تاریخ انتشار: 1400/04/23 20:20
دربی ۹۶ قصه جام و جان؛
کد خبر: 36538

پای یک جام در میان است

پای یک جام در میان است

از دیدارِ مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این مرحله، در شهرآورد بزرگ تهران دو تیم استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۹:۴۵ پنجشنبه در استادیوم بزرگ آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

این دیدار در شرایطی برگزار خواهد شد که ابن دو تیم، فصل گذشته هم در این رقابت‌های به مصاف یکدیگر رفته بودند، که در مرحله نیمه نهایی، شاگردان فرهاد مجیدی در استقلال در ضیافت پنالتی‌ها رقیب دیرینه خود را شکست داد و راهی دیدار فینال شد، اما این دیدار از مدحله یک چهادم نهایی جام حذفی خواهد بود و قطعا مانند دیگرِ دیدارهای این دو تیم، در اوج حساسیت برگزار خواهد شد.

در این دوره از رقابت‌های جام حذفی، سرخابی‌های تهران با دو مسیر متفاوت پای به این دیدار خواهند نهاد، شاگردان یحیی گل محمدی در تیم پرسپولیس،از یک مسیر سبز به دربی رسیدند ابتدا مس نوین کرمان را 0-3 شکست دادند و در مرحله قبلی هم 1-4 از سد شاهین بندرعامری بوشهر گذشتند، اما استقلالی‌ها هم بعد از پیروزی 1-2 مقابل پیکان در مرحله یک شانزدهم نهایی، در مرحله یک هشتم با همین نتیجه ذوب آهن را شکست دادند تا برخلاف رقیب، با مسیر سختی راهِ رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی را طی کنند.

از نکات قابل توجه این دیدار، تیم داوری شهرآورد تهران می‌باشد، علیرضا فغانی از داوران مطرح و بین‌المللی فوتبال ایران که دو فصلی است در لیگ استرالیا سوت می‌زند، به عنوان داور این دیدار برگزیده شده است، تیمِ داوری این دیدار متشکل است از:  علیرضا فغانی – محمدرضا منصوری – محمدرضا ابوالفضلی – محمد حسین زاهدی فرد.

شهرآورد پایتخت اینبار در در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باید برنده داشته باشد و خبری از تساوی نیست همین مساله دربی را حساس‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند.

استقلال 50 امتیازی در لیگ برتر جایگاه سومی‌اش را قطعی کرده و استرس و دغدغه سه بازی باقیمانده لیگ را ندارد به همین دلیل شاید از نظر روانی شرایط آبی پوشان بهتر ارزیابی شود اما پرسپولیس همچنان در کورس قهرمانی با سپاهان است و در صورت شکست احتمالی در دربی ممکن است در ادامه لیگ هم دچار لغزش شود همین مساله کار پرسپولیس و یحیی گل محمدی را دشوارتر می‌کند.

فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی هر دو از انگیزه‌های بالایی برای این بازی برخوردار هستند و حالا هیچکدام به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کنند.

یحیی گل‌محمدی برای جبران شکست فصل گذشته در جام حذفی و فرهاد مجیدی برای جبران شکست دیدار برگشت لیگ به مصاف هم خواهند رفت که قطعا این موضوع به جذابیت‌های این دیدار خواهد افزود.

هرچند این بازی ارزش یک جام را دارد برنده این مسابقه به نیمه نهایی جام حذفی صعود می‌کند و شانس بالایی برای قهرمانی در جام حذفی دارد و همین مساله جذابیت و حساسیت مسابقه را دو چندان می‌کند.

در نهایت باید دید، پیروز یکی از حساس‌ترین دربی‌های چند سال اخیر چه خواهد شد، آیا شاگردان مجیدی فاتح این دیدار بزرگ خواهند بود یا سرخپوشان پایتخت، بر رقیب دیرینه خود غلبه خواهند کرد.

به قلم محمدرضا ولی‌زاده

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nrykk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مومنی: پیروزی‌های استقلال به‌معنای برطرف شدن مشکلاتش نیست