تاریخ انتشار: 1400/04/13 11:50
کد خبر: 37002

اختصاصی/ اعتبار ذوب‌آهن از بین نرود؟/ ۵ ثابت لیگ!

ذوب آهن جزو ۵ تیم با اعتبار فوتبال ایران است که هیچ وقت به لیگ یک سقوط نکرده و همیشه پای ثابتی در مسابقات داشته‌ است. این تیم نایب قهرمانی آسیا را نیز به دست آورده که حتی می توانست جام قهرمانی آسیا را به دست آورد.
اختصاصی/ اعتبار ذوب‌آهن از بین نرود؟/ ۵ ثابت لیگ!

تنها ۵ تیم در لیگ حضور دارند که از شروع لیگ برتر تا الان پای ثابت مسابقات بوده‌ اند. استقلال، پرسپولیس، سپاهان، سایپا و ذوب آهن لیگ برتری باثباتی محسوب می شوند که جالب اینجاست به جز ذوب آهن، دیگر تیم ها طعم‌ قهرمانی را نیز چشیده اند و جام قهرمانی را بالای‌ سر برده اند. البته یک فصل همین ذوب‌آهن تا یک قدمی قهرمانی لیگ هم پیش رفت، ولی استقلال نگذاشت، سبز پوشان اصفهانی کارنامه شان را تکمیل کنند. کارنامه ای که هم نایب قهرمانی آسیا در آن  به ثبت رسیده، هم قهرمانی جام حذفی و هم بهترین تیم شهرستانی که نشان از اعتبار بالای ذوب‌آهن را دارد.

به جز کارنامه و اعتبار خوب نماینده اصفهان، این تیم بازیکنان زیادی را نیز تحویل فوتبال ایران داده که جزو تیم‌های بازیکن ساز به شمار می رود. در کل باشگاه ذوب‌آهن یک باشگاه واقعی در ایران است که به جز فوتبال در سایر رشته‌ ها نیز فعالیت خوبی دارد. رشته‌هایی که قهرمان جهان و المپیک را نیز تحویل جامعه داده است. به این رشته‌ها باید امکانات فوق‌العاده را نیز اضافه کرد که خیلی از تیم ها آرزوی داشتن امکانات آن را دارند. داشتن ورزشگاه اختصاصی که حتی تیم های بزرگ استقلال و پرسپولیس ندارند و حسرت استادیوم اختصاصی را می کشند!

حال با وجود این همه اعتبار و امکانات، شرایط ذوب‌آهن در رشته فوتبال به جایی رسیده که خطر سقوط را احساس می کند و برای نیفتادن دست و پا می زند. تیمی که لیگ را خوب شروع نکرد؛ البته اشتباهات داوری خیلی در نتایج ذوب‌آهن تاثیرگذار بوده که شاید اگر اشتباهات مرگبار داوران نبود نه رحمان رضایی برکنار می شد و نه تیم الان برای سقوط نکردن دست و پا می زد؟! با این حال در شرایط فعلی نیز، همه چیز دست خود ذوب‌آهن است که در بازی های باقی مانده اش امتیازات لازم را بگیرد و اعتبارش را حفظ کند.

به قلم‌ علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27dbzn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مربی ذوب‌آهن: هم قسم شدیم که با دست پر تبریز را ترک کنیم