تاریخ انتشار: 1399/12/18 17:39
کد خبر: 43343

نظری: شرط خاص و ویژه ای برای مجیدی نگذاشتیم/مشکل استقلال هم برای باز شدن پنجره باید مثل برخی تیم‌ها حل شود

سخنگوی باشگاه استقلال گفت:همه شما می‌دانید چه اتفاقاتی گذشت تا امروز کمی به آرامش نزدیک شویم.
نظری: شرط خاص و ویژه ای برای مجیدی نگذاشتیم/مشکل استقلال هم برای باز شدن پنجره باید مثل برخی تیم‌ها حل شود

حجت نظری در نشست خبری اظهار داشت: همه شما می‌دانید چه اتفاقاتی گذشت تا امروز کمی به آرامش نزدیک شویم. در انتهای نیم فصل متاسفانه به رغم انتظاراتی که داشتیم، شرایط بر وفق مراد نبود اما در ادامه به این جمع بندی رسیدیم که با جدایی کادر فنی پیشین که سخت هم بود موافقت کنیم. سعی کردیم فضا را برای حضور کادر فنی جدید آماده کنیم و جا دارد از زحمات عزیزانی که در نیم فصل اول برای ما زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. برای کادر فنی جدید هم آرزوی پیروزی دارم. امیدوارم مجیدی و کادر فنی جدید استقلال با تلاش‌های بی وقفه خیلی زود استقلال را به جایگاه واقعی‌اش برسانند و به دغدغه هواداران جامه عمل بپوشانند.

* به جز قاسمی‌نژاد نمی‌توانیم بازیکن دیگری جذب کنیم

وی در خصوص اینکه آیا استقلال قرار است استقلال فقط قاسمی نژاد را جذب کند گفت: ما با چند بازیکن صحبت کردیم اما در نهایت بر اساس نظر کادر فنی عملا تنها امکان این را داریم که از امین قاسمی نژاد استفاده کنیم. بقیه بازیکنانی که با آنها مذاکره کردیم را نمی‌توانیم جذب کنیم. با باشگاه شهرخودرو مذاکراتی کردیم ومدیرعامل استقلال زحمات زیادی در این زمینه کشیده و با همراهی عبدیان در تلاش هستند تا این انتقال را زودتر نهایی کنند. امیدواریم باشگاه شهرخودرو هم در این راستا با ما همکاری بیشتری داشته باشد.

*باز شدن پنجره نقل و انتقالات باید با سرعت بیشتر انجام شود

سخنگوی باشگاه استقلال در خصوص بسته بودن پنجره نقل و انتقالات این باشگاه گفت: ما چند وقت پیش با دشواری پنجره باشگاه را باز کردیم ولی خیلی راحت این زحمات به هدر رفت. چون امروز صبح نشست هیات مدیره داشتیم و مددی گزارشی به ما ارائه کرده، جمع بندی به این شکل شد که تمام اقدامات برای باز شدن پنجره با سرعت بیشتری دنبال شود. به دنبال رایزنی با بانک مرکزی و تامین منابع ریالی هستیم و ان شاالله پنجره ما باز خواهد شد.

*همه طلبکاران استقلال حق دارند

وی تاکید کرد: ما می‌دانیم همه کسانی که از استقلال طلب دارند محق هستند و نمی‌خواهیم حق کسی را ضایع کنیم.در تلاشیم هم طلب طلبکاران خارجی و هم داخلی را پرداخت کنیم تا مشکلی برای باز شدن پنجره نباشد. برای باز کردن پنجره بالاتر از 350 هزار دلار نیاز داریم و این رقم در حال تامین است و در تلاشیم که آن راپرداخت کنیم.

*50 هزار دلار میلیچ به هر دلیلی به وی پرداخت نشد!

نظری در خصوص اینکه مبلغ 50 هزار دلاری که قرار بود به میلیچ  پرداخت شود چرا به این بازیکن پرداخت نشده است گفت: در ایام بازی‌های آسیایی پیشین این مبلغ همراه مدیرعامل وقت استقلال بود اما در فرودگاه از وی ضبط شد. قرار بود این رقم به میلیچ پرداخت شود ولی به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد. از طریق آقای مددی و دیگر عزیزان سعی کردیم میلیچ را قانع کنیم تا به باشگاه فرصت بدهند تا ظرف روزهای آینده به تعهداتمان عمل کنیم تا او به ایران برگردد.در این مسیر برای اینکه به تعهدات عمل کنیم گاهی دچار قصور بودیم ولی امیدواریم هواداران این قصور را ببخشند.در این مسیر اراده مجیدی بر این است که میلیچ زودتر به اردوی استقلال ملحق شود.

