تاریخ انتشار: 1400/03/11 14:01
معاون اجرایی باشگاه شهرخودرو:
کد خبر: 38535

تیم باید بدون هیچ شرط و شروطی به مالک برگردد/ بگذارید حکمی صادر بشود بعد بر سر مال جنازه بیافتید

معاون اجرایی باشگاه شهرخودرو می‌گوید، به هیچ وجه اجازه واگذاری یا فروش دائم باشگاه را به هیچ‌کسی ندادیم.
تیم باید بدون هیچ شرط و شروطی به مالک برگردد/ بگذارید حکمی صادر بشود بعد بر سر مال جنازه بیافتید

غلامحسین پلاسچی در خصوص اتفاقاتی که برای تغییر مالکیت شهرخودرو رخ داد اظهار کرد: شرکت شهرخودرو در تهران به دلیل یک سری تحریم‌ها و مشکلات مالی، دچار مشکل شد و یکسری تعهدات را نتوانست انجام دهد. یکسری از دوستان سوءاستفاده‌گر در مشهد به این بهانه که حمیداوی نمی‌توانست به مشهد تردد کند، ادعا کردند که باشگاه دچار بحران شده و سناریوی فرضی را مهندسی کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها به واسطه گزارش‌های خلاف واقع و شاید به قصد گمراهی نهادها، نامه‌ای به فدراسیون فوتبال نوشتند که به دلیل مشکلات امنیتی، باشگاه شهرخودرو به هیات فوتبال منتقل می‌شود. مگر هیات فوتبال می‌تواند تیم‌داری کند؟ این خلاف مسئولیت و وظیفه ذاتی هیات فوتبال است. ۳ سال و اندی تیم در اختیار مالک خصوصی بوده و به نحو احسن اداره شده و برای اولین بار به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است. من چند جلسه در مشهد با این دوستان داشتم. جالب اینجاست که ما هیج تعهدی را به آن‌ها مبنی بر فروش، واگذاری و یا هرچیز دیگری ندادیم و فقط لیست حاضرین در جلسه را امضا کردیم اما آن‌ها تعهداتی فرضی را به همین تک امضای ما برای حضور در جلسه چسباندند.

پلاسچی ادامه داد: نامه‌ دیگری را به اصرار و جبر نوشتیم که مدیران آماده واگذاری تیم یعنی فروش تیم را دارند و در آن هم به صراحت قید شد که تا تعیین تکلیف نهایی، ارزیابی دارایی‌ها، مسئولیت تیم برعهده مالک خواهد بود. ما حتی در وزارت ورزش شکواییه را مبنی بر تخلفات آقایان تنظیم کردیم که آن‌جا هم حق را به ما دادند و در حال بررسی نهایی هستند، آن‌ها وقتی دیدند شرایط بحرانی شده، قبول کردند که باشگاه را تحویل بدهند و این موضوع را به ما اعلام کردند اما تاکنون عملی نشده است.

وی گفت: در جلسه لیستی ارائه شد که حدود ۹ میلیارد تومان هزینه بالا آوردند. ۵ میلیارد از فروش بازیکنان که تیم را لخت کردند و حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون هم از شهرداری هبه گرفتند تا بتوانند جبران کنند. البته همه این‌ها بدون اجازه مالک بوده و دوستان حقوقی به آن واقف هستند.

پلاسچی اضافه کرد: آن‌ها می‌خواستند تیم را در این وضعیت که شرایط خوبی ندارد، تحویل دهند و به هر قیمتی بازیکنان را فروختند و هزینه‌سازی ضعیفی کردند. این تیم هم در مسیر پیام و ابومسلم است و با این وضعیت مدیریتی آقایان، سرنوشتی بهتر از آن‌ها پیدا نخواهند کرد. تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که از طریق رسانه‌ها، از مردم و مسئولین بخواهیم فکری به حال تیم بکنند. این طور نمی‌شود که روز روشن بیایند و تیم و مال مردم را بگیرند و حکم صادر کنند. باید از قاضی سوال کرد چگونه بدون سوال از طرفین و بدون حضور در محکمه و یک طرفه باشگاه را از دست مالک خارج و به غیر واگذار کردند؟ بدانید که این روند به نابودی تیم منجر خواهد شد. زمانی باشگاه پدیده واگذار شد که هزاران مشکل داشت و آن‌ها غیرقانونی نام باشگاه را تغییر دادند و پیراهن پدیده را بدون اجازه شرکت پدیده تولید و خریداری کردند.

او ادامه داد: فدراسیون فوتبال هم از این قضیه ناراحت است. ما از این تغییر نام ناراحتیم و حتی فکر می‌کنم مسئولین شرکت پدیده هم چنین حسی داشته باشند و این در حالی اتفاق افتاد که مالک از آن اطلاع نداشت و جالب‌تر این بود که هزینه تهیه این البسه را از مالک باشگاه طلب می‌کنند. امیدواریم این مشکل در کشور حل شود.

وی در خصوص رسیدگی نکردن حمیداوی به باشگاه شهرخودرو در اواخر مالکیتش گفت: یک ماه و نیم قبل از انتقال موقت، عملا اختیار را از او گرفته بودند و دوستان ما در مشهد، از غیبت حمیداوی سوء استفاده کردند. حمیداوی حدود ۴ ماه قدرتی نداشت، حتی خودروهای شخصی خانواده حمیداوی را هم از ایشان دریغ کردند. آن‌ها می‌گفتند در حال هزینه کردن برای باشگاه هستند اما هزینه را با فروش بازیکن و لخت کردن تیم تهیه می‌کردند. آن هم فروش بازیکنان بدون این که مالک از آن خبر داشته باشد در حالی که طبق صحبت قرار بود تمام مسئولیت باشگاه حتی در حین واگذاری موقت با حمیداوی باشد.

پلاسچی گفت: این که می‌گویند هزینه‌های باشگاه با رحمتی بوده، تمام کذب محض است. تمام اقدامات صورت گرفته غیرقانونی بوده و بدون هماهنگی با حمیداوی بوده است. همه هزینه‌ها هم از فروش بازیکنان خرج کرده‌اند. چطور می‌شود بدون اجازه مالک، هر کاری می‌خواهند بکنند؟ اصلا حمیداوی، خطایی کرده باشد، بگذارید موضوع بررسی شود، حکم صادر شود، بعدا بر سر مال جنازه بیافتید؛ نه این که هنوز چیزی مشخص نشده، بخواهید تیم را بالا بکشید. ابن تیم برای جوانان فوتبال دوست مشهد و به خصوص حاشیه‌نشینان است‌. این‌ها جو منفی علیه حمیداوی ایجاد کردند. وقتی هنوز تخلفی اثبات نشده، نباید حکمی ببرند و چوب بزنند. این مردم گناه دارند و نباید این کار را انجام دهند. در پایان می‌گویم تیم باید بدون هیچ شرط و شروطی به مالک برگردد و تمام اتفاقاتی که در این مدت افتاده حسابرسی شود و این افراد پاسخگوی زیانی که باشگاه وارد شده باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kolrv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انعقاد قرارداد شهرخودرو با مهاجم اوکراینی