تاریخ انتشار: 1400/03/04 14:39
کد خبر: 38845

احترام زیادی برای کادر فنی استقلال قائل هستم ولی سیستم این تیم قدیمی است/استقلال باید از نظر تاکتیکی دچار بازنگری شود

پیشکسوت فوتبال گفت: احترام زیادی برای کادر فنی استقلال قائل هستم و نزد آنها درس پس می دهم اما سیستم فعلی این تیم، قدیمی و منسوخ است.
احترام زیادی برای کادر فنی استقلال قائل هستم ولی سیستم این تیم قدیمی است/استقلال باید از نظر تاکتیکی دچار بازنگری شود

پیروز قربانی در خصوص لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران و غیبت بازیکنان سرشناسی چون امید ابراهیمی اظهار داشت: وقتی یک مربی را انتخاب می کنید،باید به سلیقه او احترام بگذارید. امید ابراهیمی و خیلی ها مثل او بازیکنان بزرگی هستند ولی این موضوع باعث نمی شود که ما بگوییم اسکوچیچ اشتباه کرده است.

وی افزود: باید ببینیم اسکوچیچ در آن پست چه استراتژی برای بازی با رقبا دارد. ضمن اینکه الان فاصله زیادی تا بازی ها باقی نمانده و وقت این نیست که بگوییم چرا فلانی دعوت شد و چرا فلانی دعوت نشد. باید همه از تیم ملی حمایت کنیم تا به جام جهانی صعود کنیم.

مدافع اسبق تیم ملی در خصوص شاگردان اسکوچیچ بدون دیدار تدارکاتی به مصاف رقبای خود در بحرین می روند گفت: این خیلی بد است. از نظر من که 37 سال فوتبال نگاه می کنم، بدترین تدارکات 20 سال اخیر برای این تیم ملی صورت گرفته است. البته این موضوع ناخواسته بوده و دلایل مختلفی دارد ولی اینکه تیم ما 20 بازیکن خوب و تاپ دارد دلیلی برای موفقیت نیست.

قربانی تصریح کرد: روند تیم سازی مناسبی در اختیار اسکوچیچ نبوده و اگر خدای ناکرده او موفق نشود نمی شود خرده چندانی به وی گرفت. ما همه می گوییم طارمی در پورتو گل می زند و سردار در روسیه آقای گل می شود ولی باید قبول کنیم طارمی و آزمون در روند تیم سازی مربیان باشگاهی خود حضور جدی داشته اند. متاسفانه این تفکر در جامعه وجود دارد که چون ما 15 لژیونر خوب داریم حتما باید موفق شویم اما شاید فکر نکنیم که این 15 لژیونر چگونه باید در چرخه تیم سازی توسط مربی هماهنگ شوند.

کاپیتان اسبق استقلال در خصوص دیدار این تیم مقابل نفت آبادان گفت: به تمامی اعضای کادر فنی و بازیکنان استقلال خسته نباشید و تبریک می گویم اما واقعا بازی بدی بود.استقلال مشکلاتی دارد که کادر فنی حتما باید آنها را حل کند. مربیان استقلال حتما باید این موضوع را بررسی کنند که دلیل بازی کردن این تیم با 3 مدافع چیست.ما دو نوع سبک 2-5-3 داریم، یکی قدیمی که منسوخ شده و دیگری نوین.

وی تاکید کرد:سال 88 ما سیستم 2-5-3 قدیم را بازی می کردیم اما به خاطر سبک فوتبال من و منتظری که پا به توپ بودیم خود به خود این سیستم به 2-5-3 نوین تغییر می کرد. هیچ قوت یادم نمی رود در بازی با فجر سپاسی که 5 بر 2 پیروز شدیم توپ را از خط دفاع گرفتم و تا نزدیکی های پرچم کرنر بدم، مربیان کنار خط فریاد می زدند کجا می روی، برگرد، جلو نرو ولی من رفتم، سانتر کردم و اکبرپور با ضربه سر گل زد.

قربانی ادامه داد: در سیستم 2-5-3 نوین یکی از مدافعان کناری آزاد می شود و هافبک ها به او اضافه می شوند و همین عملکرد در زمین سیستم 2-5-3 نوین را شکل می دهد( البته این یکی از شاخه های سیستم 2-5-3 نوین است). با تمامی احترامی که برای کادر فنی استقلال قائل هستم و من نزد آنها درس پس می دهم این سیستم فعلی که استقلال با آن بازی می کند سیستم 2-5-3 قدیمی و منسوخ است.

مدافع اسبق استقلال خاطرنشان کرد:کادر فنی استقلال همگی از دوستان من هستند و قطعا مشکلات را پیدا می کنند اما نمی شود در همه بازی ها روی خلاقیت مهدی قائدی یا فرشید اسماعیلی که دوست داشتم به تیم ملی دعوت شود، به گل رسید. اعتقاد من این است که استقلال باید از نظر تاکتیکی دچار بازنگری شود و کادر فنی در خصوص سیستم تیم هر چه سریعتر به جمع بندی نهایی برسد وگرنه در ادامه راه دچار مشکل خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xormb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قربانی: فوتبال امروز جنگ فرآیندها است/ در ایران برای نتیجه‌گیری از هر راهی استفاده می‌کنیم