تاریخ انتشار: 1399/10/27 15:01
کد خبر: 46174

بابایی: آقای رضایی، نمی‌دانستی توپ فوتبال چیست کربکندی در جام جهانی بود/ با یک عذرخواهی و خداحافظی توهینت را جبران کن

پیشکسوت فوتبال در اصفهان نسبت به مصاحبه اخیر سرمربی تیم ذوب آهن که علیه سخنگوی باشگاه موضع گرفته بود انتقادات تندی را مطرح کرد.
بابایی: آقای رضایی، نمی‌دانستی توپ فوتبال چیست کربکندی در جام جهانی بود/ با یک عذرخواهی و خداحافظی توهینت را جبران کن

حمیدرضا بابایی در مورد شرایط تیم ذوب آهن در جدول لیگ برتر اظهار داشت:  از عملکرد ذوب آهن و همچنین رحمان رضایی مطمئنا نه خودش و همکارانش در کادرفنی و نه بازیکنان و هواداران و عوامل مدیریتی و اجرایی در باشگاه راضی نیستند. ذوب آهن قدمت چندین ساله دارد و همیشه جزو تیم های بالای جدول بوده است.

* هواداران از ذوب آهن خاطرات خوب دارند

وی افزود: ذوب آهن از معدود باشگاه هایی است که امکانات سخت افزاری ویژه ای دارد. این تیم در آسیا روی سکو رفته است و هواداران از این تیم بزرگ خاطرات خوبی در لیگ و آسیا دارند. بنابراین هیچ کسی از شرایط این تیم در جدول راضی نیست. اکنون این تیم فانوس به دست شده و هر هفته هم فاصله اش با تیم های بالای سرش در جدول بیشتر می شود. 

* رحمان بیشتر به حواشی فکر می کند تا مسائل فنی

بابایی اضافه کرد: من فکر می کنم رحمان هم یکی از مربیان جوان است که وارد عرصه لیگ شده و با کادری که در حال تلاش هستند بیشتر به حواشی توجه دارد تا مسائل فنی. اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است و برای همه تیم ها هست و شاید قرعه به نام یک تیم بیشتر باشد. بیماری کرونا هم همه دنیا درگیر هستند و شاید یک تیم بیشتر درگیر این ماجرا شود که این موضوع برمی گردد به عدم مراقبت از  بازیکنان در تمرینات. درگیرشدن بهکرونا شاید یک بخشی از آن بر حسب اتفاق باشد و بخش مهم آن به خاطر سهل انگاری خود بازیکن یا عوامل پزشکی باشگاه هستند که البته آنها هم تلاش خود را می کنند.

* هر باشگاهی حق دارد دنبال نتیجه باشد

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: جدیدا بهانه سوم این تیم شده مشکلات هیات مدیره و عوامل بیرونی باشگاه. هر باشگاهی ساختاری دارد آن هم باشگاه ذوب آهن که همیشه از تیم های خوب لیگ و آسیا بوده است. این باشگاه همیشه در امور مدیریتی به نحو احسن کار کرده است. شروطی هم که هیات مدیره این باشگاه گذاشته نامش اولتیماتوم نیست. هر باشگاهی حق دارد بر حسب امکاناتی که در اختیار کادرفنی می گذارد دنبال نتیجه آن باشد. مطمئنا هر باشگاهی وقتی امکاناتی را در اختیار می گذارد دنبال نتیجه با روند رو به رشد است.

* رحمان رضایی نباید دنبال بهانه باشد

  وی افزود: این که بخواهیم  عدم نتیجه گیری در لیگ را به تصمیمات هیات مدیره وصل کنیم صورت مساله پاک کردن است. هر هیات مدیره ای سخنگویی دارد که باید تصمیمات و ابلاغیه ها را به سمع دیگران برساند. این موضوع نباید بهانه جدید برای کادرفنی ذوب آهن باشد. این بهانه درست نیست که چون سخنگوی باشگاه این مصوبات را اعلام کرده بگویمی تیم دچار استرس می شود و نمی توانیم نتیجه بگیریم. در همه جای دنیا این مسائل هست و حتی بارها شاهد بوده ایم که در فوتبال دنیا باشگاه سرمربی فصل آینده خود را انتخاب کرده و مربی فعلی هم به کارش ادامه می دهد. خود رحمان رضایی که در سطح اول فوتبال ایران و اروپا بازی کرده و بازی های ملی هم دارد این موضوعات را بهتر می داند و نباید دنبال چنین بهانه هایی باشد. 

