تاریخ انتشار: 1399/12/29 14:23
کد خبر: 42610

تقویم فوتبالی فرتاک ورزشی در شروع 1400

سال خالی از هواداران پرشور فوتبال ولی سرشار از اتفاقات تلخ و شیرین
تقویم فوتبالی فرتاک ورزشی در شروع 1400

سال 1399 هم با تمام اتفاقات خوب و بدی که در آن رخ داد به ایستگاه پایانی رسید؛ در این یادداشت سعی کردیم با مرور این اتفاقات لحظاتی شما را به یادآوری این اتفاقات مشغول کنیم.

فوتبال هم مثل تمامی پدیده های دیگر زندگی اجتماعی ما تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و مصائب متعددی برای آن پیش آمد. آغاز دوباره لیگ برتر اتفاق خوب و مثبتی بود که با تمام مخالفت ها سرانجام رخ داد و پرسپولیسی ها همانطور که پیش بینی می شد قهرمان لیگ نوزدهم شدند تا به تنهایی تبدیل به پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران شوند؛ کرونا همچنین باعث لغو چندین و چندباره بازی های تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی شد.

photo_2021-03-19_13-41-23

پرسپولیس بار دیگر به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و این بار باید به مصاف نماینده کره جنوبی می رفت، پرسپولیسی ها در این دیدار شجاع خلیل زاده که تیمشان را پیش از این بازی ترک کرده بود را در اختیار نداشتند و وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر را هم به دلیل مسائل انضباطی در اختیار نداشتند و در نهایت در یک دیدار نفس گیر باز هم نتوانستند بر بام آسیا بایستند؛ نکته خوشحال کننده این دیدار اما بازگشت عادل فردوسی پور به عرصه گزارش فوتبال پس از مدتها دوری بود، عادل از صفحه رسمی اینستاگرام این دیدار را گزارش کرد و گزارشش همانطور که پیشبینی می شد با اقبال ایرانی ها مواجه شد.

از دیگر مسائل مثبت و جذاب سال 99 بازگشت پر قدرت سپاهان با محرم بود؛ محرم نویدکیا احتمالا سبک جدیدی از سرمربیگری را هم وارد فوتبال ایران کرده است؛ به دور از حواشی و هوچی گری و اعتراضات مداوم، محرم در حال ساخت دوباره امپراطوری سپاهان در لیگ برتر و قطعا لیگ قهرمانان آسیا است.

استقلال هم در سال 99 دوران پرنوسانی را پشت سر گذاشت؛ از پیوستن محمود فکری به نیمکت این تیم تا بازگشت چندباره فرهاد در قامت سرمربی. فکری که توانسته بود نتایج مناسبی  را با نساجی کسب کند پیشنهاد سرمربیگری استقلال را پذیرفت و بر نیمکت این تیم نشست؛ از همان هفته های ابتدایی فشار زیادی بر محمود فکری بود و درنهایت او نتوانست انتظارات هواداران و مدیران استقلال را برطرف سازد. استقلال که احتمالا پرمهره ترین تیم حال حاضر فوتبال ایران را در اختیار دارد دو ورودی قرمز جدید هم در سال 99 خرید؛ نادری و رمضانی. نادری بعد از پشت سرگذاشتن فشار زیادی که متحمل شد حالا عملکرد مناسبی را در قامت مدافع چپ استقلال به نمایش می گذارد. و در راس شکست نقل و انتقالاتی آبی های پایتخت میتوان به امین قاسمی نژاد اشاره کرد که نتوانست از چنگ مهدی رحمتی بگریزد و در شهرخودروی سابق و پدیده خراسان امروز باقی ماند.

photo_2021-03-19_13-41-29

ظهور و درخشش چند بازیکن ایرانی نیز امیدها را به تیم ملی بیش از پیش کرده است؛ میلاد سرلک و حامد لک از پرسپولیس دو ستاره جدید و احتمالا غیرقابل انتظار فوتبال ایران هستند، یاسین سلمانی جوان، سروش رفیعی دوباره احیا شده و سجاد شهباززاده فوق العاده فرصت طلب از سپاهان و طالب ریکانی برزیلی ها هم نوید روزهای خوبی را به فوتبال ایران می دهند، از مهدی قایدی بسیار آماده، فردین رابط جوان و رشید مظاهری استقلالی ها هم نباید غافل شد.

لژیونرهای ایرانی هم سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشتند، مهدی طارمی حالا یکی از بهترین های لیگ قهرمانان اروپاست، سردار آزمون روزهای خوبی را در روسیه پشت سر می گذارد و علی قلی زاده و کریم انصاری فرد هم در تیم های خودشان عملکرد بسیار قابل قبولی از خودشان ارائه داده اند.

نکته مثبت دیگر کاهش محسوس سن سرمربیان لیگ برتری و اصطلاحا پوست اندازی مربیان سطح اول فوتبال ایران است؛ محمد ربیعی، محرم نویدکیا، جواد نکونام، سعید اخباری، مهدی رحمتی، ساکت الهامی، فرهاد مجیدی و ابراهیم صادقی همگی از سرمربیان جوان و جذاب لیگ برتر امسال بوده اند، از بلوغ یحیی گل محمدی هم نباید غافل شد؛ پرسپولیس حالا با او به ثباتی رسیده که به نظر می رسد حالا حالاها قرار است ادامه داشته باشد.

محمودخان یاوری، مهرداد میناوند و علی انصاریان؛ سه عزیزی که در کمال ناباوری و به دلیل ابتلا به ویروس منحوس کرونا از بین ما رفتند و چیزی جز حسرت برای ما باقی نگذاشتند؛ قطعا برای فوتبال دوستان سال 99 از جهت از دست دادن این عزیزان هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

photo_2021-03-19_13-48-12

دیگر مسئله پرحاشیه سال 99 انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بود؛ علی کریمی همیشه محبوب برای فوتبالی ها گام به این عرصه گذاشت و اما در نهایت عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران لقب گرفت، فوتبال ایران امیدوار است با گذر از پرونده سنگین ویلموتس و بحث میزبانی ها که از همیشه داغ تر است بتواند قرن جدید را با اتفاقات خوبی آغاز کند و این مهم احتمالا همکاری همه جانبه تمامی فوتبال دوستان ایرانی را می طلبد.

در نهایت در چند ساعت دیگر سال 99 هم تمام می شود؛ امیدواریم همراهان مجموعه فرتاک ورزشی سال خوبی را پشت سر گذاشته باشند و سال بهتری را هم در پیش داشته باشند؛ به امید روزهای بهتر برای فوتبال ایران!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jm5al

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربى العین: روى بازى با فولاد تمرکز داریم