تاریخ انتشار: 1399/12/20 14:44
خبر ویژه
کد خبر: 43200

اولین گام عزیزی خادم در اجرای برنامه هایش/ ایجاد کارگروه برای تغییر اساسی سازمان لیگ

شهاب الدین عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال در برنامه‌هایی که برای اداره این مجموعه در نظر گرفته، نگاه ویژه‌ای به تغییر ساختار سازمان لیگ کنونی دارد. او به دنبال ایجاد یک لیگ حرفه‌ای جدید با تغییر اساسی ساختار سازمان لیگ از طریق ثبت شرکت جدید سازمان لیگ است. رئیس فدراسیون کارگروهی برای این موضوع تشکیل داده که این افراد عضوش هستند: حمیدرضا گرشاسبی، بهرام رضاییان، مهرداد سراجی، صادق رئیسی‌کیا، حسین آل اسحاق، غلامرضا رفیعی و احمدرضا براتی. این گروه وظیفه دارند سازمان لیگ فعلی را از حالت کنونی خارج کرده و آن را تبدیل به یک موسسه و سازمان حرفه‌ای کنند. کاری که همانطور که چند خط بالاتر توضیح دادیم، از طریق ثبت یک شرکت جدید انجام خواهد شد و شرکت قبلی دیگر برگزارکننده مسابقات فوتبال نخواهد بود. در شرکت جدید سازمان لیگ، باشگاه‌ها سهامدار اصلی خواهند بود و در برگزاری مسابقات نقش مهمی خواهند داشت و ظاهرا اتحادیه جدیدی به نام اتحادیه باشگاههای فوتبال ایران تاسیس خواهد شد. در واقع باشگاهها از طریق این شرکت برگزارکننده رقابتهایشان خواهند بود و سود تبلیغات محیطی به خود باشگاهها خواهد رسید و قرار است سازماندهی مسایل درآمدزایی سازمان لیگ حرفه ای، تبلبغلت محیطی، تولید محتوا، حق پخش تلویزیونی و اینترنتی و اسپانسرینگ توسط خود باشگاهها سر و سامان یابد. هدف از این کار شفاف سازی درآمدهای لیگ و تقسیم منظم و عادلانه و درست بین باشگاههاست. اینطور که به نظر می‌رسد عزیزی خادم و همکارانش در این راه از الگوی برگزاری مسابقات در انگلیس تقلید خواهند کرد. قرار است سازمان لیگ حرفه‌ای جدید التاسیس مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ یک باشد و مسئولیت برگزاری سایر لیگ‌ها به دپارتمان مسابقات فدراسیون فوتبال یا اتحادیه باشگاههای فوتبال ایران واگذار شود. بعد از تاسیس شرکت جدید سازمان لیگ، قراردادی بین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حرفه‌ای بسته خواهد شد و مسئولیت برگزاری مسابقات، به صورت کامل به سازمان لیگ واگذار شد. سازمانی با ساختار جدید در سازمان لیگ حرفه‌ای جدید، شاهد مجمعی با حضور 35 عضو خواهیم بود. 64 درصد این مجمع را باشگاههای لیگ برتری تشکیل خواهند داد. فدراسیون فوتبال، 9 درصد در مجمع جدید سهمیه دارد و 27 درصد هم به باشگاههای لیگ یکی می‌رسد. هیات رئیسه سازمان لیگ حرفه‌ای هم از 5 تا 7 نفر تشکیل می‌شود که ریاست آن به عهده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال خواهد بود. کاهش هزینه ورودی عزیزی خادم در برنامه‌اش برای لیگ فقط به لیگ برتر و لیگ یک فکر نکرده است. او قصد دارد هزینه ورودی در لیگ 2 و لیگ 3 را کم کند تا با این کار شاهد مشارکت بیشتری از سوی باشگاهها در این مسابقات باشیم. نکته مهم این است که این کار در حالت کلی هر چند شبیه به انحلال نیست و سازمان لیگ منحل نمی‌شود اما در عمل کل ساختار کنونی، کن فیکون می شود و همه چیز تغییر خواهد کرد. قرار است از دوره جدید رقابتهای لیگ برتر در سال آینده این اتفاق بیفتد و باید دید این اتفاق خواهد افتاد یا نه. تغییرات همواره در فوتبال ایران کار ساده ای نبوده است! درباره راهبردهای این کار بزرگ، طی ساعات آینده فوتبالی، اطلاع رسانی خواهد کرد.
اولین گام عزیزی خادم در اجرای برنامه هایش/ ایجاد کارگروه برای تغییر اساسی سازمان لیگ

 شهاب الدین عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال در برنامه‌هایی که برای اداره این مجموعه در نظر گرفته، نگاه ویژه‌ای به تغییر ساختار سازمان لیگ کنونی دارد.

