تاریخ انتشار: 1400/04/24 20:49
کد خبر: 36477

دستور ویژه یحیی؛ قایدی را مهار کنید

زمانی که مهدی قایدی در یک سوم دفاعی تیم پرسپولیس صاحب توپ می شود مدافعان این تیم روی یک خط عرضی قرار می گیرند.
 دستور ویژه یحیی؛ قایدی را مهار کنید

در دقایق سپری شده و در چنین صحنه هایی فاصله بین مدافعان تیم پرسپولیس هم کم بوده به این خاطر که یکی از شگردهای مهدی قایدی حرکت در عرض و شوت به سمت دروازه است. در روزی که شیخ دیاباته نیمکت نشین است و مهدی قایدی و امیر ارسلان مطهری سعی در باز کردن دروازه تیم پرسپولیس دارند.

ارایه این شکل دفاعی از تیم پرسپولیس طبیعی است به این خاطر که یکی از شگردهای مهدی قایدی همان طور که اشاره شد حرکت در عرض و شوت به سمت دروازه حریف است که در بازی های قبلی با استفاده از این حربه موفق به زدن گل های حساسی برای استقلال شده است. به محض اینکه مهدی قایدی صاحب توپ می شود اولین مدافع به او نزدیک می شود و سعی می کند با اجرای اصول دفاع یک در برابر یک خیلی به او اجازه حرکت ندهد و دیگر مدافعان در خط عرضی مدافع اول قرار می گیرند تا در صورت حرکت در عرض این مهاجم به او نزدیک شوند و همانند مدافع اول به او اجازه حرکت و در نهایت شوت را ندهند. در دقایق سپری شده مهدی قایدی چندین بار با وجود این سخت گیری این کار را انجام داد اما هنوز موفق به گلزنی نشده است.

اینطور می توان گفت یحیی گل محمدی مهمترین راه گلزنی استقلالی ها را شناخته و سعی در مسدود کردن این راه دارد. تیمش تا به اینجای کار موفق بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2axzwe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گفتگوی تلفنی مهاجم استقلال قبل از سوت آغاز دربی