تاریخ انتشار: 1399/12/14 21:56
کد خبر: 43570

رفع محرومیت باشگاه پرسپولیس با اعلام فیفا

با اقدام اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه، حکم صادره از سوی فیفا، اجرا و بدهی به ماریو بودیمیر تسویه شد.
رفع محرومیت باشگاه پرسپولیس با اعلام فیفا

با اقدام اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه، حکم صادره از سوی فیفا ، اجرا و بدهی به ماریو بودیمیر تسویه شد.

در پی این اقدام و تبادل نامه‌هایی که صورت گرفت، فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال ایمیلی اعلام کرد؛ محرومیت اعمال شده علیه پرسپولیس مرتفع شده است. به این ترتیب پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس باز شد.

ماریو بودیمیر طبق حکم فیفا با توجه به مطالبات خود از نیم فصل دوم لیگ هجدهم و تمام فصل نوزدهم که در جریان آن پرسپولیس را اصلا همراهی نکرد، با احتساب دیرکرد، بیش از ۵۰۰ هزار یورو دریافت نمود.

تامین اعتبار در شرایط کنونی با دشواری بسیاری صورت گرفت و انتقال آن به حساب بودیمیر نیز با عنایت به وضعیت موجود، مستلزم اقدام‌های ویژه‌ای بود‌ که با کمک تیم مدیریت باشگاه میسر شد.

باشگاه پرسپولیس، با توجه به حکم فیفا، ملزم به این پرداخت بود، در حالی که انجام اقدامات مناسب در زمان مقرر و جدایی بازیکن با توافق، این امکان را فراهم می‌ساخت که بیش از دو، سوم این رقم در اختیار پرسپولیس بماند و صرف هزینه‌های مهمی چون پرداخت به مربیان و بازیکنان تیم و امور زیرساختی باشگاه شود.

همچنین در گذشته، بعضی ایرادهای وارد به لوایح در زمان طرح موضوع در دادگاه داوری ورزش، موجب شد که امکان استیناف‌خواهی از باشگاه سلب گردد و CAS، درخواست پرسپولیس را از روند رسیدگی خارج کرده بود تا در این زمان بغرنج و تنگنای مالی کنونی، با این مشکل هم روبرو شویم.

هیئت مدیره باشگاه در شرایط سخت و با توجه به ضرورت و فوریتی که وجود داشت؛ اعتبار مالی لازم را فراهم کرد. مبلغ واریز شد که بعد از انتقال به حساب مهاجم پیشین پرسپولیس، وکیل وی نامه‌ای مبنی بر اجرای حکم فیفا از سوی باشگاه و دریافت مطالبات از سوی موکل خود را هم‌زمان برای فیفا، فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه ارسال کرد.

فیفا نیز متعاقبا با اعلام رضایت از انجام این مساله، لغو هرگونه محدودیت و محرومیت علیه پرسپولیس را اعلام و به این ترتیب، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه را باز اعلام کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yoo9m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جلسه اضطراری در باشگاه استقلال