او به دنبال ایجاد یک لیگ حرفه‌ای جدید با تغییر اساسی ساختار سازمان لیگ از طریق ثبت شرکت جدید سازمان لیگ است.

 رئیس فدراسیون کارگروهی برای این موضوع تشکیل داده که این افراد عضوش هستند: حمیدرضا گرشاسبی، بهرام رضاییان، مهرداد سراجی، صادق رئیسی‌کیا، حسین آل اسحاق، غلامرضا رفیعی و احمدرضا براتی.

این گروه وظیفه دارند سازمان لیگ فعلی را از حالت کنونی خارج کرده و آن را تبدیل به یک موسسه و سازمان حرفه‌ای کنند. کاری که همانطور که چند خط بالاتر توضیح دادیم، از طریق ثبت یک شرکت جدید انجام خواهد شد و شرکت قبلی دیگر برگزارکننده مسابقات فوتبال نخواهد بود.

در شرکت جدید سازمان لیگ، باشگاه‌ها سهامدار اصلی خواهند بود و در برگزاری مسابقات نقش مهمی خواهند داشت و ظاهرا اتحادیه جدیدی به نام اتحادیه باشگاههای فوتبال ایران تاسیس خواهد شد. در واقع باشگاهها از طریق این شرکت برگزارکننده رقابتهایشان خواهند بود و سود تبلیغات محیطی به خود باشگاهها خواهد رسید و قرار است سازماندهی مسایل درآمدزایی سازمان لیگ حرفه ای، تبلبغلت محیطی، تولید محتوا، حق پخش تلویزیونی و اینترنتی و اسپانسرینگ توسط خود باشگاهها سر و سامان یابد. هدف از این کار شفاف سازی درآمدهای لیگ و تقسیم منظم و عادلانه و درست بین باشگاههاست.

اینطور که به نظر می‌رسد عزیزی خادم و همکارانش در این راه از الگوی برگزاری مسابقات در انگلیس تقلید خواهند کرد.

قرار است سازمان لیگ حرفه‌ای جدید التاسیس مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ یک باشد و مسئولیت برگزاری سایر لیگ‌ها به دپارتمان مسابقات فدراسیون فوتبال یا اتحادیه باشگاههای فوتبال ایران واگذار شود.

بعد از تاسیس شرکت جدید سازمان لیگ، قراردادی بین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حرفه‌ای بسته خواهد شد و مسئولیت برگزاری مسابقات، به صورت کامل به سازمان لیگ واگذار شد.

سازمانی با ساختار جدید

در سازمان لیگ حرفه‌ای جدید، شاهد مجمعی با حضور 35 عضو خواهیم بود. 64 درصد این مجمع را باشگاههای لیگ برتری تشکیل خواهند داد. فدراسیون فوتبال، 9 درصد در مجمع جدید سهمیه دارد و 27 درصد هم به باشگاههای لیگ یکی می‌رسد. هیات رئیسه سازمان لیگ حرفه‌ای هم از 5 تا 7 نفر تشکیل می‌شود که ریاست آن به عهده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال خواهد بود.

کاهش هزینه ورودی

عزیزی خادم در برنامه‌اش برای لیگ فقط به لیگ برتر و لیگ یک فکر نکرده است. او قصد دارد هزینه ورودی در لیگ 2 و لیگ 3 را کم کند تا با این کار شاهد مشارکت بیشتری از سوی باشگاهها در این مسابقات باشیم.

نکته مهم این است که این کار در حالت کلی هر چند شبیه به انحلال نیست و سازمان لیگ منحل نمی‌شود اما در عمل کل ساختار کنونی، کن فیکون می شود و همه چیز تغییر خواهد کرد. قرار است از دوره جدید رقابتهای لیگ برتر در سال آینده این اتفاق بیفتد و باید دید این اتفاق خواهد افتاد یا نه. تغییرات همواره در فوتبال ایران کار ساده ای نبوده است! درباره راهبردهای این کار بزرگ، طی ساعات آینده فوتبالی، اطلاع رسانی خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4555qq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 موافقت عزیزی خادم با استعفای نبی