تاریخ انتشار: 1399/11/14 13:15
کد خبر: 45272

مهدی: لیگ برتر در تابستان به پایان می‌رسد/ در برنامه ما سکته افتاده است

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت که بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال تا تابستان سال ۱۴۰۰ به طول می‌انجامد.
 مهدی: لیگ برتر در تابستان به پایان می‌رسد/ در برنامه ما سکته افتاده است

سهیل مهدی درباره آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال در  اسفند اظهار داشت: ما در نیم‌فصل دوم فشردگی داریم و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و دیدارهای تیم ملی ایران با هنگ‌کنگ و کامبوج پیاپی شده است. از مربیان تیم‌های لیگ برتری تشکر می‌کنم که با ما همکاری داشتند و منطق را پذیرفتند. با وجود خستگی که آنها متحمل می‌شوند، تلاش کردیم برنامه زیاد سنگین نباشد تا تیم‌ها به ریکاوری بپردازند و حداکثر بهره را ببرند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هفته دیگری از لیگ برتر در اسفند برگزار می‌شود یا خیر، بیان کرد: این به مرحله اول جام حذفی و قرعه‌کشی دور دوم بستگی دارد. اگر شرایط فراهم شود، تلاش می‌کنیم یکس مرحله جام حذفی را برای تیم‌های لیگ برتری برگزار کنیم. وضعیت میزبانی لیگ قهرمانان آسیا پس از نوروز مشخص نیست و قرار است نهایی شود. شرایط میزبانی تیم‌های ملی در انتخابی جام جهانی 2022 هم قطعی نیست و با تعیین آن باید برنامه‌ریزی کنیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال با بیان اینکه برخی رسانه‌ها به این موضوع اشاره کردند که لیگ برتر در سال‌های گذشته منظم برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم از لحاظ بی‌برنامگی و لغو بازی‌ها، فشاری به تیم‌ها وارد نکنیم و قدم به قدم با جهان پیش می‌رویم. وضعیت میزبانی لیگ قهرمانان آسیا مشخص نیست و همه این عوامل به برنامه لیگ تحمیل می‌شود. تلاش می‌کنیم قدم به قدم پیش برویم و همه می‌دانند که برنامه اعلام شده، حداقل لغو بازی‌ها و تحمیل هزینه‌ها را در بر دارد.

مهدی که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه تنها مسابقات ملی در نوروز 1400 برگزار می‌شود، گفت: 25 فروردین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود و روز 18 فروردین هم فولاد در پلی‌آف رقابت‌ها به مصاف نماینده امارات می‌رود. تیم ملی 11 فروردین از دیدار با کامبوج بازمی‌گردد و ما از 11 تا 18 فروردین فاصله داریم. امیدوارم بتوانیم از آن فضا استفاده کنیم که این موضوع به بازگشت تیم ملی و وضعیت میزبانی فولاد بستگی دارد.

وی با بیان اینکه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تا 10 اردیبهشت ادامه دارد، تصریح کرد: ما از 11 اردیبهشت، شب‌های قدر را پیش رو داریم که ایام عبادات و سوگواری ماست و هیچوقت به احترام این ایام، بازی برگزار نکرده‌ایم. 5 خرداد تمرینات تیم ملی برای دیدار با بحرین و عراق برگزار می‌شود و در جدول ما، سکته افتاده است.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درخصوص پایان لیگ بیستم در تابستان 1400 و آغاز فصل آینده از پاییز اظهار داشت: این فصل تا تابستان ادامه خواهد داشت و امیدوارم فصل آینده را زودتر از پاییز شروع کنیم. چون اگر مسابقات دیرتر آغاز شود، دوباره به مشکل می‌خوریم. امیدوارم این شرایط و تنش‌ها برطرف شود. بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم به این برنامه تحمیل شده و میزبانی مسابقات مشخص نیست. تا چند روز پیش نمی‌دانستیم مسابقات به‌ صورت متمرکز برگزار می‌شود و این در بازگشت ما به شرایط نرمال، سختگیری ایجاد می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/455jvo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 قرعه کشی جام حذفی ایران+جزئیات