تاریخ انتشار: 1400/02/05 20:28
کد خبر: 40648

زنگ خطر در اردوی پرسپولیس

گلزنی همزمان شهریار – عیسی هم شاید بهترین خبر برای سرخ‌ها بود. این دومین بازی پیاپی بود که یحیی گل‌محمدی از دو مهاجم نوکش همزمان بهره می‌برد
زنگ خطر در اردوی پرسپولیس
از همان ابتدا که پرسپولیس به گروه E رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رسید و با گوای هند همگروه شد، واریز ۶ امتیاز آسان به حساب سرخ‌‌ها موضوع چندان سختی به‌نظر نمی‌رسید. گرچه شاگردان یحیی گل‌محمدی در دیدار رفت مقابل تیم میزبان نتوانستند برتری کمّی خود را به حریف دیکته کنند اما این مهم در بازی برگشت و در شرایطی که تیم پرسپولیس با ۶ تغییر نسبت به بازی رفت به میدان رفته بود، کاملاً اجرا شد تا باز هم سطح نازل فوتبال کشوری که میزبانی را هم برعهده دارد، حس شود.
پرسپولیس مسیرش در مسابقات ACL۲۰۲۱ را از یک شهر خلوت آغاز کرده اما این موضوع می‌تواند درنهایت به ضرر سرخ‌ها تمام شود. در شرایطی که تیم‌هایی مانند فولاد و استقلال با رقبای نامداری همچون السد و الدحیل قطر، النصر و الاهلی عربستان حتی تراکتور با حریف دندان‌سختی مانند الشارجه دست‌وپنجه نرم می‌کنند، پرسپولیس تیم‌هایی را شکست می‌دهد که یا اصلاً در حدواندازه‌های حضور در برترین تورنمنت فوتبال باشگاهی قاره نیستند و یا شرایط‌شان مناسب رقابت نیست. این‌که آبی‌های تهرانی و سرخ‌های اهوازی و تبریزی در گروه‌هایی به‌مراتب سخت‌تر از تیم پرسپولیس قرار گرفته‌اند، در صورت صعودشان به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند باعث آب‌دیدگی و مقاومت بیشترشان مقابل سایر رقبای گزینش‌شده شود.
در شرایطی که هنوز تکلیف میزبانی دور حذفی لیگ قهرمانان مشخص نیست و حتی رقابت‌های گروهی منطقه شرق هم برگزار نشده، شرایط پرسپولیس برای ادامه راه سخت‌تر هم خواهد بود. شهریورماه سال جاری مصادف با پوست‌اندازی تیم‌های ایرانی در لیگ بیست و یکم خواهد بود که همزمان با آغاز مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های ACL2021 شده. پرسپولیس بدون حتی یک آزمون دقیق و ارزیابی قطعی از شرایط فنی و تاکتیکی خود در گوا، باید خود را برای مصاف‌های سخت و درگیرانه حاضر کند. تیم‌های عربی که مانند همیشه تا بن دندان مسلح برای رؤیارویی با ایرانی‌ها حاضرند و از بازگشت استقلال هم نباید در این بین غافل شد. پرسپولیس اما انگار در باد پیروزی‌های پرگل مقابل الریانی که اصلاً روزگار خوشی ندارد و گوایی که ما را یاد کامبوج می‌اندازد، خوابیده. استقلال در گروه C به الاهلی جده و الدحیل دوحه روی ‌هم ۸ گل زده اما با پیروزی ۴ گله پرسپولیس بر گوا مقایسه می‌شود. سرخ‌ها به‌رغم شرایط نامناسب میزبانی در بندر جنوبی کشور هندوستان، نتایج بدی نگرفته‌اند اما از نایب‌قهرمان و فینالیست دوره گذشته رقابت‌های ACL چیزی جز این هم انتظار نمی‌رفت. پرسپولیس برای تحقق رؤیای دیرینه قهرمانی در آسیا، نیاز به تحکم بیشتری دارد و نباید به پیروزی مقابل یک تیم درجه ۵ آسیای غره شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rbp9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 ترابی: تلاش می‌کنیم به قهرمانی که کمترین حق ماست، برسیم/ یاد گرفتیم برای پیروزی تلاش کنیم