تاریخ انتشار: 1399/11/24 19:17
کد خبر: 44765

کدام تیم قهرمان نیم فصل می‌شود؟

نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که سه تیم از سایر تیم‌ها شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی نیم فصل را دارند.
کدام تیم قهرمان نیم فصل می‌شود؟

در حالی‌که مسابقات لیگ برتر فوتبال رفته رفته به نیم فصل خود نزدیک می‌شود تا حدود زیادی تکلیف تیم‌های مدعی مشخص شده است و طی روزهای آینده باید دید کدام تیم قهرمان نیم فصل خواهد شد.

بر اساس مسابقات باقیمانده تا نیم فصل لیگ بیستم به بررسی احتمالات قهرمان خواهیم پرداخت.

پرسپولیس بعد از کسب ۳ امتیاز بازی با مس رفسنجان با صعود به رده سوم یک گام دیگر به صدر جدول نزدیک شد تا با یک بازی کمتر و در دو امتیازی استقلال، باز هم مانند فصول گذشته نامش به عنوان مدعی اصلی قهرمانی مطرح شود. پرسپولیس در هفته پانزدهم به مصاف پیکان خواهد رفت؛ البته این تیم یک دیدار عقب افتاده هم دارد که اول اسفندماه در سیرجان میهمان شاگردان امیرقلعه‌نویی در گل گهر خواهد بود.

با توجه به اختلاف دو امتیازی پرسپولیس با استقلال، سرخ‌پوشان در صورت کسب هر شش امتیاز این دو مسابقه شانس اصلی قهرمانی نیم فصل خواهد بود، اما اگر استقلال در دیدار هفته پانزدهم در خانه سپاهان امتیاز از دست دهد؛ پرسپولیس با کسب چهار امتیاز از این دو دیدار هم قهرمان نیم فصل لقب خواهد گرفت.

سپاهان و استقلال هم برای قهرمانی نیم‌فصل، به مصاف هم می‌روند. در صورتی که پرسپولیس نتواند امتیازات لازم را کسب کند شانس قهرمانی به آبی‌پوشان تهرانی و زردپوشان اصفهانی تعلق خواهد گرفت. اگر پرسپولیس نتواند از این دو بازی امتیازات کامل را کسب کند، برنده جدال استقلال و سپاهان قهرمان نیم فصل لقب خواهد رفت.

با محاسبه تمام احتمالات پرسپولیس در صورتی که از سد پیکان و گل‌گهر بگذرد، ۳۰ امتیازی خواهد شد و با کسب استاندارد قهرمانی (دو امتیاز به ازای هر بازی) صدرنشین لیگ برتر می‌شود و می‌تواند به قهرمانی نیم فصل برسد. این در حالی است که اگر سپاهان و استقلال در بازی رودرروی هفته آخر به نتیجه مساوی برسند، پرسپولیس حتی با یک برد و یک مساوی هم قهرمان نیم فصل می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qe9j9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



کدام تیم‌ها برای قهرمانی نیم‌فصل می‌جنگند؟