تاریخ انتشار: 1400/03/02 10:38
کد خبر: 38962

رضاوند: ما کار سختی در آسیا داریم

بازیکنان و کادر فنی استقلال بعد از دو شکست تلخ مقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس، زیر تیغ انتقادها قرار گرفتند.
 رضاوند: ما کار سختی در آسیا داریم

آبی‌پوشان با این دو باخت شانس خودشان را برای قهرمانی در لیگ برتر کمتر کردند و حالا جام حذفی تنها راهی است که آنها می‌توانند یک جام به هواداران‌شان هدیه دهند تا کمی از زیر فشار سنگین انتقادها خارج شوند. استقلال با شکست دادن ذوب‌آهن به جمع 8 تیم پایانی راه یافته و باید دید فرهاد مجیدی و شاگردانش فصل جاری را چگونه به پایان می‌رسانند. آرش رضاوند هافبک استقلال هم امیدوار است که آنها در پایان فصل یک جام به هواداران‌شان هدیه دهند. او به سوالات پاسخ می‌دهد.

با شکست برابر ذوب‌آهن و پرسپولیس روزهای سختی را پشت‌سر گذاشتید، درست است؟

ما در همین دو بازی هم از لحاظ فنی نمایش بدی نداشتیم. البته در بازی با ذوب‌آهن مثل همیشه نبودیم ولی با این حال چند فرصت خوب را از دست دادیم. در بازی با پرسپولیس هم مستحق شکست نبودیم و یک پنالتی هم برای ما گرفته نشد. فکر می‌کنم بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برای ما شرایط بهتری داشت چون در آنجا تیم‌ها دنبال دفاع کردن نیستند ولی در لیگ ایران اکثر تیم‌ها وقتی جلوی ما بازی می‌کنند دنبال بازی تدافعی هستند.

با این دو باخت حتما پذیرفتید که در لیگ برتر شانس زیادی برای قهرمانی ندارید؟

شرایط برای ما نسبت به هفته‌های گذشته سخت شده و فاصله استقلال با صدر کم نیست ولی این دلیل نمی‌شود که در لیگ بی انگیزه باشیم. ما باید برای کسب بهترین جایگاه ممکن در لیگ بجنگیم و از طرفی در جام حذفی هم تلاش کنیم تا قهرمان شویم. امسال حتما باید یک جام به هواداران بدهیم.

غیبت در دربی برایت ناراحت کننده بود، درست است؟

خب، هر بازیکنی دوست دارد در دربی بازی کند ولی متاسفانه محروم شدم و این موضوع برایم ناراحت کننده بود. تلاش می‌کنم در بازی‌های بعدی بهترین عملکرد را داشته باشم تا این غیبت را جبران کنم.

استقلال اگر در لیگ امسال قهرمان نشود، برای هشتمن فصل پیاپی بابت این موضوع حسرت خواهد خورد. فکر می‌کنی چرا استقلال در این سال‌ها قهرمان لیگ نشده است؟

من دوست ندارم خیلی از مسائل را باز کنم چون باید بحث طولانی شود. من در دو سال اخیر این افتخار را داشتم برای استقلال بازی کنم ولی در همین دو سال 4 بار سرمربی عوض شد و مدیریت باشگاه هم تغییراتی داشت. وقتی تیمی می‌خواهد قهرمان شود و به موفقیت‌های بزرگ بردس باید در زمینه کادر فنی، بازیکن و مدیریت ثبات داشته باشد. این یک اصل مهم در فوتبال است. شما دیدید که استقلال با استراماچونی چه شرایطی داشت ولی متاسفانه این مربی در نیمه‌های راه جدا شد. بعد از آن هم چند بار سرمربی تغییر کرد. استقلال اگر قهرمانی و موفقیت می‌خواهد باید محکم پشت مجیدی بایستد و به این مربی چند سال زمان بدهد. مجیدی باید خودش تیم را ببندد و از سوی مسئولان و هواداران هم مورد حمایت قرار بگیرد. شما دیدید که در این فصل سپاهان در اوایل بازی‌ها شرایط ایده‌آلی نداشت، حتی قبل از ان هم در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی نگرفت ولی باشگاه به محرم نویدکیا اعتقاد داشت و حالا می‌بینید که این اعتقاد و اعتماد چگونه نتیجه می‌دهد.

برخی معتقدند جدایی فراز کمالوند از لحاظ فنی به استقلال ضربه زد، نظر شما چیست؟

من چیزهای خوبی از این مربی یاد گرفتم، به هر حال کمالوند مربی باتجربه‌ای است و در این حضور کوتاه مدت هم به تیم کمک کرد. الان هم مجیدی، صالح مصطفوی و دیگر مربیان استقلال بینش فنی خوبی دارند و جواب این سوال که جدایی کمالوند چه تاثیری داشته است را باید از سرمربی تیم سوال کنید.

مجیدی چند بار در مصاحبه‌هایش گفته کفته که این تیم بالانس نیست، نظر تو در مورد این موضوع چیست؟

هر مربی قطعا برای پیاده کردن تفکراتش نیاز به بازیکن دارد و بازیکنان هم بای با سلیقه سرمربی جذب شوند. شاید بتوان مثال زد که تیم ما هافبک‌های زیادی دارد ولی وینگر کم دارد. برای فصل بعد بهترین فرصت باید در اختیار آقا فرهاد قرار بگیرد تا خودش بازیکن جذب کند.

شرایط استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا چطور ارزیابی می‌کنی، فکر می‌کنی از سد الهلال عبور کنید؟

ما کار سختی در آسیا داریم و همه تیم ها هزینه می‌کنند، خصوصا تیم مطرحی مثل الهلال. ما هم باید تدارک خوبی ببینیم و نکته مهم این است که تیم خوبی برای فصل بعد بسته شود. تا آن موقع مممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد ولی من امیدوارم که در آسیا هم نتایج خوبی بگیریم.

استقلال در آسیا شانس قهرمانی دارد؟

بازی‌ها به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و طبیعتا می توانیم با یک برنامه‌ریزی درست موفق عمل کنیم.

استقلال بدون مشکل خاصی به عربستان رفت. فکر نمی‌کنی ما باید شرایط را طوری فراهم کنیم که در بازی با الهلال از شرایط میزبانی استفاده کنیم؟

بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد چون ما در AFC زور نداریم.

در مورد بازی با صنعت‌نفت چه صحبتی داری؟

 بازی سختی است و گرمای آبادان هم کار ما را سخت‌تر می‌کند ولی هدفی جز برد نداریم چون باید موقعیت خودمان را در جدول بهتر کنیم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nreyk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مصدومیت اسماعیلی جدی نیست