تاریخ انتشار: 1399/11/18 18:30
کد خبر: 45087

رزاق پور: در ماشین سازی قرارداد 500 میلیونی هم نداریم چه برسد میلیاردی/به خاطر فشار روحی تمرکز نداریم

مدافع تیم فوتبال ماشین سازی تبریز گفت: قرارداد همه بازیکنان به جز یک نفر زیر 400 میلیون تومان است،آن یک نفر هم حدود 500 میلیون تومان قرارداد دارد.
رزاق پور: در ماشین سازی قرارداد 500 میلیونی هم نداریم چه برسد میلیاردی/به خاطر فشار روحی تمرکز نداریم

ابوالفضل رزاق‌پور در خصوص بازی روز گذشته ماشین سازی مقابل پیکان اظهار داشت: بازی زیاد جالبی نبود. پیکان از دقیقه یک شروع به پرتاب اوت‌های معروف خودش کرد. البته ما هم روی این تاکتیک‌شان کار کرده بودیم، اما روی غافلگیری در دقیقه 3 گل خوردیم، در شوک گل اول بودیم که دومی را هم روی ضد حمله خوردیم.

وی افزود: با این حال سریع‌ترین کامبک لیگ برتر را زدیم، در 60 ثانیه دو گل زدیم و بعد از آن هم می‌توانستیم برنده باشیم. روی ضد حمله‌ها چند موقعیت خوب داشتیم اما طبق معمول که شرایط این طور می شود برای این که حداقل امتیاز را داشته باشیم تیم دچار استرس می‌شود که دوباره گل نخوریم، تمرکز کافی نبود و به همین خاطر نتوانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم.

مدافع ماشین سازی تصریح کرد: پیکان هم 10 نفره شد و باید از این فرصت استفاده می‌کردیم، اما متأسفانه تمرکز نداشتیم. از طرفی شرایط بازی هم طوری نبود که بشود بازی کرد. پیکان از اوت‌های بلند یا توپ‌های بلند استفاده می‌کرد. فوتبال قشنگی نبود که بتوان موقعیت ساخت یا گل زد. دو  گلی هم زدیم روی خلاقیت خودمان بود، چون حریف اجازه موقعیت‌‌سازی نمی‌داد.

رزاق پور در پاسخ به این سوال که ماشین سازی چه مشکلی دارد که علیرغم نمایش خوب در زمین نمی‌تواند نتیجه بگیرد، گفت: مشکلات ما یکی دو تا نیست. وقتی نتیجه نمی‌گیریم یک فشار کاذب روی بازیکنان و کادر فنی ایجاد می‌شود و به همین خاطر با استرس کار می‌کنیم. علاوه بر این یک سری از مشکلات هم بیرون زمین است. شاید هواداران فقط داخل زمین و تیم را می‌بینند اما حداقل برای ماندن در لیگ برتر مراتبی باید رعایت شود.

وی افزود: در تیم ما این مراتب به هم می‌خورد که باعث مشکلات روحی برای بچه‌ها شده، فشار در زندگی آنها باعث شده تمرکز کافی در تیم نباشد. با این وجود خیلی خوب بازی می‌کنیم. به جرأت می‌گویم از خیلی تیم‌های بالای  جدول بهتر بازی می‌کنیم و موقعیت‌سازی بیشتری داریم ولی به خاطر این فشارها نمی‌توانیم تمرکز کافی داشته باشیم، ضربه آخر را خوب بزنیم، یا زمانی که نتیجه را داریم و جلو هستیم بتوانیم آن را حفظ کنیم و برنده باشیم.

مدافع ماشین سازی در مورد این که آیا این مشکلات مربوط به مدیریت باشگاه است اظهار داشت: بحث من مدیریت نیست. اول فصل قول و قرارهایی با بازیکنان گذاشتند و گفتند پول شما به موقع پرداخت می‌شود. ما از نظر امکانات مشکل نداریم. تا حد توان برایمان مهیا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. البسه خوب، سفر و پروازهای راحت و همچنین اقامت در بهترین هتل‌های شهرهای مختلف را داریم اما با توجه به اینکه قراردادهایمان پایین است و گفته بودند پرداختی‌ها منظم خواهد بود،‌ وقتی پرداختی‌ها دیر می‌شود و وعده‌ها عملی نمی‌شوند، تمرکز بازیکنان به هم می‌ریزد.

