تاریخ انتشار: 1400/03/11 13:20
کد خبر: 38539

اختصاصی/ این یکی حق با اسکوچیچ است!/ راهی که خیلی از تیم ها نیز رفته اند

دور برگشت مرحله‌ مقدماتی جام جهانی از چند روز دیگر برگزار می شود که تیم ملی ایران نیز باید آماده این مسابقات حساس شود. مسابقاتی که با توجه به میزبانی عجیب کشور بحرین! کار را سخت تر کرده و شاگردان دراگان اسکوچیچ باید با قدرت به مصاف حریفانی بروند که برای صعود مبارزه‌ می کنند.
اختصاصی/ این یکی حق با اسکوچیچ است!/ راهی که خیلی از تیم ها نیز رفته اند

تیم ملی کشورمان در دو دوره گذشته با هدایت کارلوس کی روش بدون دغدغه به جام جهانی رفت ولی بعد از جدایی سرمربی پرتغالی و روی کار آمدن ویلموتس بلژیلکی اوضاع پیچیده شد، بطوری که در مرحله مقدماتی نیز تیم ملی به مشکل برخورد کرده و صعودش سخت تر شده است. البته خوشبختانه! ویلموتس خیلی زود از تیم ملی جدا شد و فقط بار سنگین مالی بر دوش فوتبال ایران گذاشت؛ وگرنه اگر او می ماند، احتمال حذف از مرحله گروهی ایران هم زیاد بود که اگر می ماند، فاجعه اش به جای یکی، دو تا می شد و فوتبال ایران به چندین سال عقب تر بر می‌گشت.

به هر حال، فعلا دراگان اسکوچیچ هدایت تیم ملی را برعهده گرفته که او شناخت کافی از فوتبال ایران و آسیا دارد، چون چند سالی در ایران مربیگری کرده و علیرغم نداشتن کارنانه ملی، ولی فوتبال در آسیا را به خوبی می شناسد. هرچند که اسکوچیچ هم به خوبی می داند، با خرابکاری که ویلموتس به بار آورده و تیم ملی را در وضعیت بحران تحویل او داده باید برای صعود کردن، دو رقیب اصلی( عراق و بحرین ) را شکست دهد؛  چون فعلا این دو تیم بالای‌ سر ایران قرار گرفته اند و بازی های رفت را پیروز شده اند.  گرچه شکست دادن بحرین میزبان و عراق "چغر" کار سختی نیست ولی نوع فوتبالی که این دو تیم انجام می دهند، همیشه خطرناک‌ بوده و بازیکنان تیم ملی این را به خوبی می دانند؛ اگر در رقابت‌های برگشت پیروز نشوند، حذف زودهنگامی خواهند داشت. حذفی که یک نسل طلایی را از رفتن به جام محروم می کند و مهمتر از همه فوتبال ایران را چندین سال عقب می اندازد.

اما اخیرا خیلی ها از سرمربی تیم ملی ایراد گرفته اند که چرا او بدون انجام‌ حتی یک بازی تدارکاتی به استقبال مسابقات رفته و درخواست بازی دوستانه نکرده است؟! در این مورد باید حق را به دراگان اسکوچیچ داد، چون او بهتر از همه می دانست آیا در شرایط کنونی تیم ملی نیاز به بازی تدارکاتی داشت یا نه. شاید اگر کارشناسان و رسانه های منتقد هم کمی حرفه ای تر نگاه کنند، این حق را به سرمربی تیم ملی بدهند، چون بازی تدارکاتی در سالی که شاهد فوتبال فرسایشی در کل دنیا بودیم، انجام بازی دوستانه هم دردی را دوا نمی کرد. هرچند که خیلی از تیم های دیگر نیز از انجام بازی تدارکاتی صرفه نظر کرده اند و ترجیح داده اند به جای خسته‌ کردن بازیکنان بطور مستقیم به مصاف بازی های رسمی بروند. حال اینکه در فکر سرمربی تیم ملی چه می گذرد، قطعا فقط خودش می داند.

به قلم‌ علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ozp6g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خلاصه والیبال ایران 3 - هلند 0 + فیلم

پاسخ عزت‌اللهی به استوری جنجالی با دو ستاره
دوست دارم مایه افتخار همه هواداران باشم؛