تاریخ انتشار: 1400/03/13 15:16
کد خبر: 38419

معضل بزرگ فوتبال ایران / احساسات بر تصمیم‌گیری‌ها بازیکنان تأثیر‌گذار است

«بازی در تیم‌های پرطرفدار وسوسه‌ای است که بازیکنان را ول نخواهد کرد»
معضل بزرگ فوتبال ایران / احساسات بر تصمیم‌گیری‌ها بازیکنان تأثیر‌گذار است

بازی کردن در تیم‌های بزرگ و خصوصا سرخابی‌های آرزوی قریب به اتفاق تمامی بازیکن‌های فوتبال ایران است و هرچقدر هم منکر علایق رنگی خود شوند در فکر خود رویای بازی در تیم‌های پر طرفدار را در سر می‌پرورانند.

در نیم‌فصل اول لیگ بیستم، امین‌ قاسمی‌‌نژاد و میلاد جهانی بازیکنان تیم‌های شهر‌خودرو و ذوب‌آهن عملکرد خوبی داشتند و مورد توجه تیم‌های زیادی از جمله استقلال تهران قرار گرفتند.

آبی‌پوشان تلاش‌های زیادی جهت به خدمت گرفتن قاسمی‌نژاد و جهانی انجام دادند اما مخالفت مدیران دو تیم و درخواست مبالغ بالا جهت دریافت رضایت‌نامه مانع از انجام این انتقالات شد.

هر دو بازیکن در مصاحبه‌هایشان از علاقه خود برای پیوستن به استقلال سخن گفتند و حتی شنیده‌ها حاکی از تلاش‌های قاسمی نژاد برای فراهم کردن مبلغ رضایت‌نامه‌اش بود و این بازیکن در مقطعی از حضور در تمرینات مشهدی‌ها سر باز زد.

در نهایت این دو بازیکن در ذوب‌آهن و شهر‌خودرو باقی مانند اما در نیم‌فصل دوم خبری از عملکرد خوبشان همانند نیم‌فصل اول نبود و افت محصوصی را از آنها شاهد بودیم.

باید پذیرفت که فوتبال ما فاصله زیادی با حرفه‌ای‌گری دارد و احساسات نقش مهمی در تصمیم‌گیری و عملکرد بازیکنان دارد و مدیران باید این مسائل را مدنظر قرار دهند.

شاید اگر مدیران ذوب و شهر‌خودرو با انتقال بازیکنان خود به استقلال موافقت می‌کردند هم از نظر مالی شرایطی مناسب عایدشان می‌شد و دو بازیکن هم در فرم ایده‌آل خود باقی می‌ماندند.

از طرفی هم باید به این موضوع تأکید کرد که این حق طبیعی بک سرمربی و باشگاه است که از بازیکنان تحت قرار دادشان را در جهت موفقیت تیمشان بهره بگیرند اما متاسفانه همانطور که اشاره شد احساسات بر عملکرد‌ها غالب است و به معضلی بزرگ در فوتبال ایران تبدیل شده است.

پوریا منصوری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vqywp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آزمون و قایدی پلن A و پلن B اسکوچیچ