تاریخ انتشار: 1400/02/24 10:54
کد خبر: 39552

حواشی ادامه‌دار مدارک پزشک استقلال/ آخرین اظهارنظر رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص موارد مطرح شده درباره پزشک استقلال مطرح کرد.
 حواشی ادامه‌دار مدارک پزشک استقلال/ آخرین اظهارنظر رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال

از روز گذشته اخباری درخصوص عدم صدور مجوز حضور پزشک استقلال بر روی نیمکت آبی پوشان مطرح شد. فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پیش از دربی امروز با انتقاد شدید از دکتر زهره هراتیان رئیس ایفمارک، او را مقصر عدم صدور مجوز حضور پزشک استقلال بر روی نیمکت قلمداد کرد.

این صحبت های سرمربی استقلال با واکنش هراتیان نیز روبرو شد و او اعلام کرد از آنجایی که مدارک دکتر آقامحمدآبادی به عنوان دندانپزشک درج شده است، او نمی توانسته بر روی نیمکت تیمش بنشیند چرا که آبی پوشان باید دکتری را معرفی کنند که دارای مدرک پزشکی باشد و نه دندانپزشکی.

این در حالی است که دکتر آقامحمدآبادی پیش از این به عنوان پزشک تیم ملی امید بدون مشکلی انجام وظیفه می کرده است و مجیدی نیز با اشاره به همین موضوع، از این برخورد دوگانه به شدت انتقاد کرد.

در همین خصوص، دکتر توحید سیف برقی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون در خصوص فعالیت پزشک سابق تیم ملی فوتبال امید گفت: اینکه مطرح شده چرا یک دندانپزشک به عنوان پزشک در نیمکت تیم ملی فوتبال امید حضور داشته، باید بگویم ایشان دارای دو مدرک همزمان پزشکی و دندانپزشکی با تخصص جراحی فک و صورت هستند. ایشان از سال 1994 در دانشگاه هامبورگ، دوره های پزشکی را پشت سر گذاشته و به عنوان پزشک عمومی از سال 2001 فعالیت خود را در آلمان آغاز کرده و چون علاقه به رشته تخصصی در جراحی فک و صورت داشته، با گرایش به این رشته در دوره های تخصصی و فوق تخصصی تحصیلات عالیه را طی کرده است.

وی ادامه داد: به غیر از ایران و چند کشور محدود، یکی از قانون های کشورهای اروپایی، آلمان، کانادا و استرالیا این است که پزشکان عمومی جهت تحصیل در جراحی فک و صورت، باید در رشته دندانپزشکی نیز تحصیل می کردند که ایشان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به علاقه شخصی، سال 2005 مدرک دکتری دندانپزشکی گرفته و برای ورود به تخصص براساس قوانین اروپا و آلمان دارای مدرک دبل (دو مدرک) شده است.

دکتر توحید سیف برقی در پایان گفت: پزشک اسبق تیم امید هنگام حضور در کنار تیم ملی امید، کلیه مدارک تحصیلی خود را به زبان آلمانی در اختیار کمیته پزشکی قرار داد و این مدارک بعد از ترجمه رسمی به انگلیسی و نیز رویت اصل مدارک به زبان آلمانی، مورد استعلام از نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت که بعد از تایید توسط نظام پزشکی و رویت مجدد اصل پروانه کار پزشکی، مجوز حضور در تیم ملی امید را کسب کردند. ضمنا علاوه بر حضور در نیمکت تیم ملی امید، ایشان در سال‌های اخیر، در رشته بازسازی و در بیمارستان های کشور در درمان جراحی‌های مرتبط با سرطان و مشکلات مادرزادی کودکان فعالیت داشته اند.

گفتنی است طبق اعلام رییس ایفمارک، در استعلام کمیته پزشکی سازمان لیگ از مدارک نظام پزشکی، دکتر آقامحمدآبادی به عنوان دندان‌پزشک معرفی شده و مدارک پزشکی خود را دیرتر از زمان قانونی ارائه کرده بود. اما در نهایت با اعلام دکتر توحید سیف برقی، پزشک آبی پوشان مشکلی برای نشستن بر روی نیمکت تیمش ندارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39kqew

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس با با پیراهن جدید به مصاف استقلال می رود