تاریخ انتشار: 1400/02/24 11:02
کد خبر: 39550

اختصاصی/ دربی ۹۵ با دو غایب بزرگ!/ خشم یحیی و فرهاد قبل از جنگ سوم

دربی ۹۵ درحالی روز جمعه برگزار می شود که برای سومین بار سکوهای خالی را به خود خواهد دید. ظاهرا دیگر عادت‌ شده که باید جدال سرخابی ها را بدون یار دوازدهم ببینیم و فقط به مستطیل سبز نگاه کنیم، نه روی سکو ها که شور و هیجان حرف اول را می زد!
اختصاصی/ دربی ۹۵ با دو غایب بزرگ!/ خشم یحیی و فرهاد قبل از جنگ سوم

با اینکه دربی ۹۵ بدون‌ حضور هواداران برگزار می‌شود، ولی باز هم حساسیت خودش را دارد که هیچ تیمی دوست ندارد این بازی بزرگ را ببازد. در حال حاضر شرایط جدول طوری است که اگر تیمی بازنده میدان شود، شاید همین باخت باعث از دست رفتن قهرمانی شود و کار دو مربی را برای ادامه لیگ سخت تر کند. حضور تیمی مثل سپاهان، آن هم در صدر جدول کار را برای شاگردان فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی آنقدر سخت کرده که حتی از دست دادن یک امتیاز نیز منجر به از دست دادن قهرمانی می شود، حال چه برسد که سه امتیاز را از دست بدهی و سپاهان را یکه تازه لیگ کنی.

 همین کنفرانس طوفانی دو سرمربی قبل از دربی نشان‌ می دهد که هم گل محمدی و هم مجیدی تحت فشار زیادی قرار دارند که اصلا دوست ندارند این مسابقه بزرگ را ببازند و فشار و حواشی بعد شکست را بالای سرشان ببینند. در هر حال بازی در دربی آنقدر حساس است که هر وقت به آن نزدیک شوی، خود به خود تنش و حاشیه با خودش می آورد. چه بالای‌ جدول قرار گرفته باشی و چه پایین آن که هواداران این مسابقه را متفاوت تر از سایر مسابقات می دانند.

 آمار نشان‌ می دهد، در دو مسابقه قبلی که گل محمدی  و مجیدی روبری یکدیگر قرار گرفته اند، حاصل کارشان دو تساوی پر گل دو بر دو بوده که البته‌ یکی از این دو مسابقه در جام حذفی صورت گرفت  و استقلال توانست در ضربات پنالتی به برتری برسد. حال بازی سوم شرایط خاص خودش را دارد که هیچ مربی دلش نمی خواهد بازنده میدان باشد. بازنده ای که باید با استرس‌ زیادی به لیگ ادامه دهد و به فکر جبران شکست دربی باشد.

شاید تجزیه و تحلیل کردن قبل مسابقه بر روی نفرات استقلال و پرسپولیس چندان کار منطقی نباشد، ولی در هر حال، دو تیم نفرات آماده زیادی دارند که مربیان نیز دست شان برای انتخاب ترکیب، کاملا باز است و بهانه ای ندارند که در صورت شکست، توجیه اش کنند.

البته این مسابقه دو غایب بزرگ دارد که همیشه که حالا حالاها فراموش نمی شوند. دو غایبی که سالها، نه در ترکیب تیمی قرار می گرفتند و نه روی نیمکت! آنها گرم کننده‌ قبل دربی ها بودند که همین چند وقت پیش در عین ناباوری برای همیشه از دیدن دربی ها محروم شدند! زنده یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان که دیگر نه در تلویزیون دیده می شوند و نه روی سکوها که جای خالی شان کاملا احساس می شود. یادشان گرامی و نامشان جاودان.

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27dome

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حیدری: بعید می‌دانم استقلال در این بازی حرفی برای گفتن داشته باشد