تاریخ انتشار: 1399/10/28 15:20
کد خبر: 46102

مطهری: به من ثابت شده است پرسپولیس بدخواه دارد/ از فردا برای قهرمانی استارت می‌زنیم

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما پرسپولیس هستیم و باید بهترین باشیم، ولی یکسری بدخواه هم داریم که در این یک ساله به من ثابت شده است.
 مطهری: به من ثابت شده است پرسپولیس بدخواه دارد/ از فردا برای قهرمانی استارت می‌زنیم

حمید مطهری در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر فولاد خوزستان در هفته یازدهم لیگ برتر اظهار داشت:  ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت می‌گویم. به تیم خودمان هم تبریک می‌گویم که از دل تیم ما از سوی AFC به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب می‌شوند. من این را اول به تیم‌مان و بعد به این بازیکنان تبریک می‌گویم.

وی افزود: ما پرسپولیس هستیم و باید بهترین باشیم، ولی یکسری بدخواه هم داریم که در این یک ساله به من ثابت شده است. یکسری عوامل درونی یا بیرونی، ولی ما پرسپولیس هستیم و باید محکم و استوار به راه‌مان ادامه دهیم و به هدف‌مان برسیم. ما پرسپولیس هستیم و چهار دوره قهرمان لیگ برتر شدیم و این باید برای پنجمین ‌بار هم تکرار شود تا تیم‌مان ابدی شود. در هفته گذشته تیم ما خیلی آرامش نداشت. از مسئولان می‌خواهم این آرامش را به تیم تزریق کنند. تیم ما با آرامش به هدف‌های بزرگی خواهد رسید و دوست دارم تصمیمات منطقی و بزرگی درباره تیم پرسپولیس گرفته شود.

مربی تیم پرسپولیس تصریح کرد: فولاد تیم قابل احترامی است. آنها 11 گل زدند که نزدیک به 40 درصد آنها روی ضربات ایستگاهی بوده‌اند. بنابراین روی ضربات ایستگاهی برنامه دارند. پس نباید به این تیم ضربه ایستگاهی بدهیم و بعد هم آنها را کنترل کنیم و تمرکز کافی داشته باشیم. در مجموع تیم فولاد جنگجوست، ولی ما پرسپولیس هستیم و بارها نشان دادیم که می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. هفت گلی هم که فولاد خورده را شناسایی کردیم و حتی دقایقی را که این تیم گل خورده، خیلی ریز بررسی کردیم. ان‌شاءالله بتوانیم از آنها استفاده کنیم و نتیجه را به سود خودمان رقم بزنیم.

مطهری در ادامه با انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ گفت: همیشه دوست دارم فنی صحبت کنم، ولی بعضی وقت‌ها نیاز است در مورد حاشیه‌ها صحبت کنیم. ما همیشه از برنامه‌ریزی سازمان لیگ تمکین می‌کنیم، ولی با توجه به یکسری صحبت‌هایی که برخی مربیان انجام دادند، برنامه‌ریزی برای ما فشرده شد و این کار را سخت می‌کند، ولی جای بهانه نیست و باید با صلابت کار کنیم. مشکلی نیست، ولی توقع ما این بود که سازمان لیگ با توجه به صحبت یکسری دوستان این برنامه‌ریزی را انجام ندهد. ما تمکین می‌کنیم. پرسپولیس واقعی از فردا برای قهرمانی استارت می‌زند. از لیونل مسی پرسیدند این همه موفقیت را یک شبه به دست آوردی؟ او جواب داد بله یک شبه به دست آوردم، ولی این  یک شب 17 سال و 114 روز طول کشید. بنابراین اگر پرسپولیس چهار سال متوالی قهرمان می‌شود، آدم‌های زیادی زحمت‌های زیادی به لحاظ فنی کشیدند که ان‌شاءالله این زحمات جواب خودش را خواهد گرفت و این تیم پنجمین قهرمانی پی در پی را به دست خواهد آورد.

وی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه پرسپولیس در سه دیدار حساس مقابل اولسان، ذوب‌آهن و استقلال نتوانست برتری خود را حفظ کند و دلیل این اتفاق چیست، اظهار داشت: بله، این یک واقعیت است و نمی‌توانیم از زیر این مسئولیت خارج شویم. تمهیداتی اندیشیدیم. اولاً باید تمرکزمان را بتوانیم در لحظات حساس حفظ کنیم و توپ را بیشتر در اختیار داشته باشیم تا حریف نتواند موقعیتی ایجاد کند. بله موافقم، ولی تمهیداتی اندیشیده شده است. ما کار و تمرین می‌کنیم که دیگر با این مشکل مواجه نشویم و دیگر این اتفاقات تکرار نشود.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به سؤالی درباره عملکرد احمد نوراللهی در دربی 94 نیز تصریح کرد: ما مربیان همیشه با این چالش‌ها مواجه‌ایم. راجع به آرایش و فرم بازی بعد از مسابقه خیلی راحت کارشناسی می‌کنند. نوراللهی در دربی بسیار توانمند بازی و وظایف خود را به نحو احسنت پیاده کرد. مدل جاگیری این بازیکن را ببینید. بنابراین این کار طراحی شده بود و خیلی خوب اجرا شد، منتنهی یکسری از افراد و کارشناسان موقعیت‌های از دست رفته را می‌بینند. ما باید روی آن کار کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم، ولی به لحاظ فرم و شکل بازی نوراللهی وظایف خودش را به خوبی انجام داد و همین که در موقعیت گل قرار می‌گیرد، یعنی این بازیکن وظایف خود را به خوبی انجام داده است.

مطهری درباره احتمال جذب مهدی ترابی در نیم‌فصل نیز بیان کرد: در اینکه ترابی به لحاظ اخلاقی و فنی بازیکن توانمندی است، شکی نیست. ما خیلی خوب زوایای نقل‌وانتقالات را رصد می‌کنیم، ولی ما فعلاً هفته نهم هستیم. ان‌شاءالله با مدیریت و کادر فنی هماهنگ می‌کنیم در پست‌های که نیاز داریم به خصوص خط حمله تقویت شویم. ما تیم خوبی هستیم، ولی می‌دانیم باید تقویت شویم. باید قرارداد ترابی را در قطر ببینیم چطور است و ان‌شاءالله اقدامات لازم را به موقع انجام خواهیم داد.

«برخی از تیم‌های لیگ برتری نمیکت شلوغی دارند و سعی می‌کنند داور را تحت تأثیر قرار دهند. نیمکت فولاد هم همین وضعیت را دارد و همواره به داور اعتراض زیادی می‌کند. نظر شما در این باره چیست؟»، وی در واکنش به طرح این موضوع گفت: نمی‌خواهم در مورد نیمکت‌ تیم‌های دیگر صحبت کنم، ولی این موضوع تبدیل به یک حربه شده است. خیلی از تیم‌ها جو بازی را به هم می‌زنند و شلوغ کاری می‌کنند تا داوران را تحت تأثیر قرار دهند. این یک واقعیت است. منظورم اصلاً نیمکت فولاد نیست و در کل لیگ این اتفاق رخ می‌دهد. خواهش من این است که داوران با اقتدار داوری و نیمکت‌ها را کنترل کنند. اقتدار باعث می‌شود داوری ما پیشرفت کند و نیمکت‌ها دیگر نتوانند شلوغ‌کاری کنند. زمانی که نیمکت‌ها به این باور برسند که با این اتفاقات می‌توانند نتیجه بگیرند، این اتفاقات خواهدافتاد. بنابراین خواهش من این است که داوران مقتدرانه عمل کنند تا تیم‌ها به خودشان اجازه ندهند این کارها را انجام دهند.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه چرا فرصت بازی به مهدی مهدی‌خانی داده نمی‌شود، گفت: خیلی‌ها از شرایط فنی تیم ما اطلاع ندارند. مهدی‌خانی دیر به تیم اضافه شد. او بازیکن دونده‌ای است و خوب پرس می‌کند و توانایی‌اش را هم در تیم امید نشان داده است. ما هم با توجه به شناختی که از او داشتیم جذبش کردیم، ولی چون دیر به تیم ما اضافه شده و مصدومیتی هم داشته است، کم کم شکل واقعی‌اش را پیدا می‌کند. در بازی‌های آینده از مهدی‌خانی هم استفاده خواهیم کرد.

مطهری درباره مشکل بوژیدار رادوشویچ با مدیران باشگاه پرسپولیس و شایعاتی که مبنی بر جدایی او به گوش می‌رسد، گفت: رادو یک بازیکن حرفه‌ای و کاملاً در اختیار تیم است و هیچ مشکلی بین کادر فنی و او وجود ندارد. سخنگوی باشگاه در مورد او صحبت کرده است. فکر نمی‌کنم این بازیکن مشکلی با مدیریت داشته باشد. همیشه بحث‌های مالی بوده و امیدوارم این هم حل شود و مشکل خاصی نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/277kle

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مطهری: می‌توانستیم با اختلاف زیاد برنده باشیم