تاریخ انتشار: 1400/02/25 11:11
کد خبر: 39433

سیدجلال حسینی تاکنون چندبار تست دوپینگ داده است؟

سید جلال حسینی در تمام سال‌های حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران تا کنون شش بار تست دوپینگ داده است.
سیدجلال حسینی تاکنون چندبار تست دوپینگ داده است؟

سید جلال حسینی پس از دیدار هفته گذشته تیم های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به همراه یک بازیکن دیگر از پرسپولیس و دو بازیکن از سپاهان توسط افسر کنترل دوپینگ جهت انجام تست دوپینگ فراخوانده شدند؛ اتفاقی که از سوی سیدجلال حسینی در اتاق مربوط به تست دوپینگ با انتقاد و واکنش اعتراضی همراه شد، آن هم در شرایطی که یک ورزشکار در هر زمان و مکانی مکلف است نسبت به انجام تست دوپینگ از سوی افسران کنترل دوپینگ همکاری لازم را انجام دهد. البته کاپیتان پرسپولیس در نهایت تست دوپینگ داد.

در عین حال بعد از گذشت چندین روز از این دیدار، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که او در اعتراض به این انتخاب می گوید: «همه این ماجرا کار فدراسیون فوتبال است تا پرسپولیس را اذیت کند.» (سیدجلال از کلمه‌ای ناشایست استفاده می‌کند که امکان انتشار آن وجود ندارد). وی همچنین تاکید می کند که به دلیل فراخوانده شدن به اتاق تست دوپینگ از پرواز سرخپوشان به تهران باز خواهد ماند و باید به وسیله خودرو به تهران بازگردد!

پس از آن اما، رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در واکنش به این مساله گفت: تمام امور مرتبط با بحث دوپینگ شامل نمونه‌گیری از تیم‌ها، مدیریت نتایج تا سال ۲۰۱۵ -۲۰۱۴ زیر نظر فدراسیون فوتبال بود، ولی بعد از آن بر اساس صلاحدید مدیران ارشد فدراسیون، تاکنون این مسئولیت بر عهده ستاد مبارزه با دوپینگ -نادو- قرار گرفته است و از آن سال، فدراسیون فوتبال در هیچ بخشی از روند کنترل دوپینگ شامل انتخاب تیم، انتخاب بازیکن، نمونه گیری و مدیریت نتایج، بر اساس قانون آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و نیز قوانین مبارزه با دوپینگ فیفا ۲۰۲۱ دخالتی ندارد.

بر اساس قوانین ایران نادو یکی از موارد تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ فرار، امتناع یا قصور ورزشکار از تن دادن به نمونه گیری است و در عین حال فیفا به برخورد نامناسب با افسران کنترل دوپینگ اشاره و اعلام کرده که رفتارهای خشونت آمیز نسبت به افسران در زمان کنترل دوپینگ به عنوان تخلفی اضافه برای ورزشکاران، نیروهای پشتیبان وی و سایر افرادی که در طول بازرسی‌های مبارزه با دوپینگ همکاری دارند، در نظر گرفته می‌شود و توسط کمیته انضباطی فیفا مورد مجازات قرار می‌گیرد.

با پیگیری خبرنگار ایسنا، مشخص شده است که سیدجلال حسینی در لیگ های ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹ و بیستم (۲ بار) در مجموع تاکنون شش بار تست دوپینگ داده و در تمام این موارد نام وی بر اساس قرعه کشی انتخاب شده است. این در حالی است که کاپیتان سرخپوشان پایتخت از سال ۸۱ تا ۸۴ در باشگاه ملوان بندر انزلی، از سال ۸۴ تا ۸۸ در باشگاه سایپا، از سال ۸۸ تا ۹۱ در باشگاه سپاهان، از سال ۹۱ تا ۹۳ در باشگاه پرسپولیس، سال ۹۴-۹۵ در باشگاه نفت تهران و مجددا از سال ۹۵ تا کنون در باشگاه پرسپولیس مشغول به فعالیت است.

همین ماجرا سال‌ها قبل درباره فرهاد مجیدی هم رخ داد. او هم زمانی که در استقلال بازی می‌کرد در یک فصل چند بار به اتاق تست دوپینگ احضار شد (بنا بر قرعه) که با اعتراض‌های متعدد او و گلایه از فدراسیون فوتبال همراه شد.

کنترل دوپینگ به منظور استفاده ورزشکاران از مواد ممنوعه شامل مراحل مختلفی است و انجام تست از طریق آزمایش خون یا ادرار توسط ماموران کنترل دوپینگ مدنظر قرار می‌گیرد. بنابراین اگر ورزشکار در ســطح ملی یا بین‌المللی رقابت کند، در هر زمان و مکانی توســط فدراســیون بین‌المللی مربوطه، نادو یا کمیته برگزار کننده مسابقات، می تواند مورد آزمایش خون یا ادرار قرار گیرد و نمونه‌گیری می‌تواند حین یا خارج از رقابت انجام شود و افسر کنترل دوپینگ می تواند در هر زمان و مکانی از ورزشکار شما نمونه‌گیری شود و استثنایی در این رابطه به لحاظ جایگاه یک ورزشکار و محبوبیت وی وجود ندارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gk8jd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سید جلال و رقم زدن اتفاقی ویژه


آمار ایده‌آل سید جلال در پرسپولیس
جلال حسینی، الماس درخشان ترکیب یحیی؛