تاریخ انتشار: 1400/04/08 09:41
کد خبر: 37236

محدودیت بازیکن و مربی خارجی؛ شاید پابرجا بماند

با وجود وعده های داده شده از سوی فدراسیون فوتبال هنوز مصوبه ی لغو قانون منع حضور مربی و بازیکن خارجی در تیم های لیگ برتری از سوی اعضای هیات رییسه سازمان لیگ امضاء نشده است.
محدودیت بازیکن و مربی خارجی؛ شاید پابرجا بماند

البته برای لغو این قانون تنها مصوبه ی اعضای هیات رییسه سازمان لیگ کافی نیست و این مصوبه باید از سوی اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم تایید شود که شهاب الدین عزیزی خادم و هم چنین مدیرانی که قول لغو این قانون را داده اند تنها یک حق رای دارند. با وجود اعلام زمان نقل و انتقالات  تابستانی که شروعش از 25 مرداد خواهد بود و تا 16 آبان ادامه خواهد داشت هنوز مصوبه ی لغو قانون منع حضور خارجی ها در تیم های لیگ برتری به باشگاه ها ابلاغ نشده است. از سویی قرار بود ساز و کارهای جدید حضور خارجی ها در تیم های لیگ برتری به باشگاه ها ابلاغ شود اما هنوز خبری حتی از جلسات اعضای هیات رییسه سازمان لیگ برای بررسی این موضوع و تهیه پیش نویس قانون نیست. به طوریکه به نظر می رسد شاید محدودیت حضور بازیکن و مربی خارجی در تیم های لیگ برتری به قوت خود باقی بماند.

بعد از روی کار آمدن شهاب الدین عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال وعده هایی داده شد که این قانون برداشته خواهد شد. حتی قنبرزاده – دبیر کل فدراسیون فوتبال در این باره به صراحت صحبت کرد. همان طور که اشاره شد ابتدا باید این موضوع در نشست اعضای هیات رییسه سازمان لیگ مصوبه شود و بعد در اختیار اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال قرار گیرد که در صورت تایید می تواند به هیات فوتبال استان ها و هم چنین باشگاه ها ابلاغ شود. همان طور که اشاره شد در عمل فعلا اتفاقی رخ نداده است. حتی سهیل مهدی – رییس برگزاری مسابقات لیگ برتر و فریبرز محمود زاده – رییس کمیته ی مسابقات در این باره مصاحبه کرده ند و به صراحت گفته اند قانون گذشته به قوت خود باقی است چرا که هیچ قانون جدیدی به آنها ابلاغ نشده است.

در پی طرح پرونده علیه تیم های ایرانی در فیفا از سوی بازیکن و مربی خارجی که به کرات رخ داده است و هنوز هم برخی از تیم ها درگیر آن هستند سازمان لیگ با مصوبه ای حضور خارجی ها را در تیم های لیگ برتری ممنوع کرد. این موضوع با نظر مثبت وزارت ورزش و جوانان همراه بود و قرار بود دست کم یک فصل اجراء شود. این حضور در تیم های دسته اولی سال های سال است که ممنوع است. باید منتظر ماند و دید که تا شروع نقل و انتقالات که 25 مرداد خواهد بود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ از آنجایی که پروسه جذب خارجی ها زمان بر است باشگاه ها انتظار دارند سازمان لیگ اگر نیت به برداشتن این قانون دارد در این برهه از زمان نسبت به تصحیح این قانون اقدام کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lwkx6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 اسامی داوران هفته بیست پنجم لیگ برتر

هدهد خوشبختی روی شانه کدام مربی می نشیند؟!
اختصاصی/شش مدعی صعود برای دو سهمیه؛