تاریخ انتشار: 1400/05/02 10:50
کد خبر: 36081

خارجی ها در لیگ برتر؛ از مصوبه جدید خبری نیست

رفته رفته به شروع نقل و انتقالات در فصل جدید لیگ برتر نزدیک می شویم. بر این اساس تیم ها از 25 مرداد تا 16 آبان فرصت خواهند داشت که بازیکن جدید به ترکیب اضافه کنند.
 خارجی ها در لیگ برتر؛ از مصوبه جدید خبری نیست

پیش از این در صحبت هایی که مدیران فدراسیون فوتبال مطرح کردند قرار شده بود دستور العمل جذب بازیکن خارجی به آنها ابلاغ شود اما این اتفاق تا به امروز که دوم مرداد ماه است صورت نگرفته؛ که به نظر می رسد تردیدهایی در خصوص حضور دوباره بازیکن های خارجی در تیم های لیگ برتری وجود دارد. یکی از مخالفین جدی این طرح رییس کمیته تعیین وضعیت بود که صحبت های خود را در این خصوص تکرار نکرده است و از سویی قنبرزاده سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال که بارها و بارها در این باره مصاحبه کرده بود و گفته بود جلوگیری از حضور بازیکن و مربی خارجی در تیم های لیگ برتری فضای فوتبال ایران را از حرفه ای شدن دور می کند از تشکیلات مدیریتی فدراسیون فوتبال جدا شده و جای خود را به  حسن کامرانی فر داده است.

در جلسه اخیر هیات رییسه فدراسیون فوتبال که مصوبات بسیاری داشت اصلا در این باره صحبتی نشد. البته طبق روال چنین دستورالعمل هایی ابتدا از سوی هیات رییسه سازمان لیگ تبدیل به مصوبه می شود و برای تصویب به جلسات هیات رییسه فدراسیون فوتبال آورده خواهد شد.

مشکلات مالی باشگاه ها، بالا بودن قیمت ارز و ادامه تحریم های ایران از سوی خزانه داری آمریکا با وجود همه تلاش های صورت گرفته از سوی گروه دیپلماتیک ایران فدراسیون فوتبال را برای آزاد سازی حضور دوباره بازیکن خارجی در تیم های لیگ برتری مردد کرده است چرا که در غیر اینصورت دستورالعمل جدید جذب بازیکن خارجی تا اکنون باید به تیم های لیگ برتری ابلاغ می شود. از سویی در روزهای اخیر باز هم شاهد طرح پرونده هایی از سوی خارجی علیه تیم های ایرانی بودیم و نکته جالب تر اینکه فیفا حتی حاضر نمی شود این بدهی ها را از محل درآمد باشگاه ها صاف کند.

تا شروع نقل و انتقالات لیگ برتر 23 روز دیگر باقی مانده است و در این مدت زمان احتمال هر اتفاقی وجود دارد. در صحبت های مطرح شده قرار بود در دستور العمل جدید تیم های دارای پرونده مفتحوح نزد فیفا از جذب بازیکن و مربی خارجی منع شوند. فیلترهای جذب بازیکن خارجی هم قرار بود قوی تر شود اما همان طور که اشاره شد فعلا در عمل هیچ خبری نیست و طبق آخرین قانون امضاء شده از سوی اعضای هیات رییسه تیم های لیگ برتر حق خرید جذب بازیکن و مربی خارجی جدید را ندارند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gk7vz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طلایی پوشان مدعی پر طرفدار اصفهان
اختصاصی