تاریخ انتشار: 1400/03/31 17:10
کد خبر: 37646

مجادلات تکراری و فرسایشی در استقلال

جنگ در استقلال مغلوبه شده؛ آن هم در روز آغاز دوباره لیگ. فعلاً کسی حواسش به درون زمین و بازی امروز استقلال با پدیده نیست، چرا که مربی و مدیرعامل جدال کلامی تند و تیزی را علیه هم آغاز کرده‌اند.
مجادلات تکراری و فرسایشی در استقلال
این روزها فرهاد مجیدی و احمد مددی، بدون فوت وقت از خجالت هم در می‌آیند. ابتدا فرهاد بود که در بیانیه‌ای توفانی، معاون وزیر ورزش را نوازش کرد و خطاب به احمد مددی که او را «مجری اوامر وزارت ورزش» قلمداد کرده، گفت: «وقتی نمی‌توانید یا بلد نیستید، چرا صندلی مدیریت استقلال را رها نمی‌کنید؟ استقلال برای شما چه دارد که حاضرید همه این اعتراض‌ها را تحمل کنید و بمانید؟»  تنها یک روز بعد، این بار نوبت مدیرعامل استقلال بود که مربی تیمش را به «رفتار ناپایدار» و «توهم توطئه» متهم کند و بگوید: «با توهین و سفسطه به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهند. فرهاد مجیدی برای توجیه نتایج تیم راه دیگری غیر از توهین و تهمت را برگزیند»
با اختلاف حادی که میان مدیرعامل و مربی استقلال به وجود آمده، در این گزاره تردیدی نیست که در آینده‌ای نزدیک «در استقلال یا جای فرهاد است یا جای مددی» و این دو نفر دیگر نمی‌توانند در یک مجموعه به کار ادامه دهند. نکته قابل تأمل اینکه مجیدی نسبت به سال گذشته در استراتژی خود تغییری اساسی داده. او در تابستان 99 وقتی متوجه شد مذاکرات پنهانی احمد سعادتمند با وکیل استراماچونی در جریان است، به جای جنگیدن ترجیح داد قهر کند و با اشتباهی بزرگ، استعفای خود را رسانه‌ای کند و دست مدیرعامل وقت استقلال را برای هر تغییری باز نگه دارد. هرچند فرهاد بعد از آن قهر و استعفا، برای مدتی کوتاه دوباره به نیمکت استقلال برگشت اما همان عقب نشینی کافی بود تا سعادتمند با موجی که بعد از ناکامی در فینال جام حذفی ایجاد شده بود، به سادگی حکم به برکناری سرمربی تیم بدهد. اما این بار، فرهاد ترجیح داده که به هماوردی با مددی بپردازد، چرا که خوب می‌داند احمد مددی جایگاه متزلزلی دارد و هیچ بعید نیست با نارضایتی علنی اعضای هیأت مدیره، به زودی اتاق مدیریت را به فرد دیگری تحویل دهد. از سوی دیگر مددی فعلاً نزد هواداران، پشتوانه‌ای برای اخراج فرهاد مجیدی ندارد و ترجیح می‌دهد با مربی معترض تیمش «تعامل» کند.
مددی هم در نقطه مقابل با تأکید بر جمله مستعمل «مجیدی بداند هیچ‌کس از استقلال بزرگتر نیست» به ملایم‌ترین شکل ممکن، سرمربی تیمش را به برکناری تهدید کرده اما در شرایط فعلی و با درنظر گرفتن روابط تیره و تار مدیرعامل با اعضای هیأت مدیره، بسیار بعید است که مددی بتواند حکم به اخراج مجیدی بدهد.
در شرایطی که استقلال درگیر بحران‌ها و حواشی متعددی است و بدنه هواداران از سرمربی حمایت می‌کنند، به نظر می‌رسد آغاز جنگ کلامی با فرهاد مجیدی، اشتباهی استراتژیک بود که از مدیرعامل استقلال سر زد اما اشتباه بزرگتر مددی آن بود که در این فعل و انفعال، پای بازیکنان را هم به ماجرا باز کرد و ضمن دفاع از میزان پرداختی به دو ناراضی این روزهای استقلال یعنی فرشید اسماعیلی و رشید مظاهری، بازیکنان را تهدید کرد رقم دریافتی آنها را در رسانه‌ها منتشر می‌کند. مددی با این کار، عملاً جبهه جدیدی مقابل خود گشود. چنانکه تنها چند ساعت بعد از مصاحبه او، این فرشید اسماعیلی بود که وارد میدان شد و با انتقادهای تند و تیز نسبت به مدیرعامل گفت: «از اینکه قرارداد من و دریافتی‌ام را نشان دهید ترسی ندارم ولی من هم مدارکی دارم که نشان می‌دهد شما عوام‌فریبی می‌کنید»
این کشمکش فعلاً به راند دوم رسیده، فرهاد مجیدی اعتراض کرده و مددی با حمله‌ای متقابل به پاتک او جواب داده. بازیکنان ناراضی هم به عنوان نیروهای کمکی فرهاد، آماده به میدان آمدن هستند. این نبرد احتمالاً راند سوم و چهارمی هم خواهد داشت. شاید بعد از بازی امروز با پدیده، نوبت فرهاد باشد که راند سوم را آغاز کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yjwvb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هزینه CAS برای رسیدگی به پرونده استراماچونی پرداخت شد