تاریخ انتشار: 1400/03/29 12:56
بحران ها و مشکلات، هر رو بیشتر از دیروز
کد خبر: 37759

استقلال؛ باشگاهی بحران زده، شبیه تیم‌های معمولی

بحران ها، مشکلات و اتفاقات حاشیه ای پیرامون باشگاه استقلال، روز به روز بیشتر شده و آنها را به تیمی معمولی و درجه چندم تبدیل کرده است.
استقلال؛ باشگاهی بحران زده، شبیه تیم‌های معمولی

در حالیکه 48 ساعت دیگر استقلال باید در دیداری حساس و به جا مانده از هفته بیست و یکم لیگ برتر به مصاف پدیده مشهد برود، اما هر لحظه اخبار عجیبی از درون این باشگاه به بیرون درز می کند که کمتر کسی باور می کند این مشکلات ریز و درشت، مختص به یکی از بزرگترین تیم های ایران و آسیا باشد.

در آخرین شاهکار مدیریتی استقلال، شیخ دیاباته ستاره اهل مالی این تیم در حالیکه بیش از 2 روز در ترکیه در انتظار حل شدن مشکلاتش برای سفر به ایران بود، به دلیل سرگردانی در این کشور و عدم رسیدگی مدیران تیم به موانع سر راهش جهت حضور در تهران، کلافه شد و مجددا از ترکیه به پاریس بازگشت تا باز هم یک دیدار دیگر استقلال را از دست بدهد.

بحران های مالی در استقلال به حدی رسیده است که به گفته افراد نزدیک به باشگاه استقلال، دریافتی بسیاری از بازیکنان به 30 درصد می رسد و تعدادی از بازیکنان به دلیل عدم دریافت حقوق خود، با ارسال نوتیس یا اخطاریه ای به مدیریت باشگاه، هشدار داده اند در صورت عدم دریافت مطالباتشان، قرارداد خود را فسخ کرده و راهی تیم دیگری می شوند.

طی هفته های گذشته اختلافات میان اعضای هیئت مدیره باشگاه و احمد مددی مدیرعامل آبی پوشان به حدی رسید که اعضای هیئت مدیره با ارسال نامه ای به وزیر ورزش، از سمت خود استعفا دادند ولی با این حال پس از برگزاری جلسه ای با حضور مسعود سلطانی فر، با این استعفاها مخالفت شد تا دو طرف در این وضعیت آشفته که هیچ گونه تعامل و همکاری بین یکدیگر ندارد، به کار در استقلال ادامه دهند.

هنوز مشخص نیست در این جلسه چه اتفاقاتی رخ داده و باعث شده تا اعضای هیئت مدیره ای که حاضر به یک دقیقه همکاری با مددی نبود، مجددا با او سر یک میز نشسته تا گره از مشکلات پرشمار استقلال باز کنند و اصولا در این مدتی که از برگزاری جلسه می گذرد، چه آورده و دست آورد مالی برای این باشگاه به وجود آمده که بازیکنان این تیم بدون انگیزه در تمرینات شرکت می کنند و این مسئله را به خوبی می توان در تصاویر منتشره از تمرینات تیم مشاهده کرد.

در بحث مشکلات عدیده مالی استقلال همین بس که چند روز پیش این باشگاه قادر به پرداخت هزینه MRI هروویه میلیچ مدافع کروات خود نبود. هزینه ای که حتی به مبلغ یک میلیون تومان نیز نمی رسد و یا اینکه طلبکارانی که چک های پاس نشده از این تیم در دست دارند، با به همراه داشتن کامیون و خاور مقابل دفتر باشگاه، حکم توقیف اموال این تیم را در دست دارند و کارمندان باشگاه برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، مجبور به قفل کردن درب اتاق های خود می شوند!

نکته ای که مشخص نیست خنده دار است یا باید بابت آن گریست، صادر شدن حکم جلب مدافع آبی پوشان است. به دلیل آنچه عدم تاییدیه چک‌های انتقال محمدحسین مرادمند، بازیکن سابق شهرخودرو به استقلال اعلام شده، گفته می‌شود طلبکاران برای گرفتن حکم جلب مدافع استقلال اقدام کرده‌اند.

