تاریخ انتشار: 1400/03/26 13:22
کد خبر: 37885

دوره‌ای سخت و طاقت‌فرسا در انتظار مجیدی/ جدال با مربیانی به جایگاهش چشم دوخته‌اند

شاید فرهاد حدفاصل یک ماه تا 40 روز تمام این بازی‌ها را تجربه کند. دوره‌ای سخت و شاید طاقت‌فرسا برای سرمربی استقلال که شاید او را به یاد تقابل‌های آسیایی بیندازد. فرهاد مجیدی در لیگ قهرمانان آسیا به رغم آنکه بازی‌های سختی پیش رویش بود، توانست از این مهلکه به سلامت عبور کند
دوره‌ای سخت و طاقت‌فرسا در انتظار مجیدی/ جدال با مربیانی به جایگاهش چشم دوخته‌اند
اولین بازی استقلال بعد از پایان تعطیلات با شهرخودرو (پدیده) است. این بازی فرهاد مجیدی را به تقابل با مهدی رحمتی می‌برد. شاید این بازی به خودی خود برای استقلال دردسر آنچنانی ایجاد نکند و به لحاظ نفری استقلال آنقدر غنی است که تیم پدیده حتی با تغییرات تاکتیکی حاصل از بازسازی در تعطیلات نیز نتواند مقابل استقلال ره به جایی ببرد اما وقتی پای رقابت با مهدی رحمتی در میان باشد، این تقابل وارد فاز دیگری خواهد شد.
فرهاد مجیدی در جایگاهی قرار دارد که مهدی رحمتی بدون شک به آن چشم دوخته است. گرچه رحمتی درباره مربیگری در استقلال تاکنون هیچ اظهارنظری به زبان نیاورده و تلاش کرده همواره در دوران مربیگری‌اش در پدیده درباره مسائل روز تیمش حرف بزند اما شکی نیست که او (مهدی رحمتی) برای مربیگری در استقلال برنامه درازمدت دارد. به همین دلیل تقابل فرهاد و رحمتی از حالت یک بازی ساده خارج و به فضای یک بازی کاملاً هدفدار و استراتژیک تبدیل خواهد شد.
بعد از این بازی مجیدی بازهم به ملاقات استقلالی‌ها خواهد رفت. طبق برنامه‌ای که پیش روی استقلال قرار گرفته بازی با گل گهر برای تاریخ چهارم تیر ماه برنامه‌ریزی شده است؛ یعنی چهار روز بعد از بازی با شهرخودرو. این بازی نیز تقابل فرهاد با یک استقلالی دیگر است؛ امیر قلعه‌نویی! مردی که همه می‌دانیم حتی در بدترین شرایط با تیم‌های تحت فرمانش باز هم گزینه مربیگری در استقلال محسوب می‌شود و در همین فصل نیز بارها از احتمال حضور او روی نیمکت استقلال گفته شد. گرچه از سیرجان خبر می‌رسد که امیر مورد توجه مدیران این باشگاه است و به احتمال زیاد قراردادش برای یک فصل دیگر تمدید خواهد شد اما باید توجه داشت که تقابل او با فرهاد مجیدی دست کم در این برهه که مجیدی می‌خواهد جایگاهش را روی نیمکت استقلال محکم‌تر کند، اهمیت بسیاری دارد.
ماجرای تقابل با استقلالی‌ها برای مجیدی اما در همین نقطه تمام نمی‌شود. دیداری که احتمالاً برای تاریخ دهم تیرماه برنامه‌ریزی می‌شود مجیدی را به جدال با منصوریان می‌برد. روابط این دو هیچ‌گاه در دوران حضور در استقلال صمیمی نبوده و اکنون نیز منصوریان بعد از اینکه موفق به احیای نسبی آلومینیوم شده و در جام حذفی نیز نتایج مناسبی به دست آورده، عمیقاً دوست دارد مقابل مجیدی نتیجه دهان پرکنی به دست آورد. منصوریان البته می‌‎‌داند که حتی پیروزی احتمالی مقابل استقلال نیز جاده را برای بازگشتش هموار نخواهد کرد اما دست کم پیروزی احتمالی مقابل استقلال جایگاه مجیدی را به خطر می‌اندازد که سرمربی کنونی آلومینیوم از این واقعه خشنود خواهد شد. بنابراین فرهاد مجیدی باید در محاسبات خود به دقت درباره همه این بازی‌ها برنامه‌ریزی کند چون او بلافاصله بعد از این تقابل باید به دربی هم فکر کند و در عین حال نیز تقابل با نفت مسجدسلیمان و محمود فکری نیز در پیشگاه او و استقلال قرار دارد.
شاید فرهاد حدفاصل یک ماه تا 40 روز تمام این بازی‌ها را تجربه کند. دوره‌ای سخت و شاید طاقت‌فرسا برای سرمربی استقلال که شاید او را به یاد تقابل‌های آسیایی بیندازد. فرهاد مجیدی در لیگ قهرمانان آسیا به رغم آنکه بازی‌های سختی پیش رویش بود، توانست از این مهلکه به سلامت عبور کند و حتی نمایش اقتدارآمیزی داشته باشد. در بازه زمانی بازی با شهرخودرو تا بازی با نفت مسجد سلیمان نیز فرهاد مجیدی با شرایطی مواجه است که بی‌شباهت با لیگ قهرمانان آسیا نیست. او پی در پی به دیدار مربیانی خواهد رفت که شاید جایگاه او در استقلال را برنمی‌تابند و یا خوشبینانه اینکه به جایگاهش چشم دوخته‌اند. بازی با پرسپولیس نیز که فلسفه خاص خودش را دارد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mqbny

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرگیجه استقلال و یاد آوری یک تصمیم غلط