تاریخ انتشار: 1400/03/10 20:28
کد خبر: 38559

بیم و امید اسکوچیچ روی خط آخر

یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت تیم ملی در راه رسیدن به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی قطر، متکی بر استحکام قفس توری یوزهاست.
بیم و امید اسکوچیچ روی خط آخر
 نقطه قوت تیم کارلوس کی‌روش که مدت‌ها خیال‌مان را از اعتبار سنگر ملی‌پوشان حتی در دیدارهای بزرگ آسوده داشته بود، حالا کمی با تزلزل و نگرانی مواجه شده. دروازه تیم ملی فوتبال ایران که مدت‌ها علی‌رضا بیرانوند را به‌عنوان مرد شماره یک به خود دیده، اکنون و در یک بزنگاه تاریخی از تعدد نفراتی برخوردار است که هیچ‌کدام از آنها لااقل نتوانسته‌اند معیار و مصداق بارزی برای صفت گلر ششدانگ باشند.
امیر عابدزاده، علی‌رضا بیرانوند، محمدرضا اخباری و پیام نیازمند مردانی هستند که دراگان اسکوچیچ آنها را برای حضور در اردوی تیم ملی انتخاب کرده. ملی‌پوشان که برای ۴ دیدار حیاتی‌شان امروز راهی منامه خواهند شد، با تمام قوا و نفرات به مسیری پای خواهند گذاشت که مانند یک شمشیر دولبه برای آینده فوتبال ملی و باشگاهی‌مان عمل خواهد کرد. سنگربانان تیم ملی طی سال اخیر عملکردی پر فراز و نشیب داشته‌اند و روزهای تلخ و شیرین بسیاری را سپری کرده‌اند. از درخشش ادامه‌دار و طولانی رشید مظاهری که با یک افت عجیب لیست تیم ملی را از دست داد، تا علی‌رضا بیرانوند که فصلی سخت را در بلژیک و روی نیمکت تیم رویال آنتورپ سپری کرد.
در این لیست مدعوین شاید امیر عابدزاده بالاترین شایستگی را برای پوشیدن پیراهن فیکس تیم ملی داشته باشد؛ او که توانست یکی از بهترین بازیکنان تیمش در لیگ برتر پرتغال لقب بگیرد، تقریباً ثباتی نسبی را در تیم ماریتیمو تجربه کرده و به بلوغ و پختگی مدنظر برای امر خطیر حراست از سنگر تیم ملی فوتبال رسیده. در کنار او از نقش‌آفرینی کم‌دردسر و بی‌حاشیه پیام نیازمند هم نمی‌توان عبور کرد که به یکی از عوامل اصلی بالانشینی طلایی‌پوشان در لیگ بیستم مبدل شد.
حال سرمربی کروات یوزهای ملی‌پوش با این موضوع مواجه است که در ۴ بازی آتی از کدام ستاره برای سنگربانی استفاده کند. گرچه ممکن است دراگان اسکوچیچ از ۲ گلر متفاوت برای ۴ بازی فشرده بهره بگیرد اما در این بین زورِ تجربه‌های بین‌المللی علی‌رضا بیرانوند و انگیزه جوانی امیر عابدزاده بر سایرین چربش بیشتری خواهد داشت.
 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kolpv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ششمین کلین شیت ایران با درخشش بیرانوند