تاریخ انتشار: 1399/12/19 12:56
ستون تازه ورزش سه ؛برگی از تاریخ
کد خبر: 43290

پرسپولیس یک قدم تا دبل آسیایی (عکس)

پرسپولیس ایران در آستانه دومین قهرمانی خود در رقابت های جام درجام آسیا با بدشانسی مغلوب نماینده ژاپن شد
پرسپولیس یک قدم تا دبل آسیایی (عکس)

پرسپولیس ایران که در فصل 91-90با ضربه کاشته محمدحسن انصاری فر و شکست المحرق بحرین  به مقام قهرمانی رقابت های جا در جام آسیا رسیده بود دو سال بعد برابر مدافع عنوان قهرمانی یوکوهاما مارینوس (نیسان )ژاپن شکست خورد تا در سومین دوره این رقابت ها این حریف ژاپنی باشد که برای دومین بار به مقام قهرمانی این رقابت ها رسیده است.

داستان این بازی حکایت جالبی دارد . براساس برنامه ریزی اعلام شده پرسپولیس ایران میزبان دیدار رفت انتخاب شده بود و قرار بود دیدار برگشت در ژاپن برگزار شود.از شب روز قبل فینال هوای تهران به شدت برفی شد و تا ظهر روز مسابقه برف زیادی بارید تا دیدار دو تیم بر اساس نظر داورمسابقه به دلیل خرابی زمین ورزشگاه آزادی  برگزار نشود.

بر اساس تصمیم مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا مقرر شد دیدار رفت در اسفند ماه سال 71 در ژاپن برگزار شود و پرسپولیس روز 27فروردین  سال 1372میزبان دیدار برگشت باشد.

01580230

شرایط برای قهرمانی پرسپولیس بهتر شد و پرسپولیس بار سفر به ژاپن را بست . دیدار رفت دو تیم درژاپن که از تلویزیون ایران پخش زنده نداشت با نتیجه یک بر یک تساوی به پایان رسید. زننده گل پرسپولیس حسن شیرمحمدی بود. صحنه روی جلد منتشر شده مجله کیهان ورزشی لحظه ضربه منجر به گل پرسپولیس را نشان می دهد که حسن شیرمحمدی با پای چپ و از داخل محوطه هجده قدم موفق به ثمر رساندن آن شد. بعدها که خلاصه بازی از تلویزیون ایران پخش شد مشخص شد پرسپولیس قبل از این گل یک بار تیر دروازه نماینده ژاپن را به لرزه در آورده بود و یک ضربه کات دار حسن شیرمحمدی نیز مماس با تیر دروازه به بیرون رفته بود. در ادامه  نماینده ژاپن در اواخر بازی روی ارسال از سمت راست و قطع توپ مهاجمش روی تیردوم  موفق شد گل تساوی را در ژاپن بزند و بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید تا پرسپولیس با اندوخته خوب به تهران برگردد.

دیدار برگشت در تهران و در حضور صد هزار تماشاگر در عین ناباوری  و در روز بد پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر به نفع نماینده ژاپن به پایان رسید تا نماینده ژاپن در دوره سوم این رقابت ها موفق به دبل قهرمانی شود و پرسپولیس به نایب قهرمانی اکتفا کند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2reeey

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مدافع گل‌گهر از فهرست پرسپولیس خط خورد