تاریخ انتشار: 1399/11/20 14:08
کد خبر: 45010

ذوبی‌ها در آستانه یک تصمیم سرنوشت ساز؛ انتخاب چهره محبوب هواداران یا دل سپردن به طوفان‌ها

باشگاه ذوب آهن با رحمان رضایی قطع همکاری کرد تا گمانه زنی‌ها برای گزینه جایگزین آغاز شود.
ذوبی‌ها در آستانه یک تصمیم سرنوشت ساز؛ انتخاب چهره محبوب هواداران یا دل سپردن به طوفان‌ها

تیم فوتبال ذوب آهن در 14 بازی لیگ بیستم با یک پیروزی، 8 تساوی و 5 شکست و 11 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است تا این نتایج ضعیف و نا امید کننده ، چاره دیگری جز قطع همکاری با رحمان رضایی برای آنها باقی نگذارد .

به دنبال برکناری سرمربی سبزپوشان اصفهان، به طور طبیعی اسامی مختلفی معرفی و در هیئت مدیره بررسی می شوند تا در نهایت یکی از آنها سکان هدایت این تیم طوفان زده اما ریشه‌دار  را  انتخاب و بر روی نیمکت این تیم قرار دهند .
اما یک موضوع مهم که باید مورد توجه قرار بگیرد، انتخاب صحیح مربی مورد نظر است که می‌تواند در ادامه مسیر را هموار نموده و آنها را از منطقه خطر دور کرده و به ساحل امن برساند که شاید مهم‌ترین آن حفظ آرامش در بین هواداران و دلگرم نمودن آنها به آینده بهتر و همراه نمودن با سیاست‌های باشگاه است که پشتوانه محکمی برای هیئت مدیره خواهد بود تا به دنبال شرایطی  بهتر از گذشته باشند.
اما آیا اعضای هیئت مدیره و شخص مدیرعامل که به تازگی سکان هدایت را به دست گرفته است، این مسیر را دنبال خواهند کرد یا اینکه ممکن است اسیر نام‌ها و دلال‌ها شده و ناخواسته وارد بازی شوند که ممکن است در نهایت نتیجه‌ای بسیار ناراحت کننده در پایان فصل برای سبزپوشان دوست داشتنی اصفهان را رقم بزنند.
بدون تردید اولین موضوعی که بایستی مد نظر اعضای هیئت مدیره قرار بگیرد، بررسی گزینه‌هایی می‌باشد که شناخت کافی از شرایط باشگاه داشته و از حمایت هواداران برخوردار باشند چرا که آستانه تحمل آنها پایین بوده و با هر گزینه‌ای هر چقدر هم محبوب ولی غیر خودی، کنار نخواهند آمد و خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را هم بکنند دوباره بحران را به چشم خواهند دید و این نکته بسیار مهمی است که نادیده گرفتن آن یعنی خود را به مسلخ بردن و قربانی کردن باشگاه ذوب آهن که خدای ناکرده سقوط به لیگ دسته اول را به دنبال خواهد داشت.

تجربه ثابت کرده است که در شرایط بحرانی گزینه‌های خودی از چند نظر مثبت بوده و می‌توانند کمک حال بهتری تا دیگر گزینه‌ها باشند که مهم‌ترین آن شناخت کافی از شرایط موجود، حمایت هواداران، تعصب برای روی باشگاه، قیمت مناسب و تلاش حداکثری در راه موفقیت با تمامی وجود است.
در این راستا نکته مهم‌ این است که نباید اسیر نام‌های بزرگ قرار گرفت و باید قبول کنیم موج جدید مربیان جوان در فوتبال ایران در کنار انتقادهایی که به آن وارد است یک فرصت ویژه در اختیار آنها و فوتبال ایران قرار داده تا استعدادهای جدید در این عرصه کشف و شروع به فعالیت کنند. در این میان برخی از مربیان حال حاضر فوتبال ایران حتی این فصل اولین تجربه سرمربیگری خود را سپری می‌کنند که یک نمونه از آن محرم نویدکیا، اسطوره باشگاه سپاهان است.

اوایل فصل که نویدکیا روی نیمکت سپاهان نشست نگرانی‌هایی در مورد این انتخاب وجود داشت و انتقاداتی به همین خاطر به مسئولان باشگاه صورت گرفت که با نشاندن یک مربی بی‌تجربه روی نیمکت هم ممکن است باعث کسب نتایج ضعیف از سوی تیم شوند و هم یکی از سرمایه‌های فوتبال را بسوزانند ولی برنامه باشگاه سپاهان استفاده از مربیان کاربلد و مجهز به علم روز فوتبال دنیا از جمله مجتبی توتونی، میگوئل تکسیرا، محمود کریمی و در رأس آنها علیرضا مرزبان در کنار محرم بود تا ضعف تجربه و دسترسی به علم روز فوتبال دنیا از سوی او را پوشش دهند و این فرایند تا کنون به بهترین شکل ممکن جواب داده است.

از همین رو به نظر می‌رسد ذوبی‌ها با الگوبرداری از دیگر باشگاه همشهری اگر چنین برنامه‌ای در تیم خود پیاده کرده و با دست گذاشتن روی افرادی هم چون مهدی رجب زاده که به نوعی جایگاه محرم در سپاهان را برای او در جمع گاندوها می‌شود در نظر گرفت، می توانند از این موضوع بهترین بهره برداری لازم را برده که اولیت فاکتور آن همراهی هواداران در این زمینه می باشد که شاید الان اولین اولویت مدیران باشگاه باشد.

البته شاید این سوال در اذهان وجود داشته باشد که رجب زاده تجربه لازم را نداشته و در این شرایط ممکن است سرمایه گذاری بر روی آن همراه با ریسک باشد، اما اگر هم مانند باشگاه سپاهان از گزینه های با تجربه در کنار او استفاده شود می تواند این مسیر را هموارتر نماید که به عنوان مثال می توان به رضا پرکاس،‌ مدرس ایرانی یوفا اشاره نمود که هم تجربه خوبی در امر مربیگری دارد و هم به علم روز فوتبال دنیا و تاکتیک‌های نوین و شیوه‌های مدرن تمرین دهی مجهز است و در فوتبال آلمان دوره‌های مهم را پشت سر گذاشته و تبدیل به مدس در یوفا شده است که می‌توان او را جزو معدود ایرانی‌هایی دانست که در این سطح از آگاهی به علم روز فوتبال دنیا رسیذه است.

پرکاس اگرچه پیشنهاداتی برای کار در فوتبال اروپا دارد ولی برای کمک به ذوب آهن و رجب زاده به اصفهان سفر خواهد کرد و به او قطعا برای رساندن گاندوها به جایگاهی که از آنها انتظار می‌رود کمک می کند.

به نظر می‌رسد باشگاه ذوب آهن با تصمیماتی که در این راستا خواهد گرفت، در مسیر درستی گام بر می‌دارد و باید دید و به انتظار نشست که آنها در این زمینه چه تصمیمی را عملی خواهند کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jmpml

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


به اندازه کافی به رحمان رضایی فرصت داده شده است/ ذوب آهن شرایط خاصی دارد
مهدی رجب زاده در گفت وگو با رادیو ورزش: