تاریخ انتشار: 1400/02/30 15:21
کد خبر: 39081

مسیر سخت پرسپولیس برای رسیدن به پنجمین قهرمانی؛ چمن مصنوعی مس، گرمای جنوب فولاد و ترمز آخر ماشین

پرسپولیس 8 بازی دیگر تا پایان فصل دارد و برای سبقت گرفتن از سپاهان و رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی باید از این هشت بازی دشوار و تعیین‌کننده بیشترین امتیازها را جمع کند.
مسیر سخت پرسپولیس برای رسیدن به پنجمین قهرمانی؛ چمن مصنوعی مس، گرمای جنوب فولاد و ترمز آخر ماشین
پرسپولیس دوشنبه هفته آینده باید بازی عقب‌افتاده از هفته بیست و یکم خود را مقابل ذوب‌آهن برگزار کند و فردای آن روز اردوی تیم ملی شروع خواهد شد و با توجه به بازی‌های ملی که تا 25 خرداد طول می‌کشد یحیی و کادرش ملی‌پوشان خود را در اختیار ندارند. فعلاً و در لیست 33 نفره اسکوچیچ 6 پرسپولیسی (ترابی، کنعانی، سرلک، کامیابی‌نیا، امیری و نوراللهی) حضور دارند که باید دید چند نفر از آنها در لیست نهایی و 23 نفره سرمربی قرار خواهند گرفت.
بالطبع آماده نگه داشتن پرسپولیس در آن سه هفته برای کادر فنی یک بحث است و فشار مضاعفی که به این ملی‌پوشان وارد خواهد شد یک چالش بزرگ برای کادر فنی پرسپولیس خواهد بود چرا که باید این بازیکنان غالباً تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز را در 7 مسابقه پایانی فصل در بهترین شرایط ممکن حفظ کند.
اما بازی‌های آینده پرسپولیس با اینکه آنها مصاف رودررو با مهم‌ترین رقیبان قهرمانی را پشت سر گذاشتند چندان راحت نیست بخصوص اینکه از 8 بازی بعدی تیم یحیی فقط سه تا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و 5 بازی دیگر هر کدام ویژگی‌ها و دشواری‌های خاص خودش را خواهد داشت.
پرسپولیس سه بازی در ورزشگاه آزادی با گل‌گهر سیرجان، آلومینیویم اراک و تراکتور برگزار خواهد کرد اما به ترتیب باید در اصفهان (ذوب‌آهن)، رفسنجان (مس)، اهواز (فولاد)، تبریز (ماشین‌سازی) و شهرقدس (پیکان ) بازی‌های خارج از خانه‌اش را برگزار کند که به غیر از بازی هفته سی‌ام مقابل پیکان در حومه تهران هر کدام از چهار مسابقه دیگر دشواری‌های خاص خودش را خواهد داشت. از بین 8 حریف بعدی پرسپولیس؛ فولاد، تراکتور و گل‌گهر در نیمه بالایی جدول قرار دارند و این وضعیت فعلاً در خصوص پیکان هم صدق می‌کند. در عوض ماشین‌سازی و ذوب‌آهن حریفان ته جدولی سرخ‌ها در این مسابقات خواهند بود و از آنجا که همواره مصاف با تیم‌های فانوس به دست در نیم‌فصل دوم دشوار است حریف با بالاترین انگیزه و توان در این دو مسابقه به میدان می‌آید. بخصوص بازی با ماشین‌سازی که هفته بیست و هشتم برگزار می‌شود و چنانچه تا آن زمان تکلیف تیم‌های سقوط کننده مشخص نشده باشد امتیاز گرفتن از این حریف در تبریز راحت نخواهد بود. پرسپولیس در همین بازی دوشنبه آینده مقابل ذوب‌آهن هم سختی خواهد کشید و حریف بعد از دیدار با استقلال در جام حذفی هر چند با یک روز استراحت کمتر اما در خانه بازی می‌کند که نتیجه بازی حذفی حتی اگر منجر به حذفش از آن جام شده باشد ربطی به سرنوشت ذوب در لیگ نخواهد داشت بخصوص اینکه مجتبی حسینی که در نیم‌فصل اول یحیی را با نفت مسجدسلیمان متوقف کرد به افکار او آشنایی کاملی دارد. بازی با فولاد در اهواز هم فوق‌العاده دشوار خواهد بود. بازی کردن در اهواز در میانه تیرماه چالش بزرگی برای پرسپولیس در هفته بیست و ششم خواهد بود بخصوص که تیم نکونام در بازی رفت هم نمایش خوبی در تهران ارائه داد و بعد از بدشانسی و حذف از لیگ قهرمانان 2021 دوباره دنبال سهمیه آسیایی است. مصاف با مس در رفسنجان هم برای پرسپولیس دشواری‌های خاص خودش را خواهد داشت. مس بعید است تیم پراشتباه هفته اخیر در اصفهان باشد و البته بازی در زمین چمن مصنوعی کار تیم یحیی را برای رسیدن به پیروزی فوق‌العاده دشوار می‌کند. البته سپاهان به عنوان حریف پرسپولیس در راه قهرمانی هم کار راحتی در بازی‌های باقی‌مانده ندارد. آنها هفت بازی تا پایان فصل دارند که چهارتایش خارج از خانه است. اولین بازی آنها بعد از مسابقات ملی مقابل فولاد در اهواز برگزار می‌شود ضمن آنکه در شهر قدس باید با (پیکان)، مشهد (پدیده) و تهران (استقلال) بازی کنند که اگر تکلیف قهرمانی به هفته آخر بکشد بازی پایانی آنها مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی در شرایطی که پرسپولیس در بازی همزمان در شهر قدس میهمان پیکان خواهد بود تعیین‌کننده است. سپاهان سه بازی خانگی هم مقابل ماشین‌سازی، صنعت نفت و ذوب‌آهن دارد که روی کاغذ بازی‌های چندان سختی نیست. آنها سه بازی با تیم‌های نیمه بالایی جدول و چهار مسابقه با تیم‌های نیمه پایینی جدول دارند هر چند صنعت نفت و شهرخودرو احتمالاً در دایره فانوس به دست‌ها قرار نخواهند گرفت و غیر از بازی ماشین‌سازی شاید بازی هفته آخر مقابل تیم همشهری (ذوب‌آهن) برای حریف تعیین‌کننده باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gk68z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیسی ها امروز استراحت می کنند