تاریخ انتشار: 1399/10/28 12:44
کد خبر: 46109

بوژیدار رادوشوویچ؛ چرا بماند؟ چرا برود؟

موضوع ادامه همکاری بوژیدار رادوشوویچ با پرسپولیس، به محل بحث و مناقشه در میان هواداران پرسپولیس تبدیل شده است.
 بوژیدار رادوشوویچ؛ چرا بماند؟ چرا برود؟

او باسابقه ترین بازیکن خارجی در تاریخ پرسپولیس است که در این سال ها توانسته جای خود را در فوتبال ایران پیدا کند. در لیگ ابتدای لیگ شانزدهم و پس از این که الکساندر لوبانف ازبک اردوی سرخ ها را ترک کرد، برانکو ایوانکوویچ به سراغ بوژیدار رفت تا هموطنش را به پرسپولیس بیاورد و اتفاقا این انتقال به حدی موفقیت آمیز بود که حتی دو سرمربی بعد از برانکو هم تصمیم به حفظ رادو گرفتند. اما پرسپولیس با اتکا به چه دلایلی می‌تواند گزینه «جدایی» را برای رادو فعال کند و به چه دلایلی باید او را نگه دارد؟

 

1.بماند؛ بهترین گلر دوی پرسپولیس در لیگ برتر

اگر از رفتار حرفه ای این بازیکن در نیمکت نشینی با نظر کادر فنی صرف نظر کنیم؛ در اولین دلیل باید فصل پیش را به خاطر بیاوریم که با پاندمی کرونا و تغییر در تقویم لیگ علیرضا بیرانوند مجبور شد زودتر سرخ ها را ترک کند تا رادو در چارچوب قرمز ها قرار بگیرد. شماره 44 پرسپولیس با کلین شیت هایش در مقطع حساسی از فصل در پوکر کردن پرسپولیس نقش موثری داشت.

 

1.برود؛ هزینه بالا برای نیمکت نشینی!

اخرین تصویر رادو در زمین به نیمه نهایی حذفی مقابل استقلال برمیگردد. گلری که لحظات اخر گل خورد تا کار به وقت اضافه و پنالتی بکشد و یحیی هم دربی را ببازد هم از کسب دوگانه باز بماند. پس از آن نوبت به بازی های متمرکز اسیایی رسید و پیش از شروع گمانه زنی ها برای حضور فیکس رادو یا لک بود که با درخشش حامد لک، رادو نیمکت نشین شود. با توجه به این که رادوشوویچ دیگر گلر اول پرسپولیس لقب نمیگیرد هزینه زیادی برای یک نیمکت نشین به حساب می آید.

 

2.بماند. خلا دروازه‌بان مطمئن برای نیمکت ذخیره

اگر رادو در این مقطع ایران را ترک کند سرخ ها را درگیر چالش بزرگی خواهد کرد که ممکن است الان معلوم نشود. در میانه فصل هیچ تیمی حاضر به از دست دادن گلر های تحت قراردادش نیست و سرخ ها باید در سه تورنومنت با لک به میدان روند. محرومیت و مصدومیت از فوتبال جدانشدنی هستند و پرسپولیس نباید ریسک کند.

 

2.برود؛ در غیبت او به گلرهای ایرانی اعتماد کنیم

با توجه به ممنوعیت خرید خارجی ها و وضعیت قراردادهای همیشه شکست خورده دلاری با خارجی ها یحیی مجبور به اعتماد به یک گلر داخلی خواهد شد. اگر این اتفاق رخ دهد باید منتظر نظر کادر فنی پرسپولیس برای جذب گلر ایرانی باشیم.

 

3.بماند؛ ناکامی در تجربه خرید گلر خارجی

پرسپولیس سابقه ای طولانی در خریدن بازیکنان بی کیفیت خارجی دارد. بازیکنانی که هم از نظر فنی و حرفه ای مطلوب نبودند و هم از لحاظ مالی هر خرید خارجی را میتوان معادل یک شکست در پرونده شکایت بازیکنان از این تیم دانست. رادو از معدود بازیکنان دوست داشتنی پرسپولیسی ها به شمار میرود و با توجه به سطح فنی قابل قبولش؛ در رقابت با حامد لک میتواند گلر اول پرسپولیسی ها را هم در شرایط بهتری قرار دهد

 

3.برود؛ عملکرد درخشان لک در لیگ بیستم و آسیا

شایعات رفتن رادو ممکن است کمتر هواداری را نگران کند. در بازی با التعاون عربستان از حامد لکی رونمایی شد که کمتر کسی تابحال دیده بود! ورژن جدید لک مصمم جنگنجو و با تمرکز بالا بازی میکند. همین اتفاق سبب شده کادرفنی قفس توری این تیم را با خیال راحت به او بسپرند و در صورت رفتن رادو او را با خاطرات خوبش بدرقه کنند و سریع تر به فکر جذب گلر ذخیره باشند.

 

* بوژیدار رادوشوویچ برود یا بماند؟

در نهایت پاسخ به این پرسش برعهده کادرفنی پرسپولیس و کادر مدیریتی این باشگاه است. نکته مهم این که رادو در این سال ها گلر دوم مطمئن و بی حاشیه ای بوده که البته با ارز خارجی حقوق می‌گیرد. پرسپولیسی ها باید تصمیم بگیرند که آیا در این مقطع حساس،آیا حاضرند روی یکی از مهم ترین پست های تیم خود ریسک کنند یا خیر؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gmpd9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شجاع خلیل‌زاده: مرد هزارچهره را در فوتبال دیدیم!