*شرط خاص و ویژه‌ای برای مجیدی نگذاشتیم

وی در خصوص اینکه آیا باشگاه برای مجیدی شرطی گذاشته است گفت: شاید در قراردادها مباحثی مطرح شود اما شرطی برای این مربی گذاشته نشده است. یک سری مفاد در قرارداد او وجود دارد اما شرط ویژه ای برای اینکه سرمربیگری استقلال را قبول کند در قرارداد او ذکر نشده است. ما به دنبال این هستیم مجیدی در آرامش به کار خود ادامه بدهد و اصلا نمی‌خواهیم با برخی مباحث ذهن کادر فنی را بر هم بزنیم. مطمئنا هر کاری که ممکن است تنش ایجاد کند در دستور کار ما قرار ندارد.

*با الهامی برای سرمربیگری استقلال مذاکره شده بود

سخنگوی استقلال در خصوص اینکه دلیل حضور ساکت الهامی در باشگاه استقلال چه بوده و آیا قرار بود وی دستیار مجیدی شود عنوان کرد:بعد از جدایی فکری، هیات مدیره گزینه‌هایی را برای سرمربیگری استقلال به مدیرعامل معرفی و آقای مددی هم با آنها صحبت کرد و گزارش آن در هیات مدیره مطرح شد.شاید برخی عزیزیان برای مذاکره به باشگاه آمدند و برخی هم تلفنی اما آقای الهامی برای سرمربیگری وارد مذاکره شد. این عزیزان حتما توانایی هایی داشتند و مذاکراتی با آنها صورت گرفت اما در نهایت باشگاه روی نام مجیدی به جمع بندی رسید.

*اگر مشکل باز شدن پنجره برخی تیم‌ها حل می‌شود مشکل استقلال هم باید حل شود

نظری در خصوص اینکه نورشرق مدعی شده که اگر استقلال حتی طلب بودوروف را هم پرداخت کند باز هم پنجره نقل و انتقالاتی ‌اش بسته خواهد بود گفت: انتظار ما از آقای نورشرق و بقیه عزیزان این است که پیش از رسیدگی به موضوع به تنهایی رای صادر نکنند. البته او به تنهایی نمی‌تواند رای بدهد ولی مطمئنا ما به فکر طلبکاران استقلال، چه داخلی و چه خارجی، هستیم. در اینکه باشگاه استقلال بعد از پرداخت طلب بودورفپنجره‌اش باز می‌شود یا خیر این انتظار را داریم که سازمان لیگ به همه تیم‌ها به یک چشم نگاه کند. همانطور که به تیم رقیب اینگونه نگاه می‌شود و اگر مشکل دیگر تیم‌ها حل می‌شود مشکل استقلال هم باید به آن شکل حل شود.

*قرارداد کادر فنی پیشین کمتر از یک سرمربی لیگ برتری بود

وی در خصوص اینکه باشگاه استقلال برای فکری هزینه کرده است و تا کِی قرار است باشگاه تاوان اشتباه مدیریت را بدهد گفت: مجموع قرارداد این عزیزانی که جدا شدند کمتر از یکی از سرمربیان شاغل در لیگ برتر بود. شما هیچ مدیری را پیدا نمی‌کنید که نخواهد موفق شود. انتخاب آقای فکری بر این اساس بود که او در لیگ برتر موفق شود و اتفاقا زمانی که این انتخاب صورت گرفت با استقبال هواداران رو به رو شد ولی فوتبال روی خوبش را به فکری نشان نداد و حتی خود این مربی به این نتیجه رسید که نیاز است از استقلال جدا شود تا یک روز با قدرت بیشتر به خانه خود برگردد.

