تاریخ انتشار: 1400/01/18 15:18
کد خبر: 41777

موقعیت خوب سپاهان برای پاره کردن نوار قهرمانی‌های پرسپولیس

پیروزی برابر سایپا، ششمین برد پیاپی سپاهان در لیگ بیستم بود. این 3امتیاز به طلایی‌پوشان اصفهانی کمک کرد با 40امتیاز از 19بازی بر صدر جدول رده‌بندی تکیه بزنند.
موقعیت خوب سپاهان برای پاره کردن نوار قهرمانی‌های پرسپولیس

حالا آنها 2امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارند، اما فقط به این دلیل نیست که باید سپاهان را مدعی اول کسب عنوان قهرمانی بدانیم. به‌نظر می‌رسد تیم پرمهره و متوازن محرم نویدکیا در موقعیت خوبی برای پاره کردن نوار قهرمانی‌های پرسپولیس قرار گرفته است. سرخابی‌ها اگر قصد دارند مانع از کوچ جام به اصفهان شوند، باید کار را بیش از اینها جدی بگیرند.

  عبور از میانگین قهرمانی
تقریبا دو ثلث از لیگ برتر گذشته و کورس قهرمانی تثبیت شده است. بنابراین اعداد جدول دیگر خام و غیرقابل استناد نیستند. در تاریخ لیگ برتر ایران هرگز سابقه نداشته تیمی به‌طور میانگین از هر بازی 2امتیاز کسب کند و قهرمان نشود. هم‌اکنون سپاهان از این معدل عبور کرده است. تیم اصفهانی از هر بازی لیگ امسال به‌طور متوسط 2.1امتیاز کسب کرده است. البته پرسپولیس هم با 38امتیاز از 19بازی میانگین 2امتیاز را دارد، اما طبیعتا کارش برای مقابله با این سپاهان بسیار سخت است.

  ضعف دفاعی برطرف شده
سپاهان در جریان 6پیروزی اخیرش 15گل به ثمر رسانده و تنها 2گل خورده است. این در حالی است که آنها در این بازه زمانی مسابقات دشواری ازجمله برابر استقلال، ذوب‌آهن، گل‌گهر و تراکتور برگزار کردند. بزرگ‌ترین ضعف سپاهان از ابتدای لیگ بیستم، مسائل دفاعی بود. آنها در 13بازی نخست فصل 17گل دریافت کردند، اما حالا در 6بازی فقط 2گل می‌خورند و این یک پیشرفت بسیار محسوس است. معمولا تیمی که زیاد گل بخورد قهرمان نخواهد شد. سپاهان هم اگر با شرایط ابتدای فصل پیش می‌رفت بخت چندانی نداشت، اما امروز آنها استحکام دفاعی بیشتری پیدا کرده‌اند که این بسیار مهم است.

  فرصت‌سوزی نمی‌کنند
مهاجمان سپاهان برخلاف پرسپولیسی‌ها چندان اهل فرصت‌سوزی نیستند. آنها گل خالی بیرون نمی‌زنند و این مسئله می‌تواند به تیم‌شان کمک کند. غیراز کسب امتیازات بیشتر، سپاهان به همین دلیل تفاضل گل بهتری هم نسبت به پرسپولیس دارد. تیم اصفهانی در بحث تفاضل یک گل از پرسپولیس جلو است. این شاید امروز خیلی مهم به‌نظر نرسد، اما فراموش نکنید پرسپولیس لیگ پانزدهم را فقط به‌خاطر 3تفاضل گل از دست داد.

  میزبانی‌های بیشتری دارند
سپاهان تا پایان فصل 5بازی بیرون از خانه دیگر دارد. این 5 تقابل به‌ترتیب برابر نساجی مازندران، فولاد، پیکان، شهرخودرو و استقلال خواهد بود. پرسپولیس اما 6بازی بیرون از خانه خواهد داشت و این یعنی یک مهمانی بیشتر. سرخپوشان تا پایان فصل به‌ترتیب باید در خانه ذوب‌آهن، سپاهان، مس رفسنجان، فولاد، ماشین‌سازی و پیکان به میدان بروند. تازه یکی از بازی‌های خانگی پرسپولیس در چارچوب داربی تهران برابر استقلال است که دشواری‌های خاص خودش را دارد. ناگفته نماند نبرد رودرروی پرسپولیس و سپاهان در دور برگشت هم در اصفهان برگزار خواهد شد.

  آسیایی نیستند
پرسپولیس و استقلال به‌عنوان 2 ضلع دیگر مثلث قهرمانی به‌زودی درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد، اما سپاهان برای این فصل مجوز حضور در این رقابت‌ها را به‌دست نیاورده است. این شاید یک توفیق اجباری باشد تا زردپوشان با تمرکز بیشتر روی مسابقات لیگ، شانس‌شان برای قهرمانی در فصل جاری را افزایش بدهند.

  غر نمی‌زنند
بر خلاف پرسپولیس که امسال به غر زدن افتاده، سپاهانی‌ها جو آرام‌تری دارند. مصاحبه‌ها معقول‌تر است و اثری از بهانه‌جویی دیده نمی‌شود. 
زمین چمن ورزشگاه شهر قدس در همین بازی آخر سپاهان برابر سایپا افتضاح بود، اما کسی در این مورد حرف نزد. اصلا بدترین زمین امسال، باتلاقی بود که سپاهان در آن 3بر یک به نفت مسجدسلیمان باخت، اما باز کسی در این تیم شکایتی نداشت. پرسپولیس اما به همه‌‌چیز اعتراض دارد و همزمان مشغول جنگ رسانه‌ای تمام‌عیار با استقلال هم هست. با این روند جای تعجبی نخواهد داشت اگر رؤیای گلات، بر باد برود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ad6rk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 سپاهان در پی رکورد تاریخی استقلال

نویدکیا: باید خیلی خیلی سایپا را دست بالا بگیریم
با تمرکز بازی نکنیم، ممکن است امتیاز نگیریم؛