تاریخ انتشار: 1399/11/20 14:23
کد خبر: 45009

قایدی پنالتی‌گیرترین بازیکن تاریخ استقلال می‌شود؟

ستاره خط حمله استقلال در تقابل با نساجی موفق شد تا با تکیه بر تکنیک خود، از خط دفاعی حریف پنالتی بگیرد، هر چند این پنالتی را خود او با ضربه‌ای چیپ به تیرک دروازه از دست داد.
 قایدی پنالتی‌گیرترین بازیکن تاریخ استقلال می‌شود؟

 آنقدر بازی استقلال و نساجی زیر سایه حواشی پس از آن و اتفاقاتی که برای وریا غفوری رخ داد، بود که چندان به ضربه پنالتی که آبی‌ها در این مسابقه از دست دادند توجهی نشد؛ پنالتی که در آخرین دقایق بازی روی نبوغ مهاجم ریزنقش استقلال به دست آمد و قایدی توانست خط دفاعی نساجی را وادار به خطا کند تا پنالتی به سود شاگردان فکری اعلام شد. پنالتی که توسط قایدی نواخته شد اما ضربه چیپ او به تیرک خورد و در ریباند هم ضربه سر قایدی به بیرون رفت.

نساجی تنها تیم لیگ بیستم بود که پنالتی نداده بود اما به مانند دو دیدار اخیرش مقابل استقلال در آزادی، ترک عادت نکرد و بازهم به آبی‌ها پنالتی داد تا یک رکورد ویژه به نام شاگردان جلالی در دیدارهای‌شان با آبی‌پوشان پایتخت به ثبت برسد. ضمن آن‌که مهدی قایدی هم برای اولین‌بار در لیگ برتر پشت ضربه پنالتی ایستاد که فرجام آن برای مهاجم آبی‌ها خوش‌یمن نبود و ضربه به گل تبدیل نشد.

استقلالی‌ها در لیگ بیستم 4 ضربه پنالتی به دست آورده‌اند که با فقط 2 ضربه آن نیز گل شده است؛ نکته جالب اینکه از ۴ بار آخری که پنالتی‌زن و پنالتی‌گیر استقلال یک بازیکن بوده، فقط یک پنالتی آن هم توسط دیاباته به گل تبدیل شده و قایدی، غفوری و اسماعیلی موفق به گل زدن نشدند.

اما آمار ویژه برای مهاجم جوان استقلالی‌هاست؛ ستاره‌ای که نشان داده به جز گلزنی و گلسازی، در کسب پنالتی هم تبحر دارد و در تقابل با نساجی توانست ششمین پنالتی دوران حضورش در جمع آبی‌ها را به دست آورد تا در کنار آرش برهانی، مربی این روزهای استقلال در جایگاه سوم پنالتی‌گیرترین بازیکنان استقلال جای گیرد.

بالاتر از قایدی و برهانی، سیاوش اکبرپور با کسب 7 پنالتی و فرهاد مجیدی با کسب 10 پنالتی هستند و مهدی قایدی در تلاش است تا بتواند رکورد خود را بهبود ببخشد و به عنوان پنالتی‌گیرترین بازیکن تاریخ استقلال بدل شود؛ عنوانی که در اردوگاه تیم رقیب هم در اختیار یک مهاجم بوشهری است و مهدی طارمی توانسته این عنوان را از آن خود کند. مهاجمی که این روزها در فوتبال پرتغال هم با تبحر ویژه خود در پنالتی‌گیری همچنان درخشان است.

نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که کار قایدی برای رسیدن به رکورد فرهاد مجیدی چندان دشوار نیست؛ چرا که مهدی قایدی در در 19 بازی گذشته استقلال در لیگ برتر 4 پنالتی گرفته و از 7 پنالتی استقلال، 4 پنالتی سهم این بازیکن بوده است.

در مجموع آمار لیگ بیستم، مهدی قایدی مهاجم استقلال در کنار طالب ریکانی، بهمن سالاری و ابراهیم صالحی با کسب 2 پنالتی، پنالتی‌گیرترین بازیکنان لیگ هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gmamz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چند پیشنهاد خارجی برای ستاره استقلال