*بیش از 40 میلیارد تومان بدهی پیشین پرداخت کردیم

سخنگوی استقلال تاکید کرد: وقتی ما مجیدی را انتخاب کردیم سعی کردیم بهترین نتایج برای استقلال حاصل شود. اگر این عزیزان در استقلال موفق شوند این موفقیت تقسیم خواهد شد و شکست این عزیزان هم فردی نیست و قرار نیست یک نفر مقصر شناخته شود. ما همیشه تلاش می‌کنیم بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم. این میزان رقمی که از کیسه باشگاه استقلال خارج شده عددی نیست که باشگاه را اذیت کند.ما امسال بیش از 40 میلیارد بدهی های پیشین را پرداخت کردیم و تلاش می‌کنیم ارقام بیشتری را تامین کنیم.

*ورزشگاه امام رضا(ع) وقفی نیست و سند دارد

نظری در خصوص اینکه مالکیت ورزشگاه امام رضا (ع) چه شد گفت:طبق بند 6 ماده 55 قانون شهرداری‌ها هرگونه واگذاری اموال هر شهر بر عهده شورای آن شهر است. بی تردید در این حوزه شورای شهر باید تصمیم گیرنده نهایی باشد. سازمان ورزش شهرداری تهران مطلب منتسب به آقای محسنی در مورد ورزشگاه‌ها و مالکیت آنها را تکذیب کرد. اگر او از ورزشگاهی نام برده باشد عملا نمی‌توانند در این خصوص صحبت کند چون تصمیم گیری در این حوزه به عهده شورای شهر است.  اینکه ورزشگاه امام رضا وقفی است درست نیست و سند مالکیت دارد.

*قرار نیست ورزشگاه شهید باکری به استقلال واگذار شود

وی با تکذیب اینکه قرار است ورزشگاه شهید باکری به استقلال واگذار شود گفت: خیر. فعلا ورزشگاه امام رضا در اختیار ما و شهید کاظمی در اختیار پرسپولیس است و تا این لحظه اتفاق جدیدی در این بخش رخ نداده است.

*از 17 تا 70 درصد به بازیکنان پرداختی داشتیم

سخنگوی باشگاه استقلال در خصوص اینکه کادر اجرایی باشگاه هنوز دریافتی نداشته اند  و آیا این مشکل  در ادامه راه همچنان ادامه دارد گفت: جا دارد از زحمات مددی تشکر کنم چون در تلاش است منابع مالی را تامین کنند. در هفته جاری بخشی از رقم قراردادها را پرداخت کردیم که با این ارقام در مجموع 35 درصد به حساب بازیکنان واریز شده است. تا این لحظه از 17 تا 70 درصد به برخی بازیکنان پرداخت شده است هر چند در تلاش هستیم به کادر فنی هم مبالغی را پرداخت کنیم. مطمئنا تا پیش از شروع بازی های آسیایی میزان بیشتری پرداختی خواهیم داشت.

نظری با تاکید بر چالش های باشگاه استقلال یادآور شد: کارگزار باشگاه حتی از تعهدات خودش هم جلوتر است اما تا این لحظه نتوانستیم منابع ارزی را تامین کنیم. امیدواریم هر کسی می‌تواند در بخش ارزی به ما کمک کند  تا پنجره باشگاه را باز کنیم. دوست داریم هواداران استقلال هر چه سریعتر از نگرانی خارج شوند.

*سرپرست تیم استقلال به زودی مشخص می‌شود

وی در خصوص سرپرست تیم استقلال گفت: آقای کاظمی در کنار مدیریت رسانه‌ای فعلا کار سرپرستی را هم انجام می‌‌دهد ولی صحبت‌هایی با برخی عزیزان صورت گرفته و نظر سرمربی تیم هم اخذ شده است. فکر می‌کنم حداکثر در اسفندماه تکلیف سرپرست تیم هم مشخص خواهد شد.

*دوستان در تیم رقیب سرشان به کار خودشان باشد

خبرنگاری گفت: چندی پیش یحیی گل‌محمدی ادعا کرد افراد متمول در باشگاه استقلال کار می‌کنند ولی الان پرسپولیسی ها پنجره خود را باز کرده و نفرات مد نظر را جذب کردند و ‌آیا این مساله ناشی از ضعف مدیریت است که پاسخی به این اظهارات داده نمی‌شود که نظری پاسخ داد: ما برای واکنش نشان دادن تحت فشار نیستیم ولی همیشه ترجیح ما این بوده کار خودمان را انجام بدهیم. دوستان رقیب و بقیه تیم‌ها هم سرشان به کار خودشان باشد، علت اینکه وارد حواشی نمی‌شویم این است که نمی‌خواهیم بازی را در جایی غیر از زمین فوتبال ببرد که استقلال دنبال این نیست.

