تاریخ انتشار: 1399/12/18 15:46
کد خبر: 43348

فرار پورموسوی از بحران/ یحیی راضی از تساوی

دیدار تیم های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان به تساوی رسید تا هر دو مربی از نتیجه به دست آمده رضایت داشته باشند
فرار پورموسوی از بحران/ یحیی راضی از تساوی

دوتیم پرسپولیس و صنعت نفت درحالی بازی هفته هفدهم خود را در ورزشگاه تختی آبادان برگزار کردند که گل محمدی  برای استمرار روند پیروزی های هفته های اخیرش به دنبال کسب سه امتیاز بود و پورموسوی برای فرار از بحرانی بود که سه هفته متوالی درآن گرفتار شده بود،حداقل با دستان خالی، بازی خانگی را از دست ندهد.

کیفیت بد زمین چمن تختی آبادان باعث شد که کیفیت فنی این دیدار را تا حدود زیادی پایین آوَرَد،زیرا هردو تیم فوتبال مالکانه را در دستور کارشان دارند و کیفیت زمین نقشی اساسی در ارائه چنین سبکی از فوتبال دارد که متاسفانه زمین پیر تختی آبادان، سبب شد که هواداران فوتبال از دیدن یک بازی ناب و جذاب و باکیفیت از دو تیم خوب و باکیفیت فوتبال کشورمان، محروم شوند.

photo_2021-03-08_14-08-13 (2)

هردو مریی از مدل پایه ۲-۴-۴ استفاده کرده بودند،هرچند در تقسیم وظایف و شعاع حرکتی و کیفیت فنی بازیکنان تفاوت های بسیاری را می شد بعینه دید. با توجه به تغییراتی که گل محمدی در چند بازی اخیر در ترکیب و شکل مدل بازی پرسپولیس ایجاد کرده ،آنها بدون نوک هدف کلاسیک و حتی نوک هدف کاذب با ۶ هافبک وارد بازی شد و تحرک و جابحایی ها و فضاسازی های امیری و عالیشاه که نسبتا به نعمتی،پهلوان و‌نورالهی نزدیک به دروازه حریف بازی می کنند،باعثِ ایجاد شکاف در عمق مدافعین نفت آبادان،شد و بدین ترتیب چند موقعیت نصف ونیمه نصیب نورالهی شد که او برخلاف چند بازی اخیر،نتوانست ازآنها استفاده کند تا گل محمدی و تیمش که چند بازی را روی کاکل سید جلال و نورالهی در راه گلزنی می چرخید، بشدت خلا ناشی از عدم داشتن یک مهاجم هدف کلاسیک باکیفیت و مدرن درترکیب پرسپولیس را احساس کند.اگر بازی مقابل گل گهر را فاکتور بگیریم ،پرسپولیس سایر بازی های خود را ناپلئونی و شکننده برده بود.ازسویی  مشخص بود که روزی گل محمدی درمسیر گلزنی به مشکل و به بست خواهد خورد که این ضعف اساسی درآبادان شدیدا نمایان شد.

درآن سوی زمین شاگردان پورموسوی قرارداشتند که بازی نسبتا قابل قبولی را با توجه به بضاعت و مشکلاتی که دارند،به نمایش گذاشتند.

هرچند کیفیت بازی صنعت نفت نسبت به نیم فصل اول   تاحدودی متفاوت بود و شادابی و طراوت لازم را نداشت.پورموسوی در مقابل صدرنشین لیگ از بازیکنان باتجربه اش استفاده کرد،زیرا او بخوبی میداند که درچنین دیدار سخت و دشواری تجربه بر جوانی غالب خواهد آمد ،هرچند در دقایق انتهایی بازی به برخی از بازیکنان جوان خود،فرصت بازی داد.

photo_2021-03-08_14-08-13

برنامه پورموسوی در این بازی بکارگیری پرس از بالا بود تا با فشار حداکثری بر روی مدافعین میانی پرسپولیس ،باعث قطع ارتباط خطوط دفاعی و میانی پرسپولیس شود تا از این طریق حسینی و کنعانی زادگان و حتی شیری و شجاعی را ناچار به ارسال های  بلند بدون هدف کند و با توجه به اینکه پرسپولیس درخط جلویی مهاجم بلند زنی ندارد، تقریبا تمامی توپ های بلند را طیبی و اهل شاخه زدند و توپ های سوم نیز سبب بازی درگیرانه و فیزیکی درمیانه زمین شود.

شاگردان پورموسوی درنیمه دوم خط پرس خود را به یک سوم میانی و حتی یک سوم دفاعی خود منتقل کرده بودند و درچند مورد با استفاده از فاز انتقال درقالب ضد حملات شدند و بدین شکل ،چندین بار دروازه پرسپولیس را تهدید کردند که لک ، سیدجلال حسینی و کنعانی زادگان تمامی آنها خنثی شدند تا هردو تیم دریک بازی نسبتا بی کیفیت و کسل کننده راضی از تساوی، زمین بازی را ترک کنند.

 بدین ترتیب پرسپولیس با استفاده از آوراژ گل، بالاتر از سپاهان درصدر جدول باقی ماند و صعنت نفت نیز خوشحال ازکسب تساوی مقابل مدافع قهرمانی و صدرنشین لیگ ،چشم به آینده داشته باشد.

عدم حضور ترابی در این بازی نیز حواشی مختلفی را ازسوی مسئولان پرسپولیس و هوادران آنها در فضای مجازی را سبب شد.

به قلم

امین یزدانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4555jd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تثبیت صدرنشینی شاگردان گل محمدی یا رستگاری در شام آخر
صنعت نفت آبادان-پرسپولیس تهران؛