تاریخ انتشار: 1399/12/21 09:43
کد خبر: 43151

آمار می‌گوید؛ پرسپولیس قهرمان است!

بازی‌های لیگ برتر در حالی هفته هفدهم خود را پشت سر گذاشت که در پایان این هفته از این پیکارها، تیم‌ها با رقابت بالا و تنگاتنگی روبروی هم قرار می‌گیرند و علاوه بر فاصله امتیازی اندک بین تیم‌ها، از نظر آمار گل‌های زده و خورده نیز رقابت جالبی را بین تمام تیم‌های لیگ شاهد هستیم.
آمار می‌گوید؛ پرسپولیس قهرمان است!

پرسپولیس در شرایطی در پایان هفته هفدهم در رده اول قرار دارد که با توجه به تساوی این تیم در آبادان در روز پیروزی سپاهان در اراک، شاگردان محرم نویدکیا با تفاضل گل در رده دوم قرار دارند، این اتفاق در حالی رخ داده است که تعداد گل های خورده پرسپولیس باعث شده این تیم تفاضلی بهتر از سپاهان داشته باشد و در ادامه  رقابت سخت تر و داغ تری را با حریف اصفهانی‌اش پی‌گیری کند.

این در حالی است که در تاریخ و ادوار گذشته لیگ برتر معمولا ساختار دفاعی خوب تیم‌ها در پایان فصل به کمک تیم‌ها آمده و باعث موفقیت آنها شده است، آماری که مرور آن جالب توجه است.

فصل 91-90

 در لیگ یازدهم و در پایان رقابت‌های هفته هفدهم، سپاهانی‌ها 27 گل دریافت کرده بود. این در شرایطی بود که استقلالی‌ها با به ثمر رساندن 58 گل بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده بودند اما در نهایت زردپوشان اصفهانی توانستند در پایان فصل قهرمانی را از آن خود نمایند و جام را بالای سر ببرند.

فصل 92-91

در فصل بعدی  که لیگ دوازدهم بود، جریان لیگ یازدهم به صورت برعکس رقم خورد. در این فصل از لیگ برتر آبی پوشان استقلال در حالی در پایان فصل جام قهرمانی را از آن خود کردند که در پایان هفته هفدهم این تیم تنها 18 گل خورده را در آمار خود داشت. این در شرایطی بود که سپاهانی ها با وجود این که 60 گل زده را در کارنامه خود داشتند در پایان فصل جام را به استقلالی ها تحویل دادند.

فصل 93-92

 در لیگ سیزدهم شاهد رقم خوردن شرایطی استثنایی در این زمینه بودیم. در این فصل پرسپولیس در همین زمان( پایان هفته هفدهم) تنها 15 گل خورده را در کارنامه خود می دید و ملوانی‌ها 40 گل زده را در کارنامه داشتند اما در نهایت فولادی ها گوی سبقت را از دیگر رقبا ربودند و به قهرمانی رسیدند.

فصل 94-93

 در لیگ چهاردهم هم شرایط تقریبا مشابه با لیگ سیزدهم بود در این فصل فولادی‌ها در پایان هفته هفدهم 24 گل خورده را داشتند و تراکتوری‌ها 58 گل زده را به ثبت رسانده بودند که در پایان فصل این سپاهانی‌ها بودند که عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

فصل 95-94

در دوره پانزدهم لیگ برتر که با قهرمانی استقلال خوزستان به پایان رسید، آبی‌های جنوبی در پایان هفته هفدهم تنها 14 گل خورده بودند و پرسپولیس 50 گل زده را در کارنامه داشت که در پایان فصل تفاضل گل به داد استقلالی‌های خوزستانی رسید و این تیم با تفاضل گل جام را از دست پرسپولیس ربود.

فصل 96-95

در لیگ شانزدهم پرسپولیس در پایان هفته هفدهم تمام آمار به سود شاگردان برانکو بود. در این دوره از لیگ برتر، پرسپولیس به ترتیب با 14 گل خورده و 46 گل زده در نهایت از رقیای خود در کورس قهرمانی پیشی گرفت و جام را مال خود کرد.

فصل 97-96

لیگ هفدهم با شرایط خوب ساختار دفاعی پرسپولیس به سرانجام رسید و پسران برانکو در این فصل در پایان 17 بازی خود 15 گل را دریافت کرده بودند و 48 گل زده را در کارنامه داشتند تا این آمار ویژه در نهایت منجر به دبل قهرمانی برای پرسپولیس برانکو شود.

فصل 98-97

 در لیگ هجدهم هم مثل دوره چهاردهم شاهد اتفاق جالبی بودیم. در این دوره از لیگ برتر و در پایان هفته هفدهم در حالی که استقلال 13 گل خورده را در کارنامه داشت و سپاهان 46 گل زده را برای خود به ثبت رسانده بود، باز هم پرسپولیس قهرمان شد تا هت تریک این تیم با برانکو تکمیل شود

فصل 99-98

لیگ نوزدهم که بار دیگر جام قهرمانی به قرمزهای پایتخت نشین رسید، پرسپولیسی ها 17 گل خورده را در کارنامه خود به ثبت رساندند. این درحالی بود که استقلال با 55 گل زده هفته هفدهم را به پایان رسانده بود که در نهایت پرسپولیس با پوکر قهرمانی موفق شد در پایان فصل جام را مال خود نماید.

فصل 1400-99

 در لیگ بیستم و در پایان هفته هفدهم، پرسپولیس 8 گل خورده در آمار تعداد گل های خورده اش به ثبت رسانده است و سپاهان با 32 گل زده در زمینه گل های زده از حریفان دیگر پیشی گرفته است. با این آمار باید منتظر ماند و دید این بار هم تارخ تکرار می شود و پرسپولیس طبق آمار می تواند قهرمانی در لیگ برتر را از آن خود کند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48lqyw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازی بعدی پرسپولیس در لیگ برتر+ جزئیات