تاریخ انتشار: 1400/05/03 12:33
کد خبر: 36010

اختصاصی/ بالاخره حامد لک ترک عادت کرد!/ آقا کریم شما ببخشید

در بازی گذشته‌ پرسپولیس و ماشین سازی یک اتفاق زشت و زننده ای رخ داد که رسانه ها مجبور شدند برای پوشش‌ دادن آن از "بوق" و "نقطه چین" استفاده ‌کنند! در گیری لفظی حامد لک و توپ جمع کن که زیبنده مسابقه نبود.
اختصاصی/ بالاخره حامد لک ترک عادت کرد!/ آقا کریم شما ببخشید

شاید بارها از این دست حواشی و جنجال در را فوتبال دیده باشیم و اینچنین درگیری چیز جدیدی در فوتبال پر حاشیه فوتبال ایران نباشد! در گیرهایی سخت تر و بدتر از این که منجر به محرومیت های بلند مدت بوده و گاهی وقت ها نیز  "ماست مالی" شده است!

اما بعضی وقت ها این حواشی زشت و زننده آنقدر از سوی مدیران باشگاه ها، کادر فنی، خود بازیکن خطا کار، رسانه ها و حتی کمیته های نظارتی و سایرین تفسیر غلط و ادامه دار می شود که فکر می‌کنیم،  فرد خطا کار نیاز به تشویق هم دارد؟! بطور مثال حامد لک که از جمله بازیکنان خاص! فوتبال ایران است و دوست هم دارد در بطن حواشی قرار بگیرد، در بازی با ماشین سازی مرتکب یک اشتباه بزرگی‌ شد و در زمین فوتبال به یک توپ جمع کن توهین کرد که از دید دوربین ها پنهان نماند. البته او در پایان همان مسابقه متوجه‌ اشتباهش شد و رفت از توپ جمع کن عذرخواهی نیز کرد.؛ حال بماند که احتمالا متوجه شده بود، توهین هایش توسط دوربین ها ضبط شده و باید همان جا عذرخواهی می کرد!

با این حال دروازه‌بان سرخپوشان کاری که بعد ها باید می کرد را همانجا انجام داد و تا حدودی دل طرف مقابل را به دست آورد، اما  مشکل اصلی اینجاست که بعد از پخش این همه فیلم آشکار از تخلف لک، باشگاه پرسپولیس سعی در ماست مالی کردن قضیه را دارد؟!  جالب اینجاست، حتی کار به جایی رسید که مدیر اجرایی قائم مقام باشگاه این فحاشی را انکار کرده و مدعی شده که احتمالا آن فحاشی را با نرم‌افزار درست کرده اند؟! این را کسی مطرح کرده که خودش زمانی در فدارسیون پست دبیر کلی را بر عهده داشت و حداقل او باید کمی خیلی پخته تر مصاحبه‌ کند! مدیر با سوادی که یک مصاحبه‌ دیگری نیز انجام داد و مدعی شد کمیته انضباطی نباید قبل از تعطیلات جلسه بگذارد و برای لک تصمیم بگیرد!

از طرف دیگر مدیرعامل باشگاه نیز طی مصاحبه ای مدعی می شود که اینها همش سناریوای است که دارند برای پرسپولیس درست می کنند و نهادهای نظارتی باید وارد شوند اجازه ندهند؟! حال وقتی مدیرعامل باشگاه به جای یک عذرخواهی کوچک، چنین بحثی را مطرح می کند، آیا فکر می کنید اخلاق در فوتبال ما درست می شود؟! تازه این مدیرعامل به اصطلاح جزو مدیران ساکت و با اخلاق فوتبال ما است؛ وای به حال مدیرانی که هر روز در حاشیه به سر می برند! در هر صورت وقتی باشگاهی به بزرگی پرسپولیس از بی اخلاقی دروازه بانش اینطور حمایت می کند و منتظر عذرخواهی توپ جمع کن و سایرین است، چه انتظاری از باشگاه هایی می رود که تازه به دوران رسیده و تازه تاسیس هستند؟!

 به هر حال باید این را نوشت؛ حامد لک از لحاظ فنی یکی از خوب های لیگ ایران است که همین الان رکورد کلین شیت را به نام خودش به ثبت رسانده و در پرسپولیس هم طوری کار کرده که جدایی بیرانوند نیز اصلا احساس نشود. گرچه فراموش نکنید، او یک رکورد دیگری نیز در لیگ دارد که هیچ دروازه بانی به گرد پایش نیز نخواهد رسید! رکورد گرفتن کارت زرد که اکثرشان را به دلیل اتلاف وقت گرفته و همین الان با ۳۹ کارت زرد و ۲ کارت قرمز آقای کارت! هم لقب دارد. جالب این‌جاست تنها بازی که لک اصلا وقت کشی نکرد و حتی برای شروع مجدد نیز خیلی عجله می کرد، کاری را کرد که مشخص شود اگر نیاز باشد خوب بلد است، خیلی سریع توپ را به گردش دربیاورد و رو به وقت کشی نیاورد!

با این حال ای، کاش باشگاه پرسپولیس حداقل به احترام کریم باقری که یک تبریزی اصیل است و نماد اخلاق در فوتبال ایران را نیز در کارنامه دارد، به خاطره همین "آقا کریم" عذرخواهی کوچکی می کرد و دنبال این همه بهانه نمی گشت تا حامد لک را قبل از محرومیت احتمالی تبرئه کند.

 

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jezrl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یک واقعیت تلخ درباره برانکو به روایت روزنامه سعودی