم دفاعی پرسپولیس، لحظه‌ای آرام و قرار نخواهند داشت. مثلث مرگبار دیاباته، قایدی و مطهری زهردارتر از آن هستند که بتوان کلین‌شیت دیگری را برای حامد لک و خط دفاعی پرسپولیس به رهبری سیدجلال پیش بینی کرد. در آن سوی میدان مظاهری سنگربانی آماده و مطمئن نشان داده و همچون همتای پرسپولیسی‌اش روزهای خوبی را سپری می‌کند. او و حامد لک می‌تواند تعیین‌کننده برنده و بازنده بازی باشند. بخصوص گلر گچسارانی استقلال که در صدرنشینی آبی‌ها نقض بسیار موثری داشته است. در میانه میدان نیز نبردی پا یا پای بین هافبک‌های دو تیم را شاهد خواهیم بود. جدال میان بازیکنانی دونده و پرتلاش بر سر تصاحب و حفظ توپ و تغذیه مهاجمان فرصت طلب برای فتح دروازه حریف.

امید که بازی بتواند یکی از معدود بازی‌های جذاب و تماشایی دو تیم باشد تقابل نیمکت دربی باز استقلال با مربی موفق دو فصل اخیر پرسپولیس که همیشه برنامه‌ها و نقشه‌هایی بزای کسب موفقیت و پیروزی در سر دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jm69o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال و پرسپولیس باشگاه دیجیتال راه می‌اندازند؟