رزاق پور تصریح کرد: وقتی صبح بازی طلبکار با بازیکن تماس می‌گیرد یا مشکلات مالی دارد، مسلما نمی‌تواند با تمرکز کافی وارد زمین شود. تعدادی از بچه‌ها جوان هستند و 5-4 ماه است که پول نگرفته‌اند. یکسری بازیکنان جوان هم متاهل هستند که کمترین دریافتی را داشتند. واقعا شرایط سختی دارند. آنها درد و دل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند اما از دست ما هم کاری ساخته نیست. دوست داریم کمک کنیم اما دستمان خالی است.

وی در خصوص این که تا الان چقدر دریافتی داشته‌اند و این که طبق قرارداد تا نیم فصل دریافتی ‌ها باید چند درصد باشد، عنوان کرد: دریافتی‌های ما تا الان به 20 درصد رسیده و برای چند نفر حتی به 20 درصد هم نرسیده، در صورتیکه این 20 درصد با توجه به مبلغ قراردادهایمان واقعا پایین است. تا الان باید 35 درصد دریافت می‌کردیم. از طرفی دست کادر فنی هم خالی است. از نظر نیروی انسانی با مشکل روبرو هستیم و مجبوریم تغییر پست انجام بدهیم تا برای مسابقات 11 نفر تکمیل شود و بتوانیم وارد زمین شویم. بازی‌های پشت سر هم باعث شده چندین مصدوم داشته باشیم و در کنار آن محرومانی که روی دست‌مان می‌مانند باعث می‌شود نتوانیم با تیم کامل در زمین حاضر شویم. وقتی دست کادر فنی خالی باشد نمی‌تواند برنامه‌هایش را در زمین پیاده کند.

مدافع ماشین سازی با اشاره به لزوم تقویت این تیم در نیم فصل گفت: نمی‌دانم مسئولان باشگاه قرار است چه کار کنند اما امیدوارم هر چه زودتر برای تقویت تیم در نیم‌فصل دوم برنامه‌ریزی کنند تا بیشتر از این زمان را از دست ندهیم. ما یک نیم فصل را به خاطر برخی مسائل از دست دادیم. باید درس شود تا در نیم فصل دوم چنین اتفاقی نیفتد و امتیازگیری را از ابتدا آغاز کنیم تا تیم را در لیگ برتر نگه داریم.

رزاق پور در پاسخ به این سوال که آیا در ماشین سازی قرارداد یک میلیاردی وجود دارد، گفت: ای کاش این طور بود! قرارداد همه بازیکنان به جز یک نفر زیر 400 میلیون تومان است. آن یک نفر هم حدود 500 میلیون تومان قرارداد دارد. من به هواداران حق می‌دهم از نتایج ناراحت باشند. حق طبیعی آنهاست که اعتراض کنند ولی یکسری مسائل بیرون از زمین است. با این شرایط ما طوری زندگی می‌کنیم که فقط خودمان را سر پا نگه داریم تا بتوانیم به زمین برویم و بازی کنیم. نمی‌شود بازیکن از نظر فکری درگیر مسائلی باشد، روز بازی به خاطر 6-5 میلیون تومان فکرش خراب و درگیر شود و با حالت بد به زمین بیاید. این برای لیگ برتر ما خوب نیست. شاید ما تیم اول یا دوم لیگ باشیم که کمترین هزینه را داریم. فکر می‌کنم بودجه کل تیم ما حدود 6-5 میلیارد تومان باشد.

وی در مورد صحبت‌های روز گذشته پیمان بابایی (مهاجم گلزن تیم) پیرامون پیشنهاد‌ات ارائه شده برای نیم فصل دوم و این که نگرانی جدایی بازیکنان تأثیرگذار تیم در پنجره زمستانی وجود دارد، اظهار داشت: پیمان از اول فصل پیشنهاد داشت، الان هم با گل‌هایی که زده پیشنهاد‌اتی دارد. خود من هم چند پیشنهاد دارم ولی به حرمت هواداران ماشین سازی، عوامل و کادر فنی تیم فعلا دست نگه داشته‌ایم تا شرایط تیم برای نیم فصل دوم معلوم شود.

مدافع ماشین سازی ادامه داد: اگر مسئولان می‌خواهند تیم در لیگ برتر بماند، علاوه بر این که باید بازیکنان تأثیرگذار را حفظ کنند، باید بازیکنان خوبی را هم اضافه کنند تا تیم بالانس شود و در نیم فصل دوم نمایش پرقدرتی داشته باشد. من از روی علاقه‌ام می‌گویم؛ حیف است ماشین‌سازی چه در اینجای  جدول لیگ برتر باشد و چه به لیگ دسته یک برود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oqxxv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیکان ترمز باخت‌های ماشین را کشید/ یک امتیاز برای قعرنشین!