تاریخ انتشار: 1400/01/05 08:47
کد خبر: 42357

بررسی عملکرد نفت آبادان در سال 99

تیم فوتبال نفت آبادان در سال 99 برخلاف سال‌های گذشته روند خوبی را از لحاظ نتیجه گیری پشت سر گذاشت.
بررسی عملکرد نفت آبادان در سال 99

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که حدود یک ماه قبل از شروع سال ۹۹ با شوک از دست دادن دراگان اسکوچیچ به دلیل حضور این مربی کروات در تیم ملی مواجه شده و سال گذشته را با قرار گرفتن در رتبه هفتم لیگ تا هفته بیست و یکم به اتمام رساند پس از شروع مجدد مسابقات در تابستان ۹۹ نتوانست با بهنام سراج نتایج خوبی به دست آورد و هرچند با کسب تنها هشت امتیاز از ۹ بازی ، این رتبه را در پایان فصل برای خود حفظ کرد اما نتوانست رویای هوادارانش برای صعود به لیگ قهرمانان آسیا را محقق کند.

بی شک یکی از عمده ترین دلایل ناکامی نفت آبادان در فصل قبل به شرایط کرونایی خاص خوزستان باز می گردد که سبب شد این تیم در وضعیت سختی تمرینات خود را برگزار کند و البته غیبت هواداران خونگرم این تیم در ورزشگاه تختی هم مزید بر علت بود تا برزیلی های ایران نتوانند روند خوب دوران اسکوچیچ را با سرمربی بومی و جوان خود تکرار کنند. البته مشکل همیشگی این باشگاه یعنی مسائل مالی هم در این امر تاثیر زیادی داشت.

پس از اتمام لیگ نوزدهم باشگاه صنعت نفت مدت ها با بلاتکلیفی مالکیتی و مدیریتی مواجه بود و با توجه به استعفای اعضای هیات مدیره و عدم تمایل مدیرعامل برای ادامه فعالیت در این تیم، حدود 15 بازیکن اصلی و کلیدی‌اش از این تیم جدا شدند که از میلاد جهانی و عیسی آل کثیر می‌توان به عنوان شاخص ترین آنها یاد کرد.

البته در دهه دوم شهریور ۹۹ وزارت نفت اعلام کرد امسال هم تیم های نفتی را تحت حمایت خود قرار می دهد و به همین دلیل استعفای اعضای هیات مدیره  باشگاه صنعت نفت مورد قبول قرار نگرفت تا علی عیسی زاده هم تصمیم بگیرد به عنوان مدیرعامل  همچنان به فعالیت خود ادامه بدهد. روز ۳۰ شهریور سیروس پورموسوی سرمربی خوزستانی که فصل قبل نتوانست تیم پارس جنوبی را از سقوط به لیگ یک نجات بدهد به عنوان سرمربی جدید نفت انتخاب شد.

آبادانی ها آخرین تیم لیگ برتری بودند که کار خود را برای نقل و انتقالات و تمرینات آماده سازی قبل از لیگ بیستم آغاز کردند و با توجه به فرصت محدودی که برای آنها باقی مانده بود، کار بسیار سختی برای تشکیل تیم داشتند اما کادرفنی و مدیریت این باشگاه تصمیم گرفتند ضمن اعتماد به محصولات آکادمی نفت آبادان تعدادی از نفرات باتجربه مثل رضا خالقی فر، حامد فلاح زاده، محمد طیبی، حسن بیت سعید، حکیم نصاری، مهدی زبیدی، رضا خالقی فر را به این مجموعه اضافه کنند.

شاید در ابتدای فصل کمتر کسی تصور می کرد آبادانی ها با توجه به تغییرات گسترده در ترکیب خود، فصل را تا این حد خوب شروع کرده و حتی تا میانه های نیم فصل اول در مقاطعی رنگ صدر جدول را هم ببینند اما رفته رفته خلف وعده ها برای پرداخت مطالبات بازیکنان، انگیزه ابتدایی آنها را از بین برد و این تیم آرام آرام از رتبه های بالای جدول پایین آمد.

نفت که هر پنج بازی ابتدایی خانگی اش در لیگ بیستم را با با پیروزی تمام کرده بود و تا هفته یازدهم با 21 امتیاز جزو مدعیان قهرمانی نیم فصل محسوب می شد در ادامه با کسب تنها سه امتیاز از شش بازی تا پایان هفته هفدهم در رتبه ششم قرار گرفت. برتری چهار بر صفر مقابل تیم دسته سومی داماش پارسه هم سبب شد این تیم به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی راه یابد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gmdrn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معضل عجیب نفت در نقل و انتقالات