* به وقتش می‌گویم هیات مدیره چه کمک‌هایی کرده است

نظری تاکید کرد: اعضای هیات مدیره هر زمان در اینجا حضور داشتند کمک‌هایی کرده‌اند ولی هیچ صحبتی در این زمینه نشده ولی به وقتش خواهیم گفت کدام یک از اعضا چه کمک‌هایی به باشگاه کرده‌اند. در شرایط فعلی باید کمک کنیم تا اوضاع تیم استقلال بهتر شود و به آرامش برسیم. هستند کسانی که خارج از مجموعه باشگاه‌ها به عنوان هوادار به باشگاه پرسپولیس کمک‌های جدی تری می‌کنند ولی از این دست کمک‌ها به ما نمی‌رسد. عزیزانی که در این زمینه می‌توانند کمک کنند بهتر است به سمت ما بیایند.

* مجیدی عضو جدیدی برای کادر فنی نخواسته است

وی در خصوص دستیاران مجیدی و اضافه شدن عضو جدید گفت: او تا این لحظه درخواستی در این زمینه نداده است و فکر نمی‌کنم فرد دیگری به تیم اضافه شود ولی اگر نیاز داشته باشد باشگاه آماده همکاری با سرمربی تیم است.

*به زودی عضو پنجم هیات مدیره معرفی می‌شود

سخنگوی استقلال در پاسخ به این سوال که تکلیف عضو پنجم هیات مدیره کی مشخص می‌شود عنوان کرد: این موضوع بر عهده مجمع باشگاه است و ما اطلاعی از این موضوع نداریم. به نر می‌رسد مجمع باشگاه در حال تعیین تکلیف است ولی فکر می‌کنم ما یک نفر را به عنوان نفر پنجم در هیات مدیره طی روزهای آتی خواهیم داشت.

* موضوع مظاهری و قائدی به زودی فیصله پیدا می‌کند

نظری در خصوص اینکه قائدی و مظاهری که به کمیته انضباطی احضار شده اند یا خیر گفت: این اتفاق در دوره آقای فکری رخ داده است البته در مورد همه بازیکنان کادر فنی فعلی تصمیم نهایی را می‌گیرد اما همه تلاش ما این است که اولویت همه ارکان باشگاه نظم و انضباط است. فارغ از اینکه چه کسی سرمربی است انضباط تیمی خیلی مهم است. با وجود اینکه هنوز جلسه انضباطی برای مظاهری و قائدی تشکیل نشده اما فکر می‌کنم موضوع خیلی زود ختم به خیر شود و فیصله پیدا کند.سابقه نداشته است که اگر رایی صادر شد ما آن را منتشر کنیم چون این جزو سیاست‌های باشگاه نیست. اگر هم این اتفاق رخ داده و خبری در خصوص جلسات بیرون آمده  توسط خود عزیزان صورت گرفته است.

*صحبتم درباره رقم مورد نیاز برای باز شدن پنجره کلی بود

وی با اصلاح بخشی از صحبت‌های خود در مورد مبلغ مورد نیاز برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات این باشگاه گفت: اشاره کردم که 350 هزار دلار برای باز کردن پنجره نیاز داریم اما عددی که برای باز شدن پنجره است کمتر از نیمی از این رقم است اما در کنار منابع ریالی به منابع ارزی احتیاج داریم چون 2 بازیکن خارجی در اختیار داریم. صحبت من عدد کلی بود چون برای لیگ قهرمانان آسیا هم به منابع ارزی احتیاج داریم.

سخنگوی باشگاه استقلال تاکید کرد: امیدوارم با آرزوهای خوب به سمت قهرمانی برویم و خیلی زود استقلال را در جایگاه واقعی خودش ببینیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vzzdb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آغاز مذاکره رسمی پرسپولیس با محمد نادری