* دریافت 15 گل و زدن 11 گل عملکرد خوبی نیست

این بازیکن اسبق تیم ذوب آهن خاطر نشان کرد: دریافت 15 گل در 11 بازی و زدن 10 گل عملکرد خوبی نیست. تیم از نظر ساختار دفاعی مشکل دارد و شاید از نظر نفری بچه ها خوب باشند اما از نظر کار تیمی طبق آمار عملکرد خوب نیست و نسبتا عملکرد معمولی در گل زدن دارند. یعنی در هر بازی کمتر از یک گل زده و حتی یک برد هم ندارد و ته جدول با استرس دست و پا می زند. همان طور که سال های گذشته در تیم های مختلف  هم دیده ایم وقتی مربی نتواند خواسته باشگاه را برآورده کند باید برود. در  همین ذوب آهن برای منصوریان هم شروطی گذاشته شد و همه جا هم رسانه ای ش. منصوریان هم نتوانست نتیجه لازم را بگیرد اما با خوبی و خوشی از این باشگاه جدا شد. پس وقتی یک باشگاه به جمع بندی می رسد نباید باعث بهانه تراشی یک مربی شود.

* این اخطار به صلاح باشگاه ذوب آهن بوده است

بابایی تصریح کرد: قطعا این اخطار  به کادرفنی و بازیکنان صلاح باشگاه بوده  است. ذوب آهن تیم باقدمتیاست  و هیچ کسی حتی در استان اصفهان از شرایط فعلی آن راضی نیست چه برسد به هواداران و کادراجراییباشگاه. اتفاقا این باشگاه باید هر چه زودتر تدابیری بیاندیشد. اگر قرار است با همین کادر ادامه دهند شاید نیاز به تقویت داشته باشند یا بازیکن جدید بگیرند تا تیم از بحران خارج شود. 

* حرف های رحمان در مورد کربکندی مغرضانه بود

بابایی در خصوص اظهارات رحمان رضایی در مورد رسول کربکندی با انتقاد شدید نسبت به این صحبت ها گفت: اما مهمترین مسئله ای که در باشگاه ذوب آهن اتفاق افتاده که به نظر من یکی از نادرترین موضوعات هست ‌آن هم در اصفهان که مهد فوتبال است و سابقه آسیایی دارد، صحبت های ناحق رحمان رضایی دوست و هم بازی سابقم در مورد رسول کربکندی است. او در مورد کسی حرف زده که نه تنها د راستان اصفهان از او به عنوان اسطوره از آن یاد می شود بلکه در فوتبال ایران هم سرآمد است. نمی دانم  روی چه دیدگاهی رضایی این حرف ها را زده اما رحمان بداند خود او از همین باشگاه ذوب آهن به تیم ملی و ایتالیا پرتاب شد. او خودش یک فرد زحمت کشیده است اما صحبت های اخیرش غیر حرفه ای و مغرضانه بود.

* متاسفم که باید مقابل هم بازی سابقم قرار گیرم

این بازیکن اسبق فوتبال ادامه داد: همه در اصفهان آقا رسول را به عنوان نماد اخلاقی و فنی می شناسند. من خیلی متاسفم که به عنوان یک پیشکسوت کوچک که سه سال در همین تیم ذوب آهن بازی کردم و همین رحمان رضایی مدافع جلوی من زمان سرمربیگری ناصرخان حجازی بود،  باید این طور مقابل هم بازی سابقم قرار بگیرم چون او در مورد کسی صحبت کرده که ستون فوتبالی ذوب آهن و حتی فوتبال ایران است. رحمان جان دوست خوبم قبل از اینکه شما بخواهید وارد عرصه فوتبال شوی باید فلش بک بزنی به گذشته. شاید زمانی که دور فوتبال نبودی و نمی دانستی توپ فوتبال چیست رسول کربکندی و امثال او در اصفهان و این تیم و حتی در تیم ملی ایران افتخار آفرینی می کردند و به جام جهانی رفتند. اینکه جوانی مثل شما  که در مورد رسول کربکندیحتی در کتاب ها هم در موردش نخواندی و بخواهی این صحبت های را کنی در خور و شان کربکندی نیست.

* آقای رضایی شما بر حسب روابطتت بالاتر از بوناچیچ در ذوب آهن پست گرفتی

بابایی تاکید کرد: اولا رسول کربکندی برای همه فوتبالی ها شناخته شده و عضو و سخنگوی هیات مدیرهاست.درثانی  مگر سخنگوی یک باشگاه از خودش حرف می زند؟ او ابلاغیه های جلسات را می گوید. اینکه شما آقا رسول را پدرخوانده توصیف می کنی باید بگویم او مگر نیازی به شناخته شدن دارد؟ او به اندازه کافی در این فوتبال شناخته شده هست.  شما باید به جای بهانه جویی نقاط ضعف خودت را رسیدگی کنی. جایی گفتی رسولکربکندی می خواهد نیم نگاهی به مربیگری داشته باشد و دور از فوتبال بوده است، به قولی مودبانه گفتی شاید به روز نباشد. ‌آقای رحمان رضایی، سوالی دارم شما آیا از لوکا بوناچیچ به روز تر بودی؟  بوناچیچ از نظر تجربه بالاتر بود یا شما؟ اما هر دلیلی که در کل دنیا هم هست،  شما که سطح دانش ات بیشتر از لوکا نیست به طور ناگهانی  مدیرفنی ذوب آهن شدی؟ شما بر حسب روابطی که جایش اینجا نیست تا بگویم، آیا مدرک مربیگریات و تجربه ات بالاتر از لوکا بود که یک راس بالاتر از او در این باشگاه پست گرفتی؟ مثلا قرار بود چه نکاتی را به بوناچیچ بگویی که او خود بلد نبوده؟

* آقای رضایی کربکندی که سالها خون دل خورده نمی تواند در مورد مسائل فنی حرف بزند؟

وی افزود:  یعنی شما می گویی کربکندی اگر بخواهد در بحث فنی بیاید به روز نیست؟ تجربه شما در مربیگری چه هست و چه مدارکی داری؟  پس اگر روابطی نبوده شما چطور مدیرفنی بوناچیچی شدی که حداقل در فوتبال ایران یک نایب قهرمانی درلیگ قهرمانان آسیا دارد و در خارج از ایران هم به اندازه خودش موفق بوده است. البته که هر مربی پستی و بلندی در کارش هم دارد. چطور می گویی رسول کربکندی که سالها برای فوتبال اصفهان و ذوب آهن خون دل خورده و زجر کشیده نمی تواند در مورد مسائل فنی حرف بزند؟ 

* رحمان و امثال او اول باید ایرادات خودشان را برطرف کنند

 این مربی فوتبال اظهار داشت: به هر حال فوتبال بالا و پایین دارد و از زمانی که سرمربی قرارداد می بندد شروع شمارش معکوس برای اخراج به صدا در می آید و هر چقدر بهتر نتیجه بگیرد می تواند ادامه فعالیت بدهد. رحمان رضایی شاید با آمدن به ذوب ‌آهن بر حسب هر روابطی که داشته تمایل داشته از این نیمکت سکوی پرتابی برای آینده خود درست کند همان طور که در زمان بازیگری اش هم این اتفاق افتاد اما او بداند تو و امثال تو اول باید ایرادات خودتان را برطرف کنید تا اینکه بخواهید مقابل هیات مدیره بهانه جویی کنید.

* رحمان از آقا رسول عذرخواهی کند

وی تاکید کرد: به عنوان کسی که سه سال در ذوب آهن بودم و مربیان خوبی داشتم و سه سال هم به عنوانم مربی همکاری داشت به عنوان پیشکسوت به دوست عزیزم رحمان سفارش می کنم که با یک معذرت خواهی دلپذیر از اسطوره فوتبال ایران دل او را بدست آورد. او در حدی نیست که در مورد پیشکسوتش حرف بزند و اگر دلش برای فوتبال ذوب آهن می سوزد با یک خداحافظی زودتر برود تا  هم نام نیک تری از خودش بماند هم احترام ها حفظ شود. به هر حال گاهی یک مربی در تیمی به بن بست می خورد.

* کربکندی برای باشگاه ذوب آهن کیسه ندوخته است

حمید بابایی خاطر نشان کرد: آقای رسول برای تمام هواداران اصفهان و همه پیشکسوتان شناخته شده است و همه او را می شناسند که نه کیسه دوخته و نه چشم دارد برای پست و مقام بالاتر در باشگاه. او زحمت کش است و این صحبت هایی که شده توهین و اهانت به همه هواداران و مسئولان باشگاه اصفهان است. من این صحبت ها را حتی اهانت به کل مجموعه باشگاه و کارگران زحمت کش کارخانه می دانم که با آن گرما کار می کنند تا چرخ کارخانه بچرخد. رضایی با یک عذرخواهی باید این توهین را جبران کند. او بداند وقتی نمی دانست توپ فوتبال چیست رسول کربکندی در جام جهانی بوده است و زمانی که دنبال تیمی بودی تا شناخته شوی آقا رسول در این فوتبال مربیگری می کرده است. من واقعا از این صحبت ها ناراحتم و معتقدم احترام به بزرگترها برای هر ورزشکاری باید خط قرمز باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/277k7e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


به اندازه کافی به رحمان رضایی فرصت داده شده است/ ذوب آهن شرایط خاصی دارد
مهدی رجب زاده در گفت وگو با رادیو ورزش:

آقایان یزدی زاده و محمدی؛ شما آب روان هستید و می روید
انتقاد سردبیر فرتاک ورزشی به نحوه مدیریت باشگاه ذوب آهن: