تاریخ انتشار: 1399/12/02 20:45
امیدی به رای آوردن کریمی و مهدوی‌کیا نیست؛
کد خبر: 44289

عباسی: سرمایه‌های استقلال را سوزاندند

وزیر سابق ورزش و جوانان به انتقاد از وضعیت مدیریتی دو باشگاه بزرگ پایتخت پرداخت.
عباسی: سرمایه‌های استقلال را سوزاندند

محمد عباسی در مورد وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: متاسفانه کم‌کاری و نابسامانی مدیریت کلان در قبال این دو باشگاه مشهود است.

از ابتدای دوره جدید وزارت ورزش تاکنون، باشگاه استقلال، ۷ مدیر و پرسپولیس ۶ مدیر به خود دیده است. یعنی استقلال به طور میانگین هر ۷ ماه و پرسپولیس هر ۸ ماه یکبار، دچار تغییرات مدیریتی شده‌اند. بدیهی است که بدون ثبات مدیریت، هیچکدام از باشگاه‌ها موفق نخواهند شد.

او ادامه داد: وضعیت باشگاه استقلال نگران کننده است. در چند سال گذشته چند نفر از سرمربی‌های آینده‌دار این باشگاه، بخاطر ضعف مدیریت برکنار شده یا استعفا داده‌اند ‌. علیرضا منصوریان، فرهاد مجیدی و مجید نامجومطلق هر کدام سرمایه‌ این باشگاه و کشور به‌حساب می‌ایند که اگر  از آنها پشتیبانی می‌شد، هم باشگاه به نتایج مطلوبی دست می‌یافت و هم شاهد این سرمایه‌سوزی نبودیم.

وزیر سابق ورزش و جوانان با انتقاد از وعده‌های مکرر وزارت ورزش در مورد خصوصی‌سازی این دو باشگاه بزرگ پایتخت ابراز کرد: از سال گذشته تاکنون، چندین بار وعده‌های مختلفی در مورد خصوصی‌سازی و ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه مطرح شد که تا به امروز اتفاق نیفتاده است. به نظر می‌رسد این وعده‌ها بهانه‌هایی برای شانه خالی کردن از زیر بار مسؤولیت ناکامی‌های مدیریتی  باشد.

عباسی ضمن تبریک قهرمانی نیم‌فصل پرسپولیس گفت: عمده موفقیت پرسپولیس را باید در عملکرد خوب کادر فنی این تیم و هماهنگی بازیکنان جستجو کرد، وگرنه همانگونه که مطلع هستید، تا همین یک ماه گذشته، شاهد انتشار اخبار اختلافات مدیریتی بودیم که منجر به تضعیف شدید این تیم و عدم توفیق در فینال جام باشگاه‌های آسیا شد. در مورد پرداخت طلب برانکو هم شاهد اینگونه موارد بودیم.

او در پاسخ به سوالی در مورد استوری جنجال برانگیز وزیر ارتباطات در فضای مجازی که منجر به واکنش های هواداران استقلال شد اذعان کرد: این نوع رفتارهای هیجانی از سوی اعضای نامرتبط دولتی، منجر به بروز انشقاق در جامعه شده و حتی ممکن است منجر به بروز بحران‌های اجتماعی شود  و همبستگی اجتماعی را مورد تهدید قرار دهد؛ متاسفانه این گونه رفتارها حاکی از عدم پختگی لازم برای پذیرش مسؤولیت است. از آقای روحانی  که رئیس شورای عالی امنیت ملی است، انتظار می‌رود نسبت به عواقب این رفتارها به وزیر بی تجربه خود تذکر دهد. نمایندگان مجلس نیز باید به این رفتار واکنش نشان دهند.

 وزیر سابق ورزش در مورد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و کاندیداتوری علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا گفت: اساسا طرفدار نگاه وحدت‌آفرین در ارتقای ورزش کشور خصوصا فوتبال هستم. کریمی و مهدوی‌کیا از چهره‌های برجسته  فوتبال کشور هستند.

مهدوی‌کیا با عملکرد فوق‌العاده‌ای که  در رده‌های نونهالان و نوجوانان داشته، با درایت لازم می‌تواند موجب ارتقای جدی  فوتبال کشور شود، اما با توجه به شرایط پیش آمده و ساز و ‌کار اساسنامه فعلی به نظر می‌رسد نمی‌توان  امید چندانی به رای‌ آوردن این دو پیشکسوت  فوتبال داشت. در این صورت به رئیس بعدی فدراسیون  توصیه می‌کنم از ظرفیت این دو چهره مجرب فوتبال کشور و سایر پیشکسوتان فوتبال به بهترین نحو استفاده کند.

عباسی اضافه کرد: در این سال‌ها اتفاقاتی در رشته‌های ورزشی ازجمله در فوتبال افتاده است که بازگو کردن آن مجال دیگری می‌طلبد. امیدوارم ورزشی‌های کشور با همان فتوت و مردانگی، این کم‌مهری‌ها را تحمل کرده و  فوتبال هم به دست افراد شایسته رونق یابد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qe78p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 دروازه‌بان سابق پرسپولیس در تمرین استقلال! (عکس)