تاریخ انتشار: 1400/01/15 18:17
کد خبر: 41936

اختصاصی/ استقلال و پرسپولیس به خوبی فاصله‌ های اجتماعی را رعایت کردند!/ چرا تیم مجیدی حریف اتوبوس تارتار نشد؟

استقلال در بازی که حریفش چند لایه دفاع می کرد، راهی برای رسیدن به گل پیدا نکرد تا دو امتیاز حساس را از دست دهد و نتواند به صدر جدول نزدیک شود.
اختصاصی/ استقلال و پرسپولیس به خوبی فاصله‌ های اجتماعی را رعایت کردند!/ چرا تیم مجیدی حریف اتوبوس تارتار نشد؟

در روزی که بهترین فرصت برای استقلال رقم خورده بود، با شکست پیکان فاصله اش را با پرسپولیس کمتر کند، قدر این فرصت را ندانست و با تساوی زمین را ترک کرد. این تساوی هم به نفع پرسپولیس شد که حداقل استقلال را بیخ گوش خودش نبیند و هم به سود سپاهان تا با خیال راحت به فکر صدر جدول باشد. شاگردان فرهاد مجیدی در حالی مقابل‌ شاگردان تارتار به تساوی بدون گل رضایت دادند که نشان از عدم آمادگی بدنی و البته ناهماهنگی را داشتند. استقلال مجیدی که نیمی از بازیکنانش به دلیل شرایط کرونا نتوانسته بودند بطور کامل با تیم تمرین کنند، در بازی با پیکان نشان‌ دادند، هنوز کار زیادی دارند و باید خودشان‌ را با آمادگی بیشتری به رقابت‌ های آسیایی برسانند. این نفرات اگر با این شرایط بدنی وارد مسابقات آسیایی شوند، استقلال کار سختی برای صعود خواهد داشت و به مشکل بر خواهد خورد.

البته این را هم فراموش نکنید، پیکانی ها با دفاع چند لایه برای گرفت تساوی به زمین آمده بودند که مشخص نشد چرا تیم مهدی تارتار به جز اوت انداختن هیچ علاقه ای برای حمله کردن نداشت و ترجیح می داد در زمین خودش باقی بماند و فقط دفاع مطلق کند؟! گرچه تیم مجیدی هم چندان موفق نشد لایه های دفاعی حریف را باز کند و یکی _ دو موقعیتی که به دست آورد، بهره لازم را نبرد و به گل نرسید. شیخ دیاباته یکی از بازیکنان، ناآماده استقلال در بازی با پیکان بود که دو فرصت عالی را برای گلزنی به دست آورد ولی به راحتی هدر داد‌. ظاهرا آقای گل فصل گذشته لیگ، هنوز به درستی موتور گلزنی اش روشن نشده که هوادارن آبی، منتظرند باز هم زوج طلایی قایدی و دیاباته را ببینند. زوجی که اگر هماهنگ و آماده شوند، بخش زیادی از مشکلات آبی ها را حل خواهند کرد.

اما یکی از ضعف‌های استقلال در بازی با پیکان نداشتن پلن (B) بود که کادر فنی آبی ها نتوانستند تعویضی هایی انجام دهند تا موقعیت های گلزنی بیشتری ایجاد کنند. تعویضی هایی که صورت گرفت، زیاد کارساز نبودند و مشخص نشد چرا مجیدی و کمالوند در دقایقی که نیاز به گلزنی داشتند، مهاجم را با مهاجم تعویض می کردند در حالی که باید خط حمله را تقویت می کردند و از تعداد مهاجمان بیشترین بهره  می بردند تا به گل برسند. در حال حاضر استقلال، یک سری ناهماهنگی هایی در خط حمله و میانی دارد که اگر این ناهماهنگی ها برطرف نشوند، در آسیا کار سختی خواهند داشت. در لیگ قهرمانان آسیا هر سه روز در میان بازی صورت می گیرد که نیاز به بازیکنان آماده و هماهنگی تیم را دارد. نماینده ایران تا شروع مسابقات بردن مرزی، مسابقه دیگری ندارد و باید در تمرینات، خودش را به آمادگی لازم برساند و راهی عربستان شود.

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ly7b8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال یک - فولاد صفر/ اولین باخت نکونام برابر آبی‌ها رقم خورد

چنگیز: استقلال پتانسیل کسب سهیمه را دارد