مدافعی که در ابتدای فصل با عبور از پیشنهاد تیم رقیب راهی استقلال شد، حالا به دلیل عدم دریافت مطالباتش، با حساب بانکی خالی مواجه شده و طلبکارانی که با چک های پاس نشده این مدافع، حکم جلب او را گرفته اند. حال سوال اینجاست که این بازیکن چگونه باید درون زمین از تمرکز کافی برای ارائه یک بازی خوب برخوردار باشد تا به موفقیت تیمش کمک کند؟

طی روزهای گذشته نیز شایعات پیوستن محمد دانشگر به تراکتور مطرح شد و گفته می شد رشید مظاهری و فرشید اسماعیلی به دلیل عدم دریافت حقوق معوقه خود، حاضر به انجام تمرین نشده اند و با ارسال نوتیسی به باشگاه، مدیران تیم را تهدید کرده اند که قرارداد خود را فسخ می کنند.

بازیکنان این تیم که طی روزهای گذشته با انتشار استوری مشترکی نسبت به وضعیت موجود انتقاد کردند، هنوز گشایشی در وضعیت فعلی تیمشان ندیده اند. تیمی که به نظر می رسد قبل از حضور درون زمین به لشگری شکست خورده تبدیل شده و مشکلات استقلال، این تیم را که زمانی در فوتبال آسیا آقایی می کرد، به باشگاهی معمولی و در حد لیگ ازادگان تبدیل کرده که این ماحصل مدیریت از کار افتاده و فشلی است که در این سالها بر باشگاه استقلال حاکم بوده است.

بحران ها و مشکلات استقلال به حدی زیاد است که مشخص نیست باید به کدام بخش آن پرداخته شود. از بحران در آکادمی استقلال که منجر به جدایی ستاره های آینده دار فوتبال ایران از تیم های پایه این باشگاه شده تا تیم بزرگسالان که به قول فرشید اسماعیلی، به تیمی در حد لیگ محلات تبدیل شده است.

01610642

آبی پوشان که باید خود را برای لیگ قهرمانان و جدال نابرابر مقابل الهلال نیز آماده کنند، نه تنها هنوز موفق به تدارک لیست خریدی نشده اند، بلکه حقوق معوقه بازیکنان فعلی خود را نیز پرداخت نکرده اند تا بلکه موفق شوند در پایان لیگ قرارداد آنها را تمدید کنند. بحث مشکلات حضور گابریله پین مربی و دستیار فرهاد مجیدی نیز که مدت هاست در انتظار حضور در ایران به سر می برد، از دیگر مسائل و بحران های این تیم است.

فرهاد مجیدی که روزهای بحرانی و عجیبی را پشت سر می گذارد، طی هفته های اخیر بارها شخصا دست به جیب شده و از حساب شخصی خود برای حل مشکلات تیم، مبالغی را پرداخت کرده که از جمله آن می توان به پرداخت هزینه ناهار تیم اشاره کرد که واقعا اینگونه مسائل در شأن باشگاه استقلال نیست.

مشکلات میان باشگاه و اسپانسر نیز از دیگر مسائلی است که قوز بالا قوز شده است. با این حال، استقلال باید چند وقت دیگر در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلالی برود که با هزینه های چند میلیون یورویی، در حال بستن تیمی در حد قهرمانی آسیاست اما در اینجا فرهاد مجیدی برای پرداخت هزینه ناهار بازیکنان دست به جیب شود.

در حالیکه امروز نیز تکلیف دولت سیزدهم و رئیس جمهور جدید نیز مشخص شد، اما هنوز معلوم نیست چرا مدیران وزارت ورزش اقدامی برای حل مشکلات استقلال نمی کنند. دولتی که به پایان کار خود نزدیک شده به عنوان متولی و رئیس مجمع باشگاه استقلال، یک تیم بحران زده، بی پول و غرق در مشکلات را برای دولت بعدی به ارمغان می گذارد ولی قطعا هواداران آبی پوش، این روزهای بحرانی را فراموش نمی کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ko9nx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مدافع مصدوم استقلال برای بازگشت استارت زد(عکس)

لشگر ناراضیان و مصدومان روی دست فرهاد
غایبان پرتعداد استقلال قبل از مصاف با پدیده مشهد