تاریخ انتشار: 1399/11/12 13:30
کد خبر: 45359

برهانی: در هیچ سالی این حجم از حرف‌های غیرمنطقی را ندیدم/ اگر استقلال تاکتیک ندارد، فاتحه این فوتبال را بخوانید

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: تیم‌های دیگر هم زحمت می‌کشند، اگر استقلال بدون تاکتیک است باید فاتحه فوتبال را بخوانید.
برهانی: در هیچ سالی این حجم از حرف‌های غیرمنطقی را ندیدم/ اگر استقلال تاکتیک ندارد، فاتحه این فوتبال را بخوانید

 آرش برهانی در خصوص درگذشت مهرداد میناوند اظهار داشت: درگذشت مهرداد میناوند را به خانواده و دوستدارانش تسلیت می‌گویم. برای انصاریان آرزوی سلامتی دارم. ان‌شاالله همه هموطنان در سلامت و شادی باشند.

وی در مورد اینکه چرا استقلال در صدر جدول هم باشد مورد انتقاد قرار می‌گیرد، گفت: در این سالها این حجم از انتقاد و صحبت‌های غیرمنطقی را ندیده‌ام. واقعا سال عجیبی است و من یک سال متفاوت را تجربه می‌کنم.

مربی تیم استقلال در مورد اینکه اگر کادرفنی این تیم خارجی بود باز هم این حمله‌ها صورت می‌گرفت عنوان کرد: تمام فیلم‌ها و مصاحبه‌ها موجود است. پارسال که استقلال نتیجه نمی‌گرفت همه پیشکسوتان و هواداران حمایت می‌کردند و نتیجه آن را در زمانی که تا شرایط خوب نبود، دیدیم. من در هفته چهارم از استراماچونی محکم و قاطع حمایت کردم چون می‌دانستم اتفاقات خوب می‌افتد. بعضی از دوستان فحاشی کردند و گفتند حمایت کورکورانه نکنید اما اگر حمایت نمی‌کردیم نتایج خوب به دست نمی‌آید.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود استقلال بدون برنامه و تاکتیک گل می‌زند و در صدر جدول است، اظهار داشت: مگر می‌شود چنین اتفاقی در فوتبال بیفتد؟ تیم‌های دیگر هم زحمت می‌کشند. اگر اینطور باشد که باید فاتحه فوتبال را بخوانید. امسال تیم ما گل می‌زند می‌گویند روی خلاقیت و نبوغ بازیکن بوده اما در مورد تیم‌های دیگر می‌گویند روی تاکتیک و برنامه بوده، گل ما به تیم نفت مسجد سلیمان را ببینید. کمتر تیمی روی اینکه دفاع راستش در محوطه جریمه باشد و توپ را روی تیر یک قطع کند، کار می‌کند.

برهانی در مورد اینکه پس از این بازی سرمربی نفت مسجد سلیمان اعلام کرد گل استقلال روی برنامه به ثمر رسیده، گفت: مجتبی حسینی یکی از مربیان فنی و بادانش فوتبال ما است. تیم ما را آنالیز کرده بود. تیم او سپاهان و فولاد را در مسجد سلیمان برده بود و برای پرسپولیس خیلی مشکل ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: من برای سید حسین حسینی خیلی ناراحت شدم که چنین گلی را دریافت کرد. او از نظر فنی سطح بالایی دارد و از سرمایه‌های باشگاه است. متأسفانه این اتفاقات سالی یکی دو بار می‌افتد که برای حسینی افتاد. وقتی تیمی در زمین حریف گل بد می‌خورد کار مشکلی است که به شرایط خوبش برگردد. اما ما علاوه بر گلی که زدیم چند موقعیت خوب هم داشتیم که با بدشانسی همراه شد. اگر آن توپ که به تیرک خورد و بیرون آمد، وارد دروازه می‌شد این بحث‌ها نبود. 

برهانی در خصوص استفاده محمود فکری از بازیکنان آکادمی و دست پرورده‌های استقلال عنوان کرد: از کار محمود فکری تشکر می‌کنم. او واقعا کار بزرگی را انجام می‌دهد. سالهای قبل شاهد این نبودیم که تا نیم‌فصل و در بازیهای حساس از بازیکن جوان استفاده شود. فکری باید تحسین شود و هواداران باید از او حمایت کنند که به  جوانان و سرمایه‌های باشگاه میدان می‌دهد. در دنیا این کار را تحسین می‌کنند.

وی ادامه داد: تیم لیورپول بازیکن 17، 18 ساله می‌آورد. همه جا از این کار صحبت می‌شود. در بازی‌های حساس و دربی به بازیکن جوان میدان می‌دهند. یورگن کلوپ مربی بی‌تجربه‌ای نیست. صددرصد روی برنامه این کار را انجام می‌دهد. مورد حمایت رسانه قرار می‌گیرد و همه خوشحال می‌شوند که بازیکن جوان وارد این چرخه شده است. امسال فکری کار بزرگی انجام می‌دهد. من خودم 14، 15 سال با استقلال همکاری نزدیک داشتم. در هیچ سالی ندیدم استقلال بازیکن داشته باشد و از بازیکن جوان استفاده کند. این کار میلیاردها ارزش دارد.

برهانی تصریح کرد: وقتی کلوپ بازیکن جوانی را بازی می‌دهد همه او را تشویق و تمجید می‌کنند. این مساله از نظر فنی است و از لحاظ مالی هم بحث دیگری دارد. امسال یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین آکادمی‌های ایران را استقلال دارد، با برنامه‌ریزی منظم و حرفه‌ای که تاثیر آن را در سال‌های بعد خواهید دید.

مربی استقلال عنوان کرد: از هواداران واقعی بسیار ممنونم که حمایت می‌کنند. خواهش می‌کنم فقط از استقلال حمایت کنید. نتیجه شخص پرستی را قبلا دیده‌ایم که چقدر بلای جان استقلال شده بود. برخی از هواداران جوان وارد مسائل و سوار موج می‌شوند. شاید کسانی که منافع شخصی دارند منفعت‌شان این است که استقلال خوب نباشد. از هواداران می خواهم وارد این فضاها و مسائل نشوند تا بتوانیم نتایج در شأن استقلال را کسب کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kqg9d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فکری: هرکاری می‌کنیم، یک‌سری ایراد می‌گیرند/ استقلالی‌ها بازیچه بدخواهان نشوند