تاریخ انتشار: 1400/02/23 20:07
کد خبر: 39574

5 نفر که برای داربی جمعه از همه بی‌قرارتر هستند

بی‌گمان همه نفراتی که در داربی تهران حاضر هستند بمب انگیزه‌اند. اصلا نیازی به گفتن نیست که هر کسی هر نقشی در این بازی داشته باشد، با همه وجودش سعی می‌کند به بهترین شکل ممکن آن را ایفا کند، چرا که داربی کوتاه‌ترین راه تاریخ برای جاودانگی است؛ یک میانبر تمام‌عیار.
5 نفر که برای داربی جمعه از همه بی‌قرارتر هستند

وقتی پرسپولیسی‌ها بعد از ربع قرن هنوز از بهنام طاهرزاده حرف می‌زنند یا استقلالی‌ها همچنان نمایش اسماعیل شریفات را از یاد نبرده‌اند، یعنی این بازی پتانسیل شگفت‌انگیزی دارد. بنابراین سربازان این جمعه هم لبالب از شوق پیروزی هستند، اما این وسط حکایت 5نفر فرق می‌کند. این5تن صاحب انگیزه‌ای مضاعف برای کامیابی در شهرآورد پیش رو هستند.

  یحیی؛ بالاخره یک‌بار ببر
یحیی گل‌محمدی یک داربی در لیگ دوازدهم سرمربی پرسپولیس بوده، یک داربی در دور برگشت لیگ نوزدهم، یک داربی در نیمه‌نهایی جام حذفی و یک داربی هم در دور رفت لیگ بیستم. او اما هیچ‌کدام از این 4مسابقه را نبرده است. هر 4بازی با تساوی به پایان رسیده و البته بازی حذفی را استقلال در ضربات پنالتی به سود خود خاتمه داد. بدون تعارف لااقل در 3داربی اخیر دست یحیی اصلا خالی نبوده و او ابزار لازم برای پیروزی را داشته، اما هر بار مرتکب اشتباهاتی شده که برایش گران تمام‌شده است. این ناکامی‌ها کم‌کم باعث شده فرضیه «گل‌محمدی مرد بازی‌های بزرگ نیست» قوت بگیرد. او حالا باید بازی جمعه را ببرد تا هم روی این حرف و حدیث‌ها خط بطلان بکشد و هم در کورس قهرمانی از سپاهان عقب نیفتد. نیازی به توضیح نیست که باختن به فرهاد مجیدی برای پرسپولیسی‌ها خیلی خیلی ناگوار خواهد بود.

  فرهاد؛ فرار از اسم فراز
شاید اگر فرهاد مجیدی می‌دانست فراز کمالوند به همین زودی او را ترک می‌کند و پس از آن همه موفقیت‌ها به نام دستیار مستعفی نوشته خواهد شد، اصلا این انتخاب را برای نیمکت آبی‌ها انجام نمی‌داد. الان فضای هواداری و حتی برخی تحلیل‌های عمیق‌تر طوری شده که انگار مجیدی با از دست دادن دستیارش هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت. شکست برابر ذوب‌آهن هم فضا را علیه او سنگین‌تر کرد. فرهاد برای فرار از اسم «فراز» باید یک موفقیت فوری و بزرگ به‌دست بیاورد و صد البته هیچ مسابقه‌ای به این منظور بهتر از داربی تهران نیست. او می‌داند که بردن این بازی به تاجگذاری‌اش در استقلال رسمیت خواهد بخشید و برای مدتی او را در حاشیه امن قرار خواهد داد. مجیدی که در دوران بازی ستاره تقابل با پرسپولیس بود، پارسال در نیمه‌نهایی حذفی طعم پیروزی در این بازی به‌عنوان مربی را هم چشید؛ پس خوب می‌فهمد بردن حریف سنتی چه لذتی دارد. ضمن اینکه پیروزی احتمالی استقلال این تیم را به کورس قهرمانی باز‌می‌گرداند.

  شیخ؛ طلسم تاریخی را بشکن!
حالا دیگر همه می‌دانند و قبول کرده‌اند که این شیخ‌دیاباته، آن مهاجم سرپنجه فصل گذشته نیست. او امسال حق مطلب را ادا نکرده و در ازای دستمزد دلاری‌اش، کارایی متناسب نداشته است. دیاباته بالاخره یک جا باید این افول را جبران کند و این موقعیت می‌تواند در داربی تهران باشد. به شکلی عجیب گلزنی بازیکنان خارجی استقلال در داربی طلسم شده و تا به حال در طول تاریخ حتی یک بازیکن غیرایرانی هم نتوانسته برای استقلال به پرسپولیس گل بزند. دست‌کم در طول سال‌های اخیر هیچ بازیکنی برای شکستن این طلسم سزاوارتر از شیخ‌دیاباته نبوده است. او می‌تواند با گلزنی در این بازی اسمش را در تاریخ استقلال جاودانه کند. به علاوه هیچ تضمینی هم وجود ندارد که این آخرین داربی نباشد. پس فرصت زیادی باقی نمانده است.

 حامد لک؛ دوباره رأی اعتماد بگیر
شروع حضورش در پرسپولیس رؤیایی بود. نقش او در فینالیست شدن فصل قبل پرسپولیسی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا غیرقابل انکار است. با این حال در فصل جدید لیگ خبری از آن لک جادویی نبود و او تقریبا به جلد همان دروازه‌بان معمولی سالیان گذشته بازگشت. لک در مرحله گروهی لیگ قهرمانان درخشش خاصی نداشت و در لیگ برتر هم نسبتا راحت گل می‌خورد. در مهر و آبان وقتی خبری از حامد در لیست‌های اعلامی تیم ملی نبوده، خیلی‌ها از دراگان اسکوچیچ ایراد گرفتند، اما حالا کسی جای لک را در تیم ملی خالی نمی‌بیند. به‌نظر می‌رسد این دروازه‌بان دوباره باید از هواداران رأی اعتماد بگیرد و البته که یک درخشش درست و حسابی در داربی می‌تواند کار را برای او دربیاورد.

 آرمان رمضانی؛ طالع اگر مدد دهد
این بازی 2یاغی داربی اولی دارد. برای ما راحت‌تر بود که اسم محمد نادری را در این فهرست بنویسیم. او هم بازیکن باکیفیت‌تری است و هم احتمالا در ترکیب اصلی به میدان خواهد رفت. بنابراین درخشش نادری می‌تواند پرسپولیسی‌ها را بابت از دست دادن این بازیکن پشیمان کند. با این حال حکایت آرمان رمضانی خیلی خاص‌تر است. او البته آنقدرها بازیکن کارآمدی نیست، اما نکته اینجاست که از پرسپولیس رانده شد و در استقلال هم تحویل گرفته نمی‌شود. آرمان اگر جمعه فرصت بازی پیدا کند و اگر حضورش مؤثر بیفتد، قشنگ یک اتفاق تاریخی و فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. این می‌تواند قیام یک نفر باشد علیه همه دنیا.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27dobe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


از البسه جدید پرسپولیس رونمایی شد+ عکس