تاریخ انتشار: 1400/02/23 19:32
کد خبر: 39577

توضیحات هراتیان در واکنش به صحبت‌های فرهاد مجیدی؛ فردی که به ما معرفی شده، دندانپزشک است

زهره هراتیان، رئیس مرکز پزشکی ایفمارک می‌گوید که فردی که باشگاه استقلال معرفی کرده تا برای او کارت پزشک صادر شود، مدرک دندانپزشکی داشته است.
 توضیحات هراتیان در واکنش به صحبت‌های فرهاد مجیدی؛ فردی که به ما معرفی شده، دندانپزشک است

زهره هراتیان در خصوص صحبت‌های فرهاد مجیدی که گفته اجازه نمی‌دهد او درباره نیمکت تیمش تصمیم بگیرد و گویا مجوز پزشک مورد نظرش برای حضور روی نیمکت صادر نشده است، گفت: طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین لیگ فوتبال ایران، کسانی که وارد حوزه درمان می‌شوند، حتماً باید پزشک باشند و مدرک حرفه‌ای پزشکی ارائه کنند. در کنار پزشکان، فیزیوتراپ هم می‌تواند حضور داشته باشد.

وی افزود: مدارکی که در مورد این شخص به ما ارائه شد، مدرک دندانپزشکی بود و مسلماً نمی‌توانیم این را تایید کنیم. ما اعلام کردیم اگر مدرک معادل سازی که تاییدیه وزارت بهداشت و درمان باشد را به ما ارائه کنند که متاسفانه این اتفاق هم رخ نداد.

رئیس مرکز پزشکی ایفمارک همچنین در واکنش به این صحبت که گفته شده پزشک قبلی استقلال را ایفمارک معرفی کرده است، تصریح کرد: ما یک بانک اطلاعاتی که برخی تیم‌ها از ما سوال می‌کنند آیا پزشکی دارید که کنار تیم ما باشد و ما پس از بررسی اطلاعات و تایید شدن مدرک پزشکی، پزشک را معرفی می‌کنیم. اینطور نیست که ما پزشک ایفمارک باشد یا ما خودمان پیشنهادی داده باشیم از کدام پزشک استفاده کنند. هر باشگاهی می‌تواند یک پزشک عمومی به بالا را به ما معرفی کند که این پزشک می‌تواند متخصص، ارتوپد یا... باشد، اما باید حداقل مدرک پزشکی را داشته باشد. اگر هم تیمی با پزشکش به مشکل بخورد، می‌تواند قطع همکاری کند و پزشک جدیدی را معرفی کند.

هراتیان همچنین گفت: اینکه آقای مجیدی گفته پس چطور این فرد در تیم فوتبال امید پزشک تیم بوده و آن زمان مشکلی نداشته است، اشتباه آنها بود. چه خوب که آقای مجیدی این مسئله را مطرح کرد و من از مراجع ذیصلاح از جمله کمیته انضباطی و کمیته اخلاق می‌خواهم بررسی کنند که چگونه یک دندانپزشک را کنار تیم امید بوده است. اگر این کوتاهی از سوی همکاران ما در کمیته پزشکی هم بوده، حتماً به این مسئله رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: در مورد حضور این فرد در استقلال هنگام برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، همیشه AFC پیش از مسابقات فرمی را برای تیم‌ها ارسال می‌کند تا پزشک و فیزیوتراپیست خود را معرفی کنند. تیم‌های حرفه‌ای معمولاً پزشک و فیزیوتراپیست دارند و من اطلاعی ندارم که چرا آنها لایسنس نداشته‌اند، اما AFC هم تاکید دارد که کنار تیم‌ها یک پزشک و فیزیوتراپیست حضور داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2axqky

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مجیدی: قایدی دربی‌باز است/ هراتیان چه کاره است که برای نیمکت ما تصمیم می‌